Ombouw Harding reddingssloep

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor jkos » 21 Okt 2016, 08:17

Het was de combinatie van "geratel" en "klapperen", vooral onbelast en op lagere toerentallen wat mij aan de demperplaat deed denken.
Ook kwam er behoorlijk wat carterdamp, en oliespetters uit de carterontluchting, vooral bij zwaardere belasting.
Misschien had het karretje het nog wel tien jaar uitgehouden, maar dat zal ik nooit meer weten.
Wat ik wel weet dat er nu een (bijna) nieuw motortje inclusief koppeling in staat met garantie.
Ook denk ik dat ik dat de schroef nog wat aangepast zal moeten worden, maar dat zie ik wel tijdens de proefvaart volgend jaar.
Inmiddels staat het motortje op zijn plaats (foto's volgen) de uitlaat moet nog aangesloten worden, samen met een kleine aanpassing van de koelwaterslangen.
De diameters zijn allemaal wat kleiner, even kijken hoe ik dat oplos.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor vuuren1 » 21 Okt 2016, 19:11

Dan is het de demperplaat.

Olie uit de carterventilatie duidt op forse slijtage.

Ik had ooit een Indenor die dat ook had, daar hing ik een koffiebekertje onder om de olie op te vangen.
Na 4 uur varen zat er een cm of 4 olie in.

Die motor gedemonteerd en het bleek dat de motor helemaal op was.
De ruimte tussen zuigers en voeringen was zodanig groot dat ik mij verbaasde dat die motor nog wilde starten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor gast » 21 Okt 2016, 22:25

Nou vergis je niet in de gekoesterde Mercedes van het oude vrouwtje, de W201 en w124 zijn modellen die gewoon niet stuk te krijgen zijn en nog volop verkrijgbaar.
En voordat de overheid de oldtimerregeling op de schop gooide zelfs zeer veel verkochte geimporteerde wagens.

En dit zowel diesel als benzine, de nieuwere Mercedessen zijn van veeeeeeel slechtere kwaliteit.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor peter jansen » 21 Okt 2016, 22:53

Ik geloof dat van vuuren zelf ook twee oldtimer mercedes blokjes op de weg heeft.....
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor vuuren1 » 22 Okt 2016, 20:03

w201 en w202.. resp. bj 1983 en 1994
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor gast » 22 Okt 2016, 22:08

Heb zelf een w124 gehad, prachtige wagen en niet stuk te krijgen maar wel enorm dorstig. Later een w202 station diesel met een dikke 370 op de klok van de hand gedaan, vooral de roest was een vervelend punt.

De roestproblematiek kwam na de facelift van de w202.
Ik heb een 94-er C220 benzine met 118K op de klok, die is keihard, zonder alle roestkoeken van de faceliftmodellen (die zijn slecht).

Dus toen de can-bus + watergedragen lakken hun intrede deden kwamen er forse problemen (ook de W210 E klasse was slecht).

De C220 doet tussen de 1:10 en 1:13, afhankelijk van rijomstandigheden.
De 1983 190E doet altijd 1:12 of beter.

Een voormalige C124 (= de W124 coupé) 230E deed ook gemideld 1:11/12.

Geen gekke cijfers voor dergelijke auto's.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor jkos » 07 Nov 2016, 10:31

Hier staat de "nieuwe" aanwinst; klaar voor de inbouw.
Afbeelding
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor gast » 08 Nov 2016, 08:43

chaea schreef:Heb zelf een w124 gehad, prachtige wagen en niet stuk te krijgen maar wel enorm dorstig. Later een w202 station diesel met een dikke 370 op de klok van de hand gedaan, vooral de roest was een vervelend punt.

De roestproblematiek kwam na de facelift van de w202.
Ik heb een 94-er C220 benzine met 118K op de klok, die is keihard, zonder alle roestkoeken van de faceliftmodellen (die zijn slecht).

Dus toen de can-bus + watergedragen lakken hun intrede deden kwamen er forse problemen (ook de W210 E klasse was slecht).

De C220 doet tussen de 1:10 en 1:13, afhankelijk van rijomstandigheden.
De 1983 190E doet altijd 1:12 of beter.

Een voormalige C124 (= de W124 coupé) 230E deed ook gemideld 1:11/12.

Geen gekke cijfers voor dergelijke auto's.


Uhm ? dat stuk is niet van mij, maar staat wel onder mijn naam??
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor stefan » 08 Nov 2016, 11:40

Vond het al zo gek dat jij opeens 2 mercedessen hebt.... :-)
stefan
 
Berichten: 620
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Ombouw Harding reddingssloep

Berichtdoor gast » 08 Nov 2016, 12:14

Ik ook, snapte er helemaal niks van en d8 dat ik dit samen met Bachus geschreven had.
Maar het lijken mij de Benzen van Vuuren maar zou graag willen weten waarom deze onder mijn naam gepost is. (dat het een vergissing is lijkt me logisch)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten