Opstarten project low budget verhuurboot.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 11 Feb 2012, 12:38

Wellicht voor sommigen interessant om te volgen.

Al een tijd loop ik met het idee om stalen boot aan te schaffen puur voor verhuur, het idee onstond vorig jaar bij mij omdat mensen vroegen naar een goedkope huurboot. Mijn toenmalige Tukker was hiervoor wel geschikt maar deze was in zo'n nette maar vooral tere staat dat het zonde was om deze hiervoor te gebruiken. Teveel kans op beschadigingen en slijtages met daarbij hoge oplapkosten wat het Low budget gehalte teniet deed. Dus deze hiervoor niet ter beschikking gesteld en verkocht.

Ik ben nu een boot op het oog welke wel geschikt lijkt, voorzien van de nodige accesoires.
Heeft opknapwerk nodig (ouderwets) maar op het eerste oog in goede staat. (ideaal om alles te vervangen voor hufterproof materiaal)
Voorzien van een buitenboordmotor (deze gaat vervangen worden door een witte high trust welke ik laat overspuiten in een neutrale kleur)

Het begin van het project gaat deze week beginnen en ik zal er verslag van doen.

Doel; een low budget verhuur boot voor mensen met kleinere beurs.
Vooral 2 daags weekend verhuur.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Broertje » 11 Feb 2012, 15:14

Leuk project, maar zou je niet liever iets hebben met een inboard motor?

Een doerak 650 is ook heel geschikt.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 11 Feb 2012, 15:35

Ik kies bewust niet voor inboard en hiervoor heb ik meerdere redenen.
Hoofdreden is dat ik heel makkelijk bij pech of onderhoudt de buitenboordmotor kan omwisselen, ik heb altijd wel een alternatief.
Andere reden zijn de onderhoudskosten, voor inboard moet ik een externe monteur inschakelen terwijl ik bij de buitenboord veel zelf kan en anders heel goedkoop kan laten doen.
Derde reden is dat de aanschaf met buitenboord veel lager ligt dan met inboard.

De Doerak is mij bekend, geschikte bootjes meestal met een Yanmar 8 pk maar met een aanschafwaarde tussen de 4000 en 6000 voor low budget niet interessant. Maar ik weet niet wat de toekomst brengt, als het mooi loopt kan het zomaar gebeuren dat er nog 1 bij komt.

Ben mijn watersportcariere ook maar begonnen met een oude Yamaha 5 Bs van 175 euro :D
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Klaas » 11 Feb 2012, 18:09

op zich een heel mooi projectje. Er zijn er hier ook een paar welke dat doen, en ok met buitenboormotor mercurie 8 pk motor.
er is op mooie dagen geen boot dan meer te krijgen, en zijn ze alle 5 in de verhuur.
er is denk ik dus wel een hele goeie markt voor.
ik zal je blijven volgen, succes.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Amersfow » 13 Feb 2012, 20:51

Ik verhuur al een paar jaartjes en mijn ervaring is dat mensen liefst een GSAK of een kinky sloep huren. Voor een ding met BBM en dan ook voor slechts een weekend zit je m.i. echt aan de onderkant van de markt (als die er al is). Stel je voor dat je voor een schamele Eur 150 een heel weekend in de zenuwen zit dat je huurder belt en er wellicht ook nog naar toe moet. Is dat het je waard?
Je moet wel een website & goed contract hebben. Mijn site kraakt van de ouderdom, maar doet het nog prima. http://bootverhuur.8m.com
Als je mijn contract als voorbeeld wil hebben moet je maar ff je E-mail adres doorgeven.

Enne; ff een langstaart 4-takt op afstandbediening wisselen; sinds wanneer is dat makkelijk ;-) Je bent toch gauw 3 kwartier aan het knoeien.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 13 Feb 2012, 22:24

Amersfow schreef:Ik verhuur al een paar jaartjes en mijn ervaring is dat mensen liefst een GSAK of een kinky sloep huren. Voor een ding met BBM en dan ook voor slechts een weekend zit je m.i. echt aan de onderkant van de markt (als die er al is). Stel je voor dat je voor een schamele Eur 150 een heel weekend in de zenuwen zit dat je huurder belt en er wellicht ook nog naar toe moet. Is dat het je waard?
Je moet wel een website & goed contract hebben. Mijn site kraakt van de ouderdom, maar doet het nog prima. http://bootverhuur.8m.com
Als je mijn contract als voorbeeld wil hebben moet je maar ff je E-mail adres doorgeven.

Enne; ff een langstaart 4-takt op afstandbediening wisselen; sinds wanneer is dat makkelijk ;-) Je bent toch gauw 3 kwartier aan het knoeien.


Ik wil juist aan de onderkant zitten, want deze voorziening is amper aanwezig.
Uiteraard zou ik graag een mooie Doerak 850 willen verhuren maar ik wil mijn pijlen verspreiden, zo'n soort boot vraagt om een investering die ik nu nog niet wil doen. Komt tijd komt Grolsch en the time zal mij leren :mrgreen:
Met dit project zit ik safe, hier kan ik morgen hopelijk meer over berichten. (er is een kans dat deze boot ongeschikt is en dan schuif ik hem rechtstreeks de handel in)
Als alles doorgaat wil ik graag gebruik maken van je contract, ik pm dan mijn mailadres.

BTW: 3 kwartier is altijd nog minder dan de tijd die je nodig hebt om een inboard te vervangen of repareren, en ik ben ruimschoots ervaren hiermee dat dit in een kwartier wel gepiept is.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 14 Feb 2012, 18:47

Afbeelding


Dit is hem dan.
Een Tukkervlet van 7 meter 20
Er eea aan gebeuren maar de echt dure uitgaven zijn reeds gedaan.
Zo is de kap slechts 5 jaar oud en zijn de kussens recent vernieuwd.
De Tukker staat al 3 jaar op de kant en is verkocht omdat de eigenaar is overleden.
Verder zit er een keukentje in met koelkast en gasfornhuis en een toilet (onderwater :-W )

Bij de Tukker zit een Yamaha High Trust van 1998 met weinig draaiuur, deze gaat los in de verkoop wat mij direct de investering voor nu teniet doet.
Ga nu een kostenplaatje maken en aan de hand hiervan ga ik daadwerkelijk besluiten of ik het project echt doorzet of dat ik de boot de handel weer inschuif voor een redelijke prijs.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor Broertje » 14 Feb 2012, 19:49

Het lijkt wel een leuk bootje. :)
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor gast » 14 Feb 2012, 23:21

Het is een standaard model Tukker welke uitblinkt in eenvoud.
Wat deze boot zeker een stuk mooier gaat maken is hem zijn oude kleuren terug te geven, zo'n witte Tukker kan niet m.i.
gast
 

Re: Opstarten project low budget verhuurboot.

Berichtdoor sogna mi » 15 Feb 2012, 09:19

En leg het accent niet op de onderste knik zoals nu. Maar op de bovenste stootrand dan lijkt het vrijboord hoger. Dat komt de lijn van het scheepje ten goede.Leuk projectje hoor !
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten