yanmar 3gm30

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor sinty » 27 Apr 2012, 19:25

klopt henk je let op ieder geluidje ,ik heb dat zo erg dat ik zelfs het water in me fluitketeltje hoorde klotsen :D maar inderdaad het blijft spannend,nou was ik niet zo bang voor het inwendige van het blok alhoewel dat natuurlijk het belangrijkst is ,maar meer voor de juist kleine dingetjes waar je makkelijker overheenkijkt , heb ook alle boutjes en moeren van de splitterboxxen en dergelijke extra geborgd inwendig had ik geen problemen verwacht ,je monteerd de onderdelen en zet ze op t aanhaalmoment vast,meer kan je niet doen.maar t loopt grandioos had t veel eerder moeten doen achteraf
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor Wim Niessen » 28 Apr 2012, 02:10

Geweldig Sinty dat het zo is afgelopen na alle ellende.
Maar "ellende" heb je niet alleen bij malafide bedrijven.
Ik kocht een nieuwe motor bij een gerenommeerd scheepsdieselmotorenbedrijf dat zelf geen motoren inbouwt. Lopende alle inbouwwerkzaamheden loop je tegen dingen aan en stel je vragen en vraag je om enkele simpele onderdeeltjes. Vragen worden niet of pas na vele mailtjes of na vele weken beantwoord.
Op sommige vragen komt helemaal geen reactie en de gevraagde onderdelen zijn na drie maanden nog steeds niet binnen.
Zo zie je maar: een goede naam zegt ook niet alles.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor sinty » 28 Apr 2012, 12:42

waardeloos is dat wim ,als je op je knieen moet gaan leggen voor een beetje service .ik kan niet begrijpen hoe zulke bedrijfen nog kunnen blijven bestaan als je de eerste keer komt wordt je in de watten gelegd zodra je betaald hebt mag je t zelf uitzoeken komt het op neer ik hoor het best vaak om me heen het is snel geld incasseren en op naar de volgende het gebeurt overal net wat je zegt ook bij de betere bedrijven en dat terwijl juist de nazorg en een stukje service zo belangrijk is er komt inderdaad zat bij kijken het is niet alleen een motor alles eromheen is juist zo belangrijk hopen maar dat het snel in orde komt wim het kost genoeg allemaal en daar mag je wel wat voor terug verwachten vind ik
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor vuuren1 » 28 Apr 2012, 17:28

Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat allerlei "gerenomeerde" bedrijven hun afspraken niet nakomen.
Of het een zeilmaker, een Mercedes dealer of een aannemer is maakt niet uit.

Je zou denken dat in deze tijd een tevreden klant belangrijker is geworden, maar ik heb nog nooit zoveel lapzwanzen meegemaakt als de laatste tijd.
(en niet dat het allemaal voor weinig moet, het moet gewoon goed zijn en daar willen we ook voor betalen, maar helaas..)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor laserdevil » 29 Apr 2012, 13:10

Hans ,
Dit zijn wel degene die jou stelling om zeep helpen die jij al jaren hier op het forum verdedigd.
Die zogenaamde "collega's" moeten daarom maar zo snel mogelijk bij de kvk verdwijnen.
En dat de goede mogen overblijven en service verlenen.
Als ik wat koop kijk ik eerst naar de prijs en dan naar de aftersales.
Als de wat duurdere een betere aftersales heeft als de goedkope , dan kies ik toch voor de wat duurdere.
En zo heb ik nog nooit een echte miskoop gehad , en werd ik altijd als klant correct behandeld.
Dat zijn toch zaken om voor terug te komen als je wat nodig hebt.
En een goede zaak weet dat ook.
Het toverwoord is vertrouwen.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor Wim Niessen » 29 Apr 2012, 16:29

laserdevil schreef:Hans ,
Dit zijn wel degene die jou stelling om zeep helpen die jij al jaren hier op het forum verdedigd.
Die zogenaamde "collega's" moeten daarom maar zo snel mogelijk bij de kvk verdwijnen.
En dat de goede mogen overblijven en service verlenen.
Als ik wat koop kijk ik eerst naar de prijs en dan naar de aftersales.
Als de wat duurdere een betere aftersales heeft als de goedkope , dan kies ik toch voor de wat duurdere.
En zo heb ik nog nooit een echte miskoop gehad , en werd ik altijd als klant correct behandeld.
Dat zijn toch zaken om voor terug te komen als je wat nodig hebt.
En een goede zaak weet dat ook.
Het toverwoord is vertrouwen.


Ondanks (of dankzij???) is het mij overkomen dat een gerenommeerde scheepsdieselmotorenleverancier - die jullie allen kennen maart wiens naam ik (voorlopig) niet zal noemen - het gewoon vertikt om noodzakelijke dingen te leveren of om voor hem simpele vragen een antwoord te geven.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor Bejakruiser » 29 Apr 2012, 17:04

@ Wim

Maar begrijp ik het goed dat je jouw vragen alleen per email stelt? Ik neem aan dat als je hem belt je toch gewoon antwoord krijgt. Sowieso is het stellen van technische vragen per mail veel te omslachtig.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor vuuren1 » 29 Apr 2012, 23:14

Wim heeft zijn motor juist niet gekocht bij een of andere goedkope "dozenschuiver" en hij heeft vooraf duidelijk kenbaar gemaakt wat zijn wensen en eisen waren.
Als het dit bedrijf later tegenvalt om te kunnen (of willen) voldoen aan het vooraf gestelde eisenpakket hadden ze deze opdracht niet aan moeten nemen.

De leverancier moet in elk geval leveren wat er is overeengekomen en dat gaat in dit geval over diverse nevenonderdelen en een schema om de bestaande motorpanelen / instrumenten op de nieuwe motor aan te kunnen sluiten.
Het laatste is maatwerk maar natuurlijk geen onoverkomelijke zaak.
Als zelfs vrij simpele onderdelen niet geleverd worden vraag ik mij af wat er loos is.

Verder kan naast vertrouwen het maken van schriftelijke afspraken handig zijn in geval van een meningsverschil.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor Wim Niessen » 30 Apr 2012, 00:37

Bejakruiser schreef:@ Wim

Maar begrijp ik het goed dat je jouw vragen alleen per email stelt? Ik neem aan dat als je hem belt je toch gewoon antwoord krijgt. Sowieso is het stellen van technische vragen per mail veel te omslachtig.


Voor de duidelijkheid: eerst telefonisch; daarna ettelijke keren per mail en tussen door ook nog telefonisch.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor Bejakruiser » 30 Apr 2012, 11:20

Nou dat is fijne service dan... Dat had ik niet van hem verwacht.
Maar heb je het ondertussen wel op kunnen lossen, of is het nog niet afgehandeld?
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten