Zoals beloofd hier het vervolg van de verbouwing. En natuurlijk de foto's die daarbij horen.
Omdat het kastje boven het aanrecht ook niet heel mooi meer was, hebben we dat er ook uit gesloopt. En hebben we er wat nieuws voor in de plaats gemaakt. Ook hier weer eerst alle roest verwijderd en een paar keer in de primer gezet. Vervolgens de balkjes er tegenaan gelijmd en geisoleerd.
Daarna begint het betimmeren weer.
Tussendoor heeft pake (opa) de nieuwe pijpjes voor de wc er ingelast. En heb ik deze vervolgens weer in de primer gezet.
Daarna nog een paar keer in de primer. En aan de onderkant natuurlijk nog een paar keer in de verf.
Omdat natuurlijk alles los is geweest, hebben we voor de zekerheid eerst de wc-deur even gepast voordat we alles definitief vast zouden zetten. Gelukkig paste deze nog.
Hier hebben we een plateautje gemaakt voor de wc.
Ook heb ik een vloertje gemaakt voor in de punt onder het bed.
Tussendoor heb ik hier en daar weer wat in de lak gezet. Wanneer ik ergens een paar uurtjes over had.
Het weekend erna zijn we begonnen met het er in hangen van het nieuwe plafond. Mijn vader had nog een partij van deze latjes liggen, wat precies genoeg bleek te zijn voor deze boot.
Zoals ik ook al eerder vermeld had, ging alle massa via het schip. En omdat ik dit niet wilde, heb ik nu overal dubbele draden heen getrokken. Naar alle lampjes in het plafond, mast, navigatieverlichting, ruitenwissers en drinkwaterpomp lopen nu een rode en een blauwe 2,5 kwadraad.
Naar de boegschroef heb ik nu 2 50 kwadraad kabels liggen, ipv 1 25 kwadraad.
Toen het weer wat mooier begon te worden, heb ik het zeil van de boot af getrokken zodat ik het dek kon gaan schuren.
Dus, schuurpapier op de haakse slijper, bril op, oorkleppen op, mondkapje op, en gaan!
En dan is na een paar uur afzien, vegen en afblazen met perslucht dit het resultaat.
Het plafond is ondertussen ook bijna klaar:
En zijn we begonnen met het frame waar de schuifdeurtjes in komen.
Toen ik toch moest wachten tot de lijm droog was, en buiten het weer was omgeslagen, ben ik maar even onder in de kiel bezig gegaan bij de motor. Onder de motor was namelijk wel in de primer gezet toen er een nieuwe motor in werd gezet. Maar vanaf de keerkoppeling tot de achterkant niet. Met resutlaat dat het was gaan roesten. Dus eerst weer even roestvrij gemaakt en in de owatrol gezet.
En toen dat droog was, een paar keer in de primer gezet. Hiervoor moest ik wel mijn arm op drie plekken breken, maar het resultaat mag er zijn.
Toevallig kregen we daarna weer een paar dagen mooi weer, en die heb ik gebruikt om de opbouw te schuren.
Zoals te zien is werd de fotokwamliteit van mijn telefoon er niet beter op. Net als de rest van de telefoon. Dus een paar dagen later maar een nieuwe gehaald. Dus vanaf dat moment werden de foto's weer beter.
Ook was ik ondertussen wel een beetje klaar met het weer.. Contstant kon ik niks aan de buitenkant doen, omdat het niet lang genoeg droog zou blijven. Dus toen werd het tijd om de boot binnen neer te zetten.
In de stuurhut, heb oude vinyl om de ramen weg gehaald en een paar keer in de primer gezet.
Na heel veel schuren, had ik helaas toch een paar kale plekken gemaakt. Deze dus eerst maar in de 2comp. primer gezet.
En ondertussen heeft mijn vader een nieuw stukje plaat tegen het muurtje geplakt.
Omdat er dus totaal geen ventilatie in de boot zat. Heb ik een gat in het dak gezaagd voor een padestoel.
En dan eindelijk, na zoveel schuren, primeren, plamuren, schuren, primeren, schuren, nogmaals plamuren en schuren, kon hij eindelijk in de verf! Samen met mijn vader hebben we even een paar uurtjes ons best gedaan, en dan is dit het resultaat:
Je ziet het kleurverschil tussen boven en onderschip nu wel heel erg. Daar moet ik dit seizoen maar even doorheen bijten, want het onderschip en reling worden pas volgend jaar geschilderd.
Drinkwaterpomp aangesloten
De plaat boven het stuur in de de stuurhut, was ook in zeer slechte staat. Dus deze er toch maar uitgehaald. Dat was maar goed ook want daaronder zaten nog behoorlijke roestplekken. Deze meteen behandeld en in de owatrol en vervolgens weer een paar keer in de primer.
Tussendoor ook bezig met het aansluiten en mooi wegwerken van de electra.
En het lakwerk gaat ook gewoon door.
Nieuwe naam er op. Wat groter dan de vorige. Want dat was echt te klein vond ik.
Toen we uiteindelijk voor de tweede keer geschilderd hadden, kon ik beginnen met de gangboorden. Deze eerst een paar keer in de primer gezet.
Ook hebben we een nieuwe plaat op maakt gemaakt voor in de stuurhut. En in de lak gezet.
WC aangesloten:
Electra aangesloten en een massaschakelaar geplaatst.
Ook hebben we weer nieuw vinyl ronde de ramen geplakt. En de ramen er weer ingezet.
Op het dak het een en ander gemonteerd en aangesloten.
En natuurlijk de tent er weer op.
Nog even de gangboorden in de antislip gezet:
Navigatieverlichting werkend gemaakt:
Toen nog even vinyl op de vloer gelegd:
En de dag erna zou hij het water in. Het weer werd steeds slechter. Het begon steeds harder te waaien. Maar toch zijn we met de boot naar de jachthaven gereden. Daar aangekomen, durfde de havenmeester het eingelijk niet aan om te takelen ivm de wind. Maar uiteindelijk toch maar wel gedaan.
We hebben hem eerst wel bij de kraan laten liggen tot de wind weer was afgenomen zodat het hem in alle rust tussen de palen konden varen.
's Avonds zouden mijn vriendin en ik meteen alle kussens en andere spulletjes naar de boot brengen. Zodat we het weekend meteen even konden varen. Maar eenmaal bij de boot aangekomen, kwamen we tot de ontdekking dat de ramen regenwater binnen lieten. En niet tussen het staal en de lijst. Maar bij het kitrandje tussen het glas en de lijst. Dus ik baalde ontzettend. De kussens hebben we weer mee naar huis genomen. En de volgende dag ben ik meteen begonnen met het eruit peuteren van de oude kit. 's Avonds over weer nieuwe kit in gedrukt. En toen was het gelukkkig allemaal waterdicht.