Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het is inderdaad een hele hoop werk. Maar dan heb je ook wat.
Eindelijk weer wat tijd om dit topic up te daten. Afgelopen weken al mijn vrije tijd gestopt in de boot. Veel schuren, plamuren, afplakken en schilderen. Helaas ook wat tegenslagen gehad waardoor het allemaal weer extra tijd ging kosten. Vandaar dat ik mijn planning om er rond de pinkster weer in te gaan ook niet gered heb.
Maar het is dan eindelijk zo ver. De boot gaat komende donderdag weer te water.
Mijn hele lijstje met to do's is afgewerkt, en omdat plaatjes veel meer zeggen dan woorden:
- De extra bergruimte in de stuurhut is gerealiseerd door luikjes te maken achter de leuning van de bank. Hiervan heb ik helaas geen foto.
- De davits die ik gekocht had, moesten natuurlijk wel bevestigd kunnen worden. Dus ik heb even wat stukken ijzer gehaald, en mijn opa heeft daar een paar mooie steunen van gemaakt. Vervolgens heb ik ze een paar keer in de primer gezet.
- Ook de reling en opboeiïng hebben we eerst twee keer in de primer gezet, en vervolgend twee keer in de epifanus 1comp lak.
- Toen de reling klaar was, kon de rest in de lak. Ook hier dezelfde kleur wit van epifanus 1comp. gebruikt. Eerst leek het er helemaal niet mooi op te zitten, veel bellen en sinaasappelhuid. Maar uiteindelijk is het heel mooi opgedroogd! Hier waren we net klaar met de eerste keer:
- Na de tweede laag moesten de strepen er nog opkomen. Na veel meten, en afplakken, hebben we met z'n 3en besloten dat het er uiteindelijk mooi recht op zat. en zijn we begonnen met het schilderen van de blauwe strepen. En dit is dat het resultaat:
- Ook de gangboorden moesten weer in de antislip gezet worden. Ook hier heb ik antislip van epifanus gebruikt.
- Tijdens het drogen hier en daar nog wat in de lak gezet.
- Tankmeter geplaatst. Zoals te zien is zijn we nog niet klaar met lakken. Dit ziet er opzich nog redelijk uit. Dus word na het seizoen weer aangepakt.
- Motorruim weer schoon gemaakt en helemaal in de bilgverf gezet. Motor moet nog even afgestoft worden, en moet nog even een beurtje hebben. Nieuwe isolatie heb ik nog niet dus tot die tijd blijven de noppen er zitten.
-De tankt zit er weer in. Voor de vul en ontluchtingslang heb ik heb huiddoorvoeren in de tank gezet. Dit omdat we de huidige pijpje er af moesten slijpen omdat hij er ander niet uit kon. Ook zitten er ondertussen nieuwe slangen op.
- En omdat ik er nu nog mooi bij kon met de trap, heb ik de davits ook meteen gemonteerd. Deze heb ik eerst thuis een aantal keer in de verf gezet.
- Het enige wat er nog moet gebeuren voor de te water lating, is de naam er op plakken. Deze ligt al klaar!
Komende donderdag gaat de boot dus weer het water in. Daarna moet de motor nog even zijn onderhoudsbeurtje hebben, en kunnen we beginnen met het poetsen van de binnenkant zodat de kussen, gordijnen, etc. er allemaal weer in kunnen.
Woensdag zal ik de opbouw nog even poetsen en in de wax zetten. en komt uiteraard de tent er weer op.
Wanneer hij in het water ligt met het mastje er weer op, maak ik wel weer even een totaalplaatje.