Opstarten project low budget verhuurboot.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor JulienH » 15 Feb 2012, 12:57

Leuk project. Ben benieuwd. Wij hebben ook plannen gehad om de boot te verhuren, maar op een gegeven moment zit er zoveel werk in en ben je er zuinig op dat we dat niet willen laten verknallen door huurders.
Een boot speciaal voor de verhuur lijkt een goed alternatief. Ga het volgen.

Oh ja, de omgeving op de foto lijkt op die van De Hanze in Zwolle, maar dat zal ik wel mis hebben...
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 15 Feb 2012, 19:59

Afbeelding

Met deze Tukker had ik vorig jaar verhuurplannen, maar zoals ik al zei, niet hufterproof.
Maar in de stijl van deze wil ik de nieuwe ook maken, waarschijnlijk de romp niet geheel groen maar ook bordeaux
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 15 Feb 2012, 20:03

JulienH schreef:Leuk project. Ben benieuwd. Wij hebben ook plannen gehad om de boot te verhuren, maar op een gegeven moment zit er zoveel werk in en ben je er zuinig op dat we dat niet willen laten verknallen door huurders.
Een boot speciaal voor de verhuur lijkt een goed alternatief. Ga het volgen.

Oh ja, de omgeving op de foto lijkt op die van De Hanze in Zwolle, maar dat zal ik wel mis hebben...


Is idd de Hanze in Zwolle
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor JulienH » 16 Feb 2012, 11:39

Scherp als een mes. :lol:
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor sigdock » 16 Feb 2012, 17:01

Mooi vlet.... Bovenkant eraf, mooie Mercedes 615 erin en je hebt een leuk speeltje. En waarschijnlijk zelf Scout-proof 8-)
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor vuuren1 » 18 Feb 2012, 23:25

Ik geloof zeker in verhuur van een boot met een goede buitenboordmotor omdat zoiets qua voortstuwing een standaard verhaal is en gemakkelijk vervangbaar is.

Verder zijn er toch wel wat hobbels te nemen.
Los van technische storingen, wanbetalers, bootslopers en viezerikken ben je tegenwoordig al snel aansprakelijk voor dingen die ergens mis gaan.
Neem de gasinstallatie maar even als voorbeeld.

Ik zou een huurschip voor 100% naar CE normen willen hebben én met certificaten van een Notified Body (een door de overheid aangewezen keuringsinstantie).
Dit ondanks we het onder de 12 meter ook zelf mogen regelen en invullen (en ik aardig weet hoe dat te doen).
Ik voorkom graag aansprakelijkheid.
Of je moet daar weer een verzekering voor afsluiten die handen vol geld kost en je nog maar moet afwachten of dat werkt.
Een standaard watersportpolis werkt ook niet als je een boot gaat verhuren.

Al met al wil je er graag wat aan verdienen en er zo weinig mogelijk last van hebben.
Dan is een degelijke stalen boot tot zelfs 9 meter met een 4-tact high-trust buitenboordmotor (in een bun) een prachtige basis.
Het onderweg tanken van benzine is wat lastig.

Ruim 10 jaar geleden heb ik een concept ontwerp van een motorboot van 8,5 meter x 3 meter met gesloten salon (een voorkajuit en een salon met stahoogte), een flinke open kuip en zeer lage doorvaarthoogte gemaakt.
Dit i.c.m. een Mercury Big-Foot van 25 pk in een bun.
(in de overgebleven ruimte waar normaal een dieselmotor in staat kan je 2 fietsen kwijt)
Er werd alom om gelachen omdat er een buitenboordmotor werd ingezet als voortstuwer. We hebben er zelfs mee geadverteerd maar er kwam helemaal niks uit.

Met 50-100 uur per jaar maakt de prijs van benzine of diesel weinig uit en daarbij is de investering met een standaard buitenboordmotor stukken lager dan van een dure dieselmotor met alle dingen die er bij komen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 18 Feb 2012, 23:50

De gasinstallatie is zeker een punt van overdenken, deze wil ik (opnieuw) laten aanleggen door iemand met kennis van zaken.
Wanbetaling zal niet mogelijk zijn omdat ik vooraf wil afrekenen incl de borg.
Borg gaat retour als het schip in goede staat is achtergelaten en minus de gebruikte benzine, ben van plan een 50 litertank in te bouwen zodat er niet getankt hoeft te worden door de huurder.
Aansprakelijkheid is ook een issue en dat moet ik nog overpeinzen.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor oeds » 22 Feb 2012, 20:16

Mooi idee met potentie ik wens je dan veel succes toe .
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Klaas » 23 Feb 2012, 09:37

wat de verhuurders hier doen is de motor begrenzen zodat er wel vlot maar niet te snel maar kan worden gevaren.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Harini » 23 Feb 2012, 14:33

Al nagedacht over de inkomsten en de belastingdienst?
Harini
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 10:07
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten