Inter 630 / Norman 20 opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 21 Apr 2016, 23:37

De eerste laag (vuller) gaat erop. Als dat droog en uitgehard is, weer schuren. Dit keer met waterschuurpapier. Alleen de grotere oneffenheden met de schuurmachine.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 21 Apr 2016, 23:43

Daarna de definitieve lak erop. Bovenop wit en de romp blauw. Beide 2 componenten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 21 Apr 2016, 23:46

Alles weer uitgepakt en dan de antifouling erop. Ik heb de boot m.b.v. een garagekrik en houten balken/bokken een centimeter of 15 omhoog vd trailer geduwd. Zo kon ik er goed bij met een roller.
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 21 Apr 2016, 23:57

Een grotere tank, benzinemeter, vlotter, vuldop en een brandstofbestendige slang (51mm diameter) gekocht. Niet de slang op de afbeelding. Een aanzuigslang van 1 meter. Deze ingebouwd. Nu kan ik zonder veel moeite bijtanken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 22 Apr 2016, 00:10

Toen waren de ramen aan de beurt. In eerste instantie had ik transparant plexiglas (lexaan) gebruikt en wilde dat blinderen d.m.v. plakfolie. Een goede raad; NIET AAN BEGINNEN! Wat een k*twerk is dat zeg. Als je hier niet heeeeeeel handig in bent, dan moet je er niet aan beginnen. Ik heb na die poging donkerblauwe platen gegoten Acrylaat PMMA besteld via XXL stunt. Geen gepruts met folie meer. Maar wel voor het eerst raamrubbers gebruiken. Van tevoren veel op internet gezocht hoe de ramen in de rubbers moeten komen. Een pezentrekker bij de rubbers en pezen besteld. Deze heb je echt nodig! Rubbers rondom de sponning even vastplakken met tape. Later de gleuven waar de pezen in komen met afwasmiddel inspuiten. Dan kan je de pezen de zo indrukken met de pezentrekker. Op de foto staat mijn schoonvader die geholpen heeft met het plaatsen vd ramen. (en al het schuurwerk!) Doe dit altijd met twee personen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sander van Zon op 22 Apr 2016, 00:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 22 Apr 2016, 00:20

Ik heb een dik en groot matras gekocht. 180c200cm. Traagschuimlaag erop en eronder. Deze op maat gesneden. De originele hoes ook op maat gemaakt door mijn lieve vriendin. Nu dus een permanent bed gemaakt. Als het weer niet mooi is zit je toch achterin de boot. Daar is meer ruimte. En elke keer het bed opmaken is ook lastig. Daarna ledverlichting erin gebouwd. Deze kon ik mooi wegwerken achter een rand in de romp. Gordijntjes zijn ook op maat gemaakt door mijn vriendin. Zo kunnen we het lekker donker maken in de boot en dus wat langer slapen dan de eerste vogeltjes.
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 22 Apr 2016, 00:25

De naam van de boot..... Hebben we lang over nagedacht. We zijn gekomen op "Muiter". Dat slaat natuurlijk op de maritieme term. Maar ook op mijzelf. ;) Mijn broer heeft, in een plank hardhout, de naam en stad gefreesd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 22 Apr 2016, 00:30

Wat er nu nog rest is de nieuwe voorruit. Deze laat ik maken uit 4mm rvs plaat. Ik heb een mal gemaakt van de originele voorruit. Deze is uit een plaat gesneden. De zijramen apart. Voorste stuk is gezet in de hoek vd romp. Deze worden nu vast gelast nadat ik de delen met ducktape aan elkaar had geplakt en gepast. Als dat klaar is dan komt daar ook kunststof in. Ik heb 2 platen rvs laten maken om de spiegel te verstevigen. Deze zijn nog in de maak. Als één van deze klaar is zal ik meer foto's plaatsen.
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor gast » 22 Apr 2016, 05:11

Keurig, heel wat van deze Inters liggen te verpieteren in havens of op boerenerven.
Maar met wat liefde laat je zien dat je er een uitstekende weekender aan hebt :D
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Inter 630 / Norman 20 opknappen

Berichtdoor Sander van Zon » 23 Apr 2016, 10:23

Gisteren de ventilatie aan boord geplaatst. Muffe luchtjes zijn niet lekker en meestal is een gebrek aan ventilatie de oorzaak. Ik heb een ventilator geplaatst die de lucht uit de cabine zuigt en naar buiten blaast. Voorin de cabine heb ik links en rechts kleine ronde roostertjes geplaatst waar de frisse lucht naar binnen wordt gezogen. Zo kan je na een warme dag ook de warmte uit de cabine halen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sander van Zon
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 22:29
ligplaats: Ijsselstrand
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten