verlengen van mijn schuit

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Lucter » 26 Dec 2013, 00:52

Bericht door Lucter » ma 23 jul 2012, 18:27

Iets minder geleuter en iets meer foto's zou het topic wel leuker maken voor de forumleden ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor De Waalschokker » 26 Dec 2013, 00:52

Bericht door De Waalschokker » ma 23 jul 2012, 21:03

Lucter schreef:
Iets minder geleuter en iets meer foto's zou het topic wel leuker maken voor de forumleden ;)





Tja als jij van je toetsenbord blijft is er inderdaad minder geleuter, enige zelfkennis is een prettig gegeven.
Voortdoen Tig kinderen, zijn enkel gefrustreerde heikneuters die je lopen afzeiken.
Heb veel waardering voor je inzet en sociale ingesteldheid, je schuitje gaan we nog wel fotootjes van zien dus niks aan thandje behalve (nogmaals) enkele heikneuters die je waarschijnlijk van dit forum willen donderen.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2013, 00:53

Bericht door klaas » ma 23 jul 2012, 21:48

foto´s volgen uiteraard nog, binnenkort ga ik een start maken van het maken van een houten voordek op de schuit en zal daar met alle plezier jullie mee van laten genieten.
´t wordt wel ff een lastig klussie denk ik, daar er links en rechte een ronding zit nam de boeg tot aan het rechte gedeelte, wil nl kijken of ik met watervast multiplex garant aan de opstand een gebogen lat kan maken waar vervolgens het bovendek weer op komt wat ook weer een bolling heeft.
doe dan ter bescherming van het staal er een fietsband tussen.
waar ik over twijfel is of ik het dek zelf met plaatmateriaal en invrezen ga doen of toch van echte delen.
dat eerste is wel makkelijker, maar dat 2de mischien wel mooier.
Maar zodra ik daar uit ben zal ik daar mee starten. verder ga ik een stroom net aanleggen en mijn achter dek verlengen waar ik op kan zitten en waar ik dan ook meteen mijn accuus en zekeringen kan stoppen.
maar daarover meer zodra ik de spullen heb.
hierbij een verzoek dan inwilligen.

de schuit zoals ze er nu bij ligt. op de opstaande rand voor moet het voordek op komen.

Afbeelding

en oja mij van dit forum afschoppen, tja........ das onmogelijk daar ik mede dit in het leven heb gebracht en het gewoon heerlijk vind dat dit nu goed gaat en dat er ondanks de warmte nog stees redelijk veel gepost wordt. en daar blijft het bij. :)

Aangevuld: dit schuitje heeft een lengte totaal van 10 meter en 40 cm, en is de samen met nog 1 schuit grootste welke hier vaart in de polder, heeft een motor uit een motorjacht.
wat wel erg leuk is je trek veel kijkers als je hiermee door de stad vaart. niet alleen van de kant maar ook vanaf ander boten jachtjes en schuiten. Vooral omdat ze dan ook nog zo mooi en ligt vaart, en heerlijk te beroeren is.
en ze is dus nog niet eens af. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 00:54

Bericht door ... » ma 23 jul 2012, 22:03

Netjes!
Ruim schuitje, iig meer dan ruimte gneog voor "slechts"7 kids, maak je vrouw maar wakker want er kan nog meer bij ;)
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Lucter » 26 Dec 2013, 00:54

Bericht door Lucter » di 24 jul 2012, 16:02

De Waalschokker schreef:





Tja als jij van je toetsenbord blijft is er inderdaad minder geleuter, enige zelfkennis is een prettig gegeven.
Voortdoen Tig kinderen, zijn enkel gefrustreerde heikneuters die je lopen afzeiken.
Heb veel waardering voor je inzet en sociale ingesteldheid, je schuitje gaan we nog wel fotootjes van zien dus niks aan thandje behalve (nogmaals) enkele heikneuters die je waarschijnlijk van dit forum willen donderen.[/quote]

Was gewoon grappig bedoeld, zonder enige bijbedoelingen. Heb niemand afgezeikt en je taalgebruik komt me behoorlijk "heikneuterig" over
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 00:55

Bericht door vuuren1 » di 24 jul 2012, 21:46

Dit is idd een door Klaas opgestart onderwerp.
Als iemand van mening is om Klaas te moeten aanspreken op het melden van wat veel details kan dat iets netter worden geformuleerd dan -geleuter-.
Geleuter is iets wat negatief over komt, Klaas is juist erg enthousiast met zijn project bezig en brengt niemand schade toe.
Als iemand -last- heeft van de verslagen van Klaas is één advies: Gewoon niet lezen en vervolgens naar de huisarts gaan met je probleem. Die kan de patient eventueel doorverwijzen.
Met netjes geformuleerde opbouwende opmerkingen is niks mis maar steken onder water gaan straks in de beruchte prullenbak.

Klaas,
Mogelijk is het meer boeiend voor lezers, gezien de opmerkingen, om je verslagen iets korter te houden?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2013, 00:55

Bericht door klaas » di 24 jul 2012, 23:05

oke, Hans zal mijn best doen. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Amersfow » 26 Dec 2013, 00:55

Bericht door Amersfow » wo 25 jul 2012, 11:36

Zou je er niet een klein roefje van maken? Dan mag je een plat dek maken; paar leuke patrijspoortjes aan de zijkant en het blijft een mooi bootje. En het werkt natuurlijk enorm ccomfort verhogend; droog thuis en een zonnedek ;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1869
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor laserdevil » 26 Dec 2013, 00:56

Bericht door Laserdevil. » wo 25 jul 2012, 16:37

en oja mij van dit forum afschoppen, tja........ das onmogelijk daar ik mede dit in het leven heb gebracht




Gaarne wat bescheidenheid tonen.
Het forum wordt gemaakt , en heeft recht op leven , door iedere deelnemer en zijn of haar geventileerde vragen , meningen en antwoorden.
Niemand kan er hier afgeschopt worden.
Dat gebeurde bij het vorige forum ook niet.
Als iemand lastig was , kregen ze zo'n antwoorden dat ze uiteindelijk vanzelf weg bleven.
De problemen lossen zich altijd vanzelf op.
Dit in tegenstelling met evt. reperaties en/of onderhoud aan onze hobby ;)
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: verlengen van mijn schuit

Berichtdoor Klaas » 26 Dec 2013, 00:56

Bericht door klaas » wo 25 jul 2012, 21:00

helemaal mee eens laserdevil,
ik ben ook altijd heel bescheiden geweest en ben ik nog steeds.
maar ik mag toch, met alle respect en waardering voor alle deelnemers van dit forum en de kennis brengers, wel zeggen dat ik een van de mede grondleggers ben van het forum in deze hoedanigheid, en volgens mij behoor jij ook tot een van de leden van de eerste weken.
zonder dat ik daar mensen mee wil en zal gaan passeren.
ik heb me dan ook tijdig van de voorgrond afgehouden na mede goede contacten met andere en daar deze conclusie ook aan verbonden en heb me sindsdien gewoon rustig gehouden en weer verder gegaan zoals ik ook op het oude forum was.
maar ik heb eigelijk helemaal geen zin om me hierover te moeten verdedigen en zeker alniet op een onderwerp wat over mijn schuit gaat, waar ik al mijn liefde en rest tijd in stop.


ehe een opstaande kant en daar patrijspoortjes in zetten. tja, dan krijg ik problemen met vrouw lief, want die zal er dan een hele andere indeling bij gaan bedenken, en als ik er dan aardappel en groente onder ga zetten............ ach je kunt het wel raden. :)
maar het is en blijft een werk schuit en is sinds 40 jaar weer in fuctie waar ze ooit 90 jaar geleden voor is gebouwd. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten