Project leeuwenschouw.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor ErikH » 07 Nov 2014, 13:08

Ik vind dat het scheepse nog steeds goed terugkomt in dit interieur, in ieder geval lekker modern en eigentijds. Ben zelf ook bezig met de stuurhutinrichting aan te passen, ook deze richting uit. Scheeps, maar toch fris en modern.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 07 Nov 2014, 15:01

Klopt had ik al ergens zitten lezen maar het gaat maar om 3 latjes dus vandaar dat ik het zo doe.

Wat ook nog werkt is stomen zo wordt het hout ook zacht

Bedankt voor de tip iig
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor quichot » 07 Nov 2014, 15:19

Ziet er goed uit, dat interieur. De mahoniegrot is niet ieders meug.
Ik heb 's eikenhouten spantjes voor een 12vts jol gebogen na een stoombad in een stuk pvc rioolbuis. Fluitketel met stukje radiatorslang op de tuit ipv de fluit. Radiatorslang aan een kant in de pvc buis, met lappen aan beide kanten als afdichting, zodat je de stoom vangt, maar de druk weg kan. De spantjes waren in verrassend korte tijd buigbaar als al dente gekookte spaghetti.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor vuuren1 » 07 Nov 2014, 20:59

Jerry,

Ik ga bij voorkeur ook voor praktisch en functioneel maar bootkopers laten zich in de praktijk leiden door teak en mahoni.
Ik keur het lichte interieur niet af, zeker met de kussens er in en de afwerking met houten lijsten ziet het er fris uit.

Een ex collega (een gepensioneerde scheepstimmerman) heeft een varende woonboot (een Beurtvaerder van ons) ook met wit en massief gelakt lijstwerk ingebouwd en dat is erg fraai en inderdaad ruimtelijk.

In grotere motorkruisers is het lang geleden heel kort toegepast geweest maar dat wilde uiteindelijk niet verkopen, ook gebruikt was verkopen moeilijk.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 13 Nov 2014, 20:23

Alles is geschuurd, nu het aanrecht opnieuw behandeld. Vind het erg mooi moet ik zeggen, op de vloer ziet het er heel anders uit.

Aanrecht Afbeelding


Vloer ga ik morgen mee naar de vloerenwinkel om te informeren of er andere opties zijn om het egaler te krijgen. We vinde het grijs nog erg aanwezig.

Vloer:
Afbeelding

Grt
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 20 Nov 2014, 22:11

Vorige week druk bezig geweest met de vloer. Met korrel 240 en een zaklamp de schuurkringen van de korrel 80 wegschuren. Na een paar uur schuren en stofzuigen de vloer in de grijze hardwax olie gezet.

Met het volgende resultaat. Uiteraard is het luik nog kaal

Afbeelding
Afbeelding
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 07 Okt 2015, 13:05

Na een tijdje niks meer in dit topic gepost te hebben ga ik nu weer wat experimenteren met een standkachel om voor een leuke prijs warm water en warme lucht aan boord te hebben.

Ik heb een eberspacher diesel water verwarmer gekocht. Deze wil ik gaan combineren met een 15 liter "wisselaar" boiler uit een CV ketel. (65 euro) voor de warme lucht ga ik gebruik maken van een kachel radiateur uit een auto (20 euro) Voor het warm water heb ik een nieuw Eberspacher standkachel voor een mercedes vito gekocht (150 euro)

Het geheel gaat gekoppeld worden met 22 mm koperen leidingen en wordt afgevuld met koelvloeistof zodat het in de winter kan blijven zitten.

ik ga eerst een test opstelling maken zodra ik alles binnen heb. Als dit allemaal werkt dan word de punt van de boot dicht gelast en wordt alles onder het voordek 1 frote bun zodat ik alles op kan hangen. en gelijk mijn gasfles bbq en anker kwijt kan.


wordt vervolgd
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 06 Aug 2016, 20:21

Na een tijdje niks gedaan te hebben, heb ik mijn verwarming project weer eens opgepakt. Vandaag bezig geweest met een testopstelling, zonder wisselaar ertussen. De heet water kachel had wat moeite met opstarten, na wat wisselingen van bedrading ging hij toch aan de gang (het is een Mercedes versie daar zit wat meer bedrading aan als de standaard Eberspacher kachels.)

Na het verwarming circuit aangesloten te hebben heb ik op de tapwaterzijde de tuinslang aangesloten. Zodra de kachel gaat verwarmen, loopt de temperatuur redelijk snel op, het verwarming circuit wordt opgestookt tot 80 graden daarna gaat de kachel in rustige modus. op dat moment is het tapwater (15 liter) ruim 70 graden. over deze 70 graden doet het kacheltje maar 10 minuten.

Eenmaal de 70 graden bereikt neemt deze zonder stoken 8 graden per uur af.

Al met al vind ik deze resultaten helemaal niet slecht. Ik ben tot nu toe maar 250 euro kwijt, en heb al warm tapwater.

Deze winter gaat de boot de kant op, dan wordt de punt dicht gelast en omgetoverd tot grote bun, hier ga ik de verwarming installatie inbouwen. Volgende stap is het maken van de warmte wisselaar, met 60mm aansluitingen voor verwarming slangen. Dan wordt de moiler nog voorzien van inlaatcombinatie om de overdruk aan de tapwaterzijde weg te laten.

Afbeelding

en nog een video:
https://www.youtube.com/watch?v=VlKogoy ... e=youtu.be
wordt vervolgd
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor JerryR » 22 Okt 2016, 06:32

Hey hallo,

De boot staat weer op het droge. Dus het klussen kan weer beginnen. Er staat heel wat op de planning!

O.a.

Bun maken in de punt
Zwemplateau met rvs diesrltank
Nieuwe schroefas en koppeling plaatsen
Standpijp toilet weg halen en nieuw toilet plaatsen
Diverse andere gaten netjes dicht maken.
Rvs railing maken.
Rvs handrailing maken.
Romp en opbouw schilderen.
Kabelaring plaatsen
Technische installatie kachel en boiler in bun monteren



Voor de kachel en boiler heb ik geen ruimte dus hier gaan we ruimte voor maken. De boeg van de boot was nagenoeg ongebruikt dus dit wordt een afgesloten bun. Ik ben nu bezig met het maken van de mallen het tijdelijkeframe is ter ondersteuning van het malhout en straks het staal.

Laat nou in die punt niks symmetrisch zijn en geen enkel recht kantje. Lekker passen en meten dus!

Afbeelding
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: ons project leeuwenschouw.

Berichtdoor Basher » 23 Okt 2016, 01:07

Goed bezig hoor... ;)
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten