Renovatie De Ruiter trawler

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Ruiter » 23 Jan 2012, 23:58

@henkvd ik heb de foto's nu geupload naar mijn album en de link aangepast nu moet het wel lukken.
http://www.mijnalbum.nl/Album-TBIBXJNB- ... verig.html

Gr Dirk
Ruiter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 22:24
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor oeds » 24 Jan 2012, 08:30

wat een giga klus man!!! :shock:
alle respect dat je dit aandurft. =D>
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor JulienH » 24 Jan 2012, 11:35

Wauw, wauw en nog eens wauw! Super project. Mooi om te zien hoe grondig je het aanpakt. Mijn handen jeuken en verlang eigenlijk ook wel weer naar een project.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Stijlvolhout » 24 Jan 2012, 21:18

Hai Dirk,

Leuk project zeg...misschien een klein beetje reclame maken. Maar mocht je straks toe zijn aan de scheepsbetimmering, wellicht dat we iets kunnen betekenen voor je.

We hebben een ruime ervaring in het inrichten van schepen. We staan open om eventuele vragen te beantwoorden, of je hier en daar tips te geven.
Natuurlijk staan we ook open voor de zakelijke kant, mogelijk de levering van materialen, bevestigingsmiddelen, of onze diensten. Dit kan allemaal "op maat" (want zo werken we) aangeboden worden.

Kijk anders eens op onze site voor wat voorbeeldjes; http://www.stijlvolhout.nl/scheepsbetimmering/ of het filmpje op youtube; http://www.youtube.com/watch?v=oQIv9ZsUcuU

Succes met je project!

Namens Stijlvolhout ( Scheepsinrichtingen, scheepsinterieur, scheepsbetimmering)
Stijlvolhout
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 Jan 2012, 21:07
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Ruiter » 24 Jan 2012, 23:04

Hallo allemaal,

Dank voor de complimenten tis inderdaad veel werk maar ben gelukkig nog geen echt gekke dingen tegen gekomen.
Zaterdag het laatste stukje kaalgemaakt toen bleek er in de mastvoet nog een doorgeroest stukje te zitten hier gelijk een nieuw stuk in gelast.
Ook heb ik het laatste stuk in de primer staan nu ben gelukkig even van de stofbende verlost.
Tevens afgelopen week 1 van de 2 rvs watertanks verwijderd deze was op een las onderin lek en ik kon er niet bij voor reparatie ik moest de tank in 3 stukken slijpen om hem er uit te krijgen hij was vanbinnen nog redelijk schoon dat viel me alles mee.
We houden het nu bij 1 watertank van 450liter dan wordt de verversingstermijn ook wat gunstiger.
Ik ga een deel van de kapotte tank weer gebruiken om een tank te maken voor rode diesel voor de kachel en generator dat scheelt weer wat met deze barre brandstofprijzen.
Ben nu begonnen met plamuren wel leuk om weer eens ff wat anders te doen dan kaalhalen.
Heb er weer wat foto's bijgezet.

Grts Dirk
Ruiter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 22:24
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Bejakruiser » 25 Jan 2012, 00:46

En denk je dat er veel plamuur op zal gaan? Lijkt mij namelijk erg lastig om dit te schatten, of hoe heb je dat gedaan? Dit ivm het bestellen van de benodigde plamuur om niet tijdens de klus zonder te zitten maar ook niet te veel over te houden. Ik heb het nu zelf ook moeten schatten maar vond dat erg lastig en heb er ook geen reken voorbeeld voor gevonden vandaar de vraag.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor JulienH » 25 Jan 2012, 13:30

Stijlvolhout schreef:Hai Dirk,

....

Namens Stijlvolhout


Lekkere binnenkomer. Eerste bericht, direct reclame.
Zo te zien op de site lever je prima werk, maar dat had je wel wat charmanter kunnen overbrengen door gewoon een persoonlijk bericht te sturen ipv hier op het forum te zetten.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Tally » 25 Jan 2012, 13:51

Hallo Dirk zou de rvs tank wel zo plaatsen zodat er geen contakt met het ijzer is, ( isoleren ) anders gaat je tank er zo weer aan.
Piet
Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor MaartenKlop » 25 Jan 2012, 16:58

Ruiter schreef:Ik ga een deel van de kapotte tank weer gebruiken om een tank te maken voor rode diesel voor de kachel en generator dat scheelt weer wat met deze barre brandstofprijzen.


En ff opletten hoe je de tank construeert, aanzuigpunt, retouraansluiting, filtering etc.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Ruiter » 25 Jan 2012, 22:59

@Bejakruiser,
Ik heb niet gerekend aan de hoeveelheid plamuur hij is gelukkig redelijk strak ik plamuur alleen wat nodig is lasnaden randen hoeken etc
ook alle binnenhoeken geef ik een fillet epoxiplamuur dit doe ik met een kleine eetlepel dat gaat prima dan zijn straks alle hoeken mooi rond.
Ik had op de vorige boot dit niet gedaan en vond die binnenhoeken altijd snel vies en lastig schoonmaken vandaar.
Ik koop de plamuur per 5 kg en daar kan je best veel mee doen.
@stijlvolhout,
Jammer je hebt hier met een echte doe het zelver te maken en voor hout heb ik hier al een adres dus...
@Tally,
Goed punt maar dat was niet de oorzaak het was een foute las van een slingerschot voor de rest was hij helemaal gaaf valt niet tegen voor een tank van 34 jaar oud.
@Maarten
Ga ik doen ik maak er ook een aftappunt op en een niveaumeter.

Ben me ook aan het orienteren voor een kachel ben hier http://kabola.nl/pdf/KB-serie-nl.pdf wel gecharmeerd van en dan de boilerversie die kan dan ook de boiler verwarmen indien nodig als de motor niet loopt.

Gr Dirk
Ruiter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 22:24
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten