Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Mrt 2014, 20:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen 'winter' weer in de werkloods gelegen op "De Koornwaard" met de boot.
Alles geschuurd, ik had vorige winter de romp al eens helemaal gedaan maar was uiteindelijk niet helemaal tevreden over het resultaat. Het was wel mooi en goed maar het kon beter.
Dus echt alles geschuurd, romp en opbouw, ramen eruit ook. Alle roestplekjes uithameren met een peragoschijf, plamuren en weer schuren. Toen alles 3x in de 2K primer die als schakellaag ging dienen. 2x primer in 2 dagen en toen door laten harden en heel glad schuren met 320k en de 3e keer primer en die na het uitharden ook weer glad trekken met 320k.
Dan DD-lak van Polyservice gezet, ook 2x in 2 dagen, dat uit laten harden en weer alles glad schuren met 320k en later de 3e en laatste laklaag... Intussen zijn we natuurlijk een paar uurtjes verder.. Afgelopen week de stripings erop gezet weer.

Ben nu wel blij met het resultaat... Nu is er echt geen spoortje te zien van een sinaasappel effect ergens.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor vuuren1 » 23 Mrt 2014, 20:30

Jan,
Als je dat zelf hebt gedaan wil ik je feliciteren met de ontwikkelde en toegepaste vakkennis op schildergebied!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Mrt 2014, 20:37

Alles zelf gedaan Hans, bedankt dus :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Klaver vier » 23 Mrt 2014, 22:21

Jan.heel erg mooi super strak,ook de striping.Ik vindt sowieso dat 2k verf een veel mooiere glans geeft.Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Mrt 2014, 23:05

Op die striping ben ik 3 uur aan het plakken geweest voor ik hem naar mijn zin had zitten.... Maar als je er nu langs kijkt dan zie je er ook geen enkel golfje in zitten ook!!! Alleen de waterlijn heb ik aan bb een golfje inzitten..... En op 1 of andere duistere wijze ook siliconen.... Als ik om die laatste redenen klachten ga krijgen van de eenden dan laat ik het jullie nog weten...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Basher » 24 Mrt 2014, 03:24

Chapeau :!:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor stentor950 » 24 Mrt 2014, 18:25

Jan,

Toppie gedaan!
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor vuuren1 » 24 Mrt 2014, 23:47

Veel te mooi voor een huurboot, Jan...
Na een enkele week vaart men weer krassen en dat zou ik erg vervelend vinden na al die inspanningen.

Bij verhuur zou ik een hufter proef schip inzetten met een romp in zwarte epoxy coating.

Vrienden van ons hebben een 15 meter kotter met een DAF 825 + PRM en de hele boot in Ral kleuren epoxy coating.
Van dichtbij zeker niet gelikt maar wel heel erg praktisch!
(Een huurder ziet dat allemaal toch niet en de verhuurder hoeft zich niet steeds uit de naad te werken..)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Jan Huibers » 25 Mrt 2014, 10:55

Huurders zien dat zeker wel Hans, sommigen doen in de havens net alsof de boot van hun is en vangen dus ook de complimenten over hoe de boot eruit ziet. Ik hoor dat telkens weer van de havenmeesters als ik zelf weg ben met de boot. Dan vertellen ze grijnzend dat ze het spelletje meespelen. En van mij mogen ze want ze betalen ervoor.

En als het qua schades gaat zoals vorig seizoen dan ben ik er blij mee, 2 kleine schades. Op de neus doordat de huurders tijdens het afknopen even niet stonden op te letten welke touwen eerst dus liep de boot naar voren tegen de steiger aan. En een keer rechtsachter op de hoek, gebeurde in een sluis, te laat de hekschroef erbij gezet. Beide huurders hebben opnieuw geboekt inmiddels dus dan zal ik het netjes opgelost hebben met die mensen.

Als er nu schade gevaren wordt is het intussen ook niet heel veel werk meer... Dan is het de betreffende schades uitschuren, plamuren en alleen die plekken 3x lakken... Dan ff in 1 middagje de hele romp schuren en 1x in de lak... 4 zaterdagen maximaal dus.

PS: dankzij de schuurmachine die ik op advies op dit forum en van onder andere jou (Hans) gekocht heb kan ik erg snel werken, over het tussenschuren met 320k deed ik telkens maar 2 uur over en dan was de romp ook echt aalglad. En dan stond die niet eens op roteren... Een beest van een machine!!!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Winterklusje: van 1K verf naar 2K lak.

Berichtdoor Casual » 25 Mrt 2014, 18:50

Jan Huibers schreef:PS: dankzij de schuurmachine die ik op advies op dit forum en van onder andere jou (Hans) gekocht heb kan ik erg snel werken, over het tussenschuren met 320k deed ik telkens maar 2 uur over en dan was de romp ook echt aalglad. En dan stond die niet eens op roteren... Een beest van een machine!!!!

Ik sta op het punt mijn bovenbouw goed aan te pakken: hoe heet die machine? Ik was niet van plan dit met een B&D ding te doen.
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten