door jkos » 18 Okt 2016, 08:37
Zo, de zomer is alweer ruim voorbij en inmiddels is de sloep alweer uit het water gehaald.
Afgelopen zomer hebben we, vooral in augustus, veel genoten van ons bootje.
Het is wel een beetje zoals Hans van Vuuren al opmerkte; je moet gewoon lekker weer hebben voor een sloep.
Wat ging er goed; het stuurwerk, gewoon perfect, is niet nerveus hij loopt lekker rechtuit, de boegschroef werkt goed met voldoende vermogen.
Wat ging er niet goed; de motor en de koppeling, de motor is een beetje rokerig en heeft behoorlijk carterdamp.Verder geeft de koppeling een bijzonder harde knal bij het schakelen. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is de demperplaat versleten.
De verstuivers zijn eruit gehaald en getest, deze waren goed. Dat kan dus de oorzaak van het roken niet zijn.
Hoe lossen we dit op; tijdens het testen van de verstuivers bleek dat de firma Drinkwaard een mooie "jong gebruikte" Mitsubishi LS4 inclusief een ZF koppeling had staan.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik besloten om geen geld in een oude motor en koppeling te steken en te gaan voor een hermotorisering (inclusief garantie)
Inmiddels is de oude motor eruit en wordt deze week de nieuwe motor geplaatst.Omdat ik alles zelf doe zal het wel wat tijd in beslag nemen, maar een hobby kost nou eenmaal tijd (en geld)
Foto's volgen later deze week.