door eagle » 20 Jun 2016, 18:50
Deze pomp zal prima voldoen; er hoeven geen extra maatregelen te worden genomen.
Het is een membraanpomp met pendelmagneet.
Het membraan is groot in diameter, dus ook in oppervlak. Dit, samen met de relatief lichte veer, zorgt voor de lage druk.
De aanzuig-aktie (het "hol" trekken van het membraan) gebeurt door de elektromagneet. Via een aan/uit schakelaar in de kop van de emagneet schakelt deze zichzelf uit bij bereiken van de max-zuig-positie. De retourveer drukt het membraan dan weer teug, en zorgt daarmee voor de persslag. Als de diesel niet, of niet snel genoeg weg kan (de DPA pomp in), dan stopt de fow, maar de veer blijft drukken, waardoor de diesel onder druk blijft. Als tenslotte het membraan weer helemaal bol gedrukt is door de veer, is de pompkamer leeg. Door deze stand van het membraan wordt ook de emagneet weer ingeschakeld enz...
Gr, Eagle