gezocht gepassioneerde botenbouwer

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 09:57

Hallo allemaal.Ik weet of ik hier op de juiste pelk ben, maar ik probeer het toch maar. Ik ben de dochter van een gepassioneerd botenbouwer. Mijn vader is 17,5 jaar geleden begonnen met het bouwen van een Van de Stadt Vita 30. Ieder stalen plaatje heeft hij in zijn hand gehad. Door de jaren heen heb ik de boot zien groeien, wat prachtig was om te zien. het interieur heeft hij gemaakt van hout. En wat is hij vaak opnieuw begonnen als hij toch een mooier stuk hout op de kop had getikt. hij heeft de boot omgebouwd tot motorjacht omdat mijn moeder slecht ter been was. Helaas kan hij zijn boot wegens gezondheidsredenen niet meer afbouwen en dat doet hem erg veel zeer. Ik wil vragen of jullie misschien iemand kennen die interesse heeft om de boot van mijn pap te kopen en hem met dezelfde passie als mijn pap verder af wilt maken. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De boot moet per 1 december uit de loods zijn waar hij nu staat in Someren. Dus veel tijd hebben we niet. Alvast bedankt!
sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor Popeye » 15 Okt 2014, 10:08

Ik kan me de gevoelens van je vader en jou voorstellen. Ik heb zelf een boot gebouwd, en ook ik leek de boot wegens ziekte niet af te kunnen bouwen. Ik heb echter het geluk gehad om de boot toch af te kunnen bouwen. Ik kan jullie helaas niet helpen want ik heb geen boot nodig, maar ik hoop dat jullie een liefhebber!!!!! voor de boot vinden.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor elrenegado » 15 Okt 2014, 10:12

wellicht wat meer info verstrekken ?
Ik ken wel iemand die een project zoekt..
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 10:19

dankjewel voor je reactie. Het gaat gepaard met hoop stil verdriet. Het is het levenswerk van mijn pap en echt over mijn lijk dat de boot op de schroothoop belandt. Dat kan en mag gewoon niet gebeuren.
Wat geweldig dat jij wel je boot af hebt kunnen bouwen!! Dat wens ik voor mijn pap ook, maar dat zit er helaas niet meer in.
Daarom probeer ik een echte liefhebber te vinden, die boot verdient het en mijn pap ook!!!
sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 10:26

Boot staat ook op marktplaats. Als je zoekt op Af te bouwen Van de Stadt Vita 30 moet je hem kunnen vinden volgens mij. De prijs die erbij staat is wat mij betreft niet reëel. alleen de motor die er in zit is al 4000 euro waard. Maar mijn pap is bijna radeloos omdat de boot daar weg moet. Ik denk dat er iemand te vinden moet zijn die er net zoveel liefde en passie insteekt dan mijn pap heeft gedaan. Het kan niet zo zijn dat het levenswerk van mijn pap op de schroothoop verdwijnt. Daarom ben ik zo hard op zoek.
Het is mooi strak staalwerk! mijn pap is perfectionistisch wat dat betreft. De romp is nog steeds een van de stadt, maar hij heeft de kajuit hoger en groter gemaakt. de kiel heeft ie aangepast. De buitenruimte is door de aanpassing kleiner geworden maar de binnenruimte niet. maar omdat het de body van een zeilboot betreft zal hij smaller zijn dan een gewoon motorjacht denk ik. Dit is wat ik weet van de boot, ik hoop dat ik het allemaal goed uit heb gelegd.

Ik heb nog foto's in een zipbestand staan die er vanavond even op laat zetten, ik heb geen idee hoe dat moet namelijk. Maar door de advertentie op marktplaats krijg alvast een beeld.
sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor Blacktoppie » 15 Okt 2014, 10:33

Te koop van der Stadt Vita
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/678123479

deze neem ik aan
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 11:22

Nee die niet. Ik zal kijken of mij het lukt om de advertentie te linken. Ik ben niet zo goed in die dingen.
sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 11:30

sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor sloover » 15 Okt 2014, 11:30

Link is geplaatst, toch gelukt!
sloover
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 Okt 2014, 09:52
ligplaats: someren
info:

Re: gezocht gepassioneerde botenbouwer

Berichtdoor gast » 15 Okt 2014, 11:49

Mooi model zeg.

Voor iemand die een project zoekt is dit zeker een mooie kans.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten