Dit gaat wel even duren....

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor gast » 07 Feb 2016, 16:16

Nou dat is doorzettingsvermogen hebben :lol:

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... nt=336x280
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor Zwerver » 07 Feb 2016, 18:17

chaea schreef:Nou dat is doorzettingsvermogen hebben :lol:

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... nt=336x280


Heb er best begrip voor als mensen zo'n project opgeven.
Je komt er vaak pas als je er aan begint achter hoeveel tijd en geld er in gaat zitten.
Met vriendelijke groet,

René

Brekkenkruiser 9,5 x3,2 GSAK
Gebruikers-avatar
Zwerver
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 16 Jan 2016, 11:19
Woonplaats: Alkmaar
ligplaats: Heeg
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor gast » 07 Feb 2016, 18:51

Is 1 van de redenen dat ik er never nooit meer aan begin.
Men is zich er zeker wel van bewust dat het tijd gaat kosten maar het is de romantische gedachte die de knoop doorhakt, in het begin vol goede moed maar daarna de tegenzin om je vrije tijd erin te steken.

Begrip heb ik zeker weten maar daarom heb ik juist nog meer respect voor degenen die het wel voltooien (en dat zijn er maar heel weinig)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor FrankM » 11 Feb 2016, 08:23

Je moet inderdaad wel zeer sterk in je schoenen staan.
Wij hebben in oktober 2014 onze boot laten transporteren naar de zaak.
De bedoeling was om de boot buitenom te schilderen en binnen te lakken.
Binnen drie uur na aankomst besloot ik echter om de boot geheel te strippen.
Met een uurtje lag het gehele interieur in de container......................
Tot de dag voor de tewaterlating, mei 2015 ben ik er druk mee geweest.

Was wel een polyester boot, dat scheelde.
Voordeel was ook dat wij een interieurbouw bedrijf hebben, dus alle machines voorhanden.
Boot lag ook hier op het bedrijf, binnen, dus geen last van het weer.

Maar bezint eer gij begint.

Groeten
FrankM
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 06:27
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor vuuren1 » 11 Feb 2016, 22:40

Het aantal sloopbare jachten is in NL een probleem geworden.
Eerst verwaarloosde boten, die daarna aan gelukszoekers zijn verkocht, worden vaker en vaker achtergelaten of ergens gedumpt.

Die DHZ cultuur is inmiddels volledig veranderd omdat veel mensen niet zo handig meer zijn dan de vroegere massa aan vaklieden die men ook in het netwerk had.
Frank is daarin een uitzondering en zag kennelijk al vrij snel dat het onbegonnen werk was.
Toch heeft Frank eerst die aanschaf gedaan en is er als vakman toch pas later achter gekomen dat e.e.a. erg tegen viel.

Dit fenomeen is inmiddels het kernprobleem van bouwmarkten; De gemiddelde mens is tegenwoordig blijkbaar niet handig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor Chicken power » 11 Feb 2016, 23:17

Grappig, al die 'filosofieën', maar met een beetje lezen denk ik dat het simpeler is:

Roelof schreef:Misschien gaan we binnenkort verhuizen, dan kunnen we de boot bij huis leggen en heb ik een garage als werkplaats. dat zou enorm schelen maar het blijft een hobby, geen noodzaak.


Dat zou zo maar eens plaatsgevonden kunnen hebben, en als je de advertenties leest, zie je dat de hobby van het motorrijden ook beëindigd is.

Hard kans dat daar een kleintje op komst is, dan willen prioriteiten meestal ook wijzigen...


Groet, Cp
Gebruikers-avatar
Chicken power
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 14:04
ligplaats: Achterover
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor gast » 11 Feb 2016, 23:29

De reden kan legio zijn, kleintje, ziekte, verbouwing etc

Ik herken mij er echter in bij mijn eerste project, met enorme plannen eindigen met een totaal casco boot...waar ik dus geen zin meer in had ivm andere dingen.
Overigens heb ik later door deze lering vele projectjes wel afgerond, maar soms is het een lering.

In dit geval kwam ik de boot overigens tegen op mp en die kwam me zo bekend voor, juist door het verhaaltje van ts d8 ik aan een project met happy end.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor Chicken power » 12 Feb 2016, 04:02

chaea schreef:In dit geval kwam ik de boot overigens tegen op mp en die kwam me zo bekend voor, juist door het verhaaltje van ts d8 ik aan een project met happy end.
Zo dan, af en toe kom je van die zinnen tegen, waar ik me van afvraag wat er nu mee bedoelt wordt...

Niet omdat het moeilijke kost is, maar door dat het achterblijft in de tekstuele verzorging. Dè grote handicap in een fatsoenlijke schriftelijke taalvaardigheid van de huidige 'telefoontikkende' generatie. Dat ligt niet direct aan de imperfectie van zo'n foon, je kunt met zo'n ding ook een verzorgde bijdrage maken. Het ligt meer aan de 'luiheid' van de gebruiker. Dat wil niet zeggen dat het in dit geval ook zo is, maar helaas is die algemeenheid wel de oorzaak waardoor je onleesbare zinnen krijgt...

Ik heb herhaaldelijk zitten zoeken op een 'ts d8'. Niet te vinden als een 'forumnickname', een project of een motortype...

Uiteindelijk viel het kwartje (ja, ook ouderwets degelijk en betrouwbaar. :D ) De hele zin beter leesbaar: In dit geval kwam ik deze boot overigens tegen op MP, en die kwam me zo bekend voor (juist door het openings-verhaaltje van de TS). En daarom dacht ik aan een project met happy end!

In deze dus de afkorting 'MP' als afkorting voor Marktplaats, 'TS' als afkorting voor Topic Starter.

Dat 'happy end' dienen we ook uitsluitend in de conceptuele zin als ontlading te beschouwen, in biologische zin kan er binnen dit tijdsbestek immers nog geen boreling zijn! :lol:

'Reden' is hier gelukkig wel goed gebruikt (in de zin van 'oorzaak'), helaas schrijft men heel vaak 'rede' (en dat betekend de mate van 'aanspreekbaarheid'). Echter, bij meerdere omstandigheden (anders verwoord door het begrip 'legio') wordt het, om begrijpelijke reden dus meervoud: 'redenen'!

En, er zijn er nog wel een paar, ik maak deze 'missers' zelf ook. Maar ik probeer wel mijn eigen teksten (dus geen 'texten' of 'text' ) terug te lezen, en ook een beetje moeite te doen om het er opmaak-technisch een beetje aangenaam leesbaar, begrijpelijk en overzichtelijk uit te laten zien.

Mogelijk dat het 'paarlen voor de zwijnen' zijn (er gaan vast mensen 'jammeren'), maar deze indirecte oproep tot het bezigen van een meer verzorgd gebruik van het Nederlands (en dat hoeft echt niet per se zoals ik het doe), draagt bij tot een eenduidiger en snellere overdracht van kennis. ogelijk toch een vraagstaart (topic) die ons toch wat brengt (het is dus zeer waarschijnlijk dat dit project geen vervolg krijgt).

Inhoudelijk eigenlijk niets anders dan het doorgedreven aanbevelen van 'alarmen' zoals in andere draden geaccepteerd is. 8-)

Overigens, deze oproep heeft geen betrekking op echte dyslecten, dat zijn veelal zeer creatieve mensen, en hun verhalen mag ik graag lezen!


Groet, Cp
Gebruikers-avatar
Chicken power
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 14:04
ligplaats: Achterover
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor Amersfow » 12 Feb 2016, 08:18

bla bla bla ;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Dit gaat wel even duren....

Berichtdoor gast » 12 Feb 2016, 08:47

Ach CP (= Chicken Power)

Ik kan het best wel begrijpen, immers niet iedereen is bekend met de "vernieuwing"van de Nederlandse taal :lol:
Maar zie het als ingebouwde funfactor voor de puzzel fans onder ons.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten