Renovatie De Ruiter trawler

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor vuuren1 » 18 Feb 2012, 22:40

Dirk,

Weet je ook wie de ontwerper van deze botenlijn is geweest?

Het komt allemaal nogal overeen met een ontwerper die ik gekend heb en dat was J.D. Ruiter uit Emmeloord (daar woonde hij rond 2001).
Die heeft jaren lang mooie boten getekend van kruisers, Trawlers (Grand Banks model) tot Collin Archer gelijkende schepen en ook met in de modelnamen de termen als Trawler en Star.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Popeye » 19 Feb 2012, 16:21

Ruiter schreef:Hallo Jack,

Leuke herinneringen, hij is inderdaad in Hardinxveld gebouwd in 1978 hier http://www.deruiterclub.nl/gegevens-werf.html staat de historie van de werf omschreven.


Bedankt voor de link naar de historie van de werf. Op de foto's uit Hoogeveen zijn volgens mij ook de door mij genoemde containers te zien. Op de van boven genomen foto staan ze grotendeels aan de zijkant van het bedrijf en gedeeltelijk er achter en op de foto die vanaf het water genomen is, staan er twee op elkaar onder de botenkraan. Gijs (sympathieke man) woonde met vrouw en (aantrekkelijke) dochter in de bungalow aan het water, rechts op de foto.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Ruiter » 19 Feb 2012, 17:41

Hans,

Volgens mij was de ontwerper van de Ruiter kotter en Trawler A. Volker.
Afbeelding
Zo staat hij op de wal (met nu een tent over de opbouw) op deze foto kan je het model goed zien hij is 12,85 m lang.
Er is ook een kotter versie gebouwd met een ronde kont en andere ramen aan de voorzijde van het stuurhuis.
Jack leuk weer net die extra uitleg bij de foto's van de werf.

Gr Dirk
Ruiter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 22:24
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor vuuren1 » 19 Feb 2012, 22:53

Jan Ruiter heeft ook gelijkende schepen getekend maar ik weet dat er DE Ruiter en Ruiter boten rondvaren.
In de jachtenwereld is men niet vies van het pikken van andermans ontwerpen en er dan een eigen draai aan te geven.
Daardoor is de historie soms moeilijk te achterhalen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Casual » 03 Mrt 2012, 19:31

Popeye schreef:
Ruiter schreef:Hallo Jack,

Leuke herinneringen, hij is inderdaad in Hardinxveld gebouwd in 1978 hier http://www.deruiterclub.nl/gegevens-werf.html staat de historie van de werf omschreven.


Bedankt voor de link naar de historie van de werf. Op de foto's uit Hoogeveen zijn volgens mij ook de door mij genoemde containers te zien. Op de van boven genomen foto staan ze grotendeels aan de zijkant van het bedrijf en gedeeltelijk er achter en op de foto die vanaf het water genomen is, staan er twee op elkaar onder de botenkraan. Gijs (sympathieke man) woonde met vrouw en (aantrekkelijke) dochter in de bungalow aan het water, rechts op de foto.

Groet, Jack.

Vooral die (aantrekkelijke) dochter is een leuke herinnnering??? :lol: :lol: :lol:
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Popeye » 03 Mrt 2012, 22:58

Casual schreef:Vooral die (aantrekkelijke) dochter is een leuke herinnnering??? :lol: :lol: :lol:


Anders had ik niet eens meer geweten dat ik er gewerkt had. :lol:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor Ruiter » 08 Apr 2012, 19:51

Weer even een update:

Ik ben wekenlang aan het schuren en verven geweest dus er was niet veel te vertellen.
Inmiddels zitten er weer 4 lagen epoxiprimer en 4 lagen DDlak op de opbouw.
Afbeelding
Ik heb gisteren de gangboorden en dekken afgeplakt heb voor de ronde hoeken afplakstickers van 3M gebruikt de blauwe op de foto deze worden normaal gebruikt om scharnieren af te plakken en voor de grote rondingen speciaal smal afplakband.
Afbeelding
Gisterenmiddag de dekken en gangboorden voor de eerste keer in de grijze DDlak morgen gaat er nog een laag overheen met anti slip poeder.
Afbeelding
Afbeelding
Om de nieuwe patrijspoorten weer te kunnen monteren moest de wandafwerking nog aangebracht worden er zat 1 laag vinyl geplakt ter plaatse van de poorten.
Dit zit er wel netjes op maar is wat betreft isolatie onder de maat en ook de kleur was verschoten.
Ik heb isolatieplaatjes van 6mm dik voor onder laminaat gekocht en deze verlijmd op het oude vinyl dit ging prima.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna nieuw wit vinyl over de isolatie geplakt.
Afbeelding
En de eerste patrijspoorten weer gemonteerd.
Afbeelding
Ik kan vanaf morgen de rest ook weer af gaan monteren dus dan komt er weer zicht aan.
Op mijn album staan nog wat nieuwe foto's http://www.mijnalbum.nl/Album-TBIBXJNB- ... verig.html

Groet Dirk.
Ruiter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 22:24
ligplaats:
info:

Re: Renovatie De Ruiter trawler

Berichtdoor henkvd » 08 Apr 2012, 23:27

Op de foto's glimt het je al tegemoet, mooi spul DD lak, de lichte kleuren zijn makkelijk te verwerken en geven een heel mooi resultaat, grootste voordeel is echter na een winter buiten liggen na dit zelf te hebben gebruikt wat maakt het makkelijk schoon, vuil hecht eigenlijk helemaal niet.
Ervaringen met de donkere kleuren zijn iets minder, deze zijn veel moeilijker aan te brengen, je moet vele malen sneller werken om aanzetten te voorkomen, dat is bij de lichte kleuren een stuk eenvoudiger, die vloeien veel langer.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten