beenakker vlet

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: beenakker vlet

Berichtdoor bull » 12 Aug 2014, 17:21

zo wij zijn ook weer een ervaring rijker! al veel vervangen aan de boot maar nog niet alles.
we gingen een stuk varen en waren ongeveer een uur uit de haven en ja hoor de gaskabel brak af, zo dan weet je niet wat je meemaakt ook nog windt kracht 5
we konden niks doen de wind duwende ons zo de rietkraag in en daar lagen we. en toen kwam er ook nog eens een binnenvaart schip voor bij en ja hoor nog verder in de kant
daar stond gelukkig een paal waar we ons aan vast konden makken ( we lagen al vast maar voor de zekerheid toch maar een touwtje) alles los gemaakt en kon er niks meer van maken
stukje kabel aan de gas gemaakt en mijn vrouw gas geven en ik sturen wat een team werk en zo weer terug naar de haven en daar stonden ze ons met 4 man op te wachten wat een top haven de dintel
dus jullie snappen het al mijn volgende update word alle kabels vervangen :lol: :lol: :lol: :lol:
bull
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 08 Mrt 2014, 09:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor Klaver vier » 12 Aug 2014, 18:39

Ik zou ook maar een anker kopen kan je die volgend keer uitgooien,kom je ook niet in het riet terecht.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: beenakker vlet

Berichtdoor bull » 13 Aug 2014, 09:54

een anker zit er al op maar het gebeurde net voor de bocht op de markt waar veel vracht verkeer langst kom dus dat durfde ik niet zo goed en daar bij dit was de eerste keer dat ik zo iets mee maakte en het gaat zo snel maar bedankt voor je tip
bull
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 08 Mrt 2014, 09:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor Lucter » 13 Aug 2014, 20:03

bull schreef:een anker zit er al op maar het gebeurde net voor de bocht op de markt waar veel vracht verkeer langst kom dus dat durfde ik niet zo goed en daar bij dit was de eerste keer dat ik zo iets mee maakte en het gaat zo snel maar bedankt voor je tip


Zo gaat dat altijd, gebeurt nooit op een "passend" moment ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor bull » 29 Nov 2014, 19:57

hoi allemaal, ben bezig met de boot winterklaar te maken ik wilde het slot los maken van de buitenboord motor braak mijn sleutel af :oops: :oops: met veel peuteren kreeg ik het gebroken stukje er uit maar ik weet niet of ik de sleutel na kan laten maken iemand ervaring met dit probleem???
bull
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 08 Mrt 2014, 09:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor Lucter » 29 Nov 2014, 19:59

bull schreef:hoi allemaal, ben bezig met de boot winterklaar te maken ik wilde het slot los maken van de buitenboord motor braak mijn sleutel af :oops: :oops: met veel peuteren kreeg ik het gebroken stukje er uit maar ik weet niet of ik de sleutel na kan laten maken iemand ervaring met dit probleem???


Als dit je enige sleutel is zal namaken niet meevallen. Meestal is het slot genummerd, en kun je, na jezelf degelijk gelegitimeerd te hebben, van de fabrikant nieuwe sleutels kopen :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor gast » 29 Nov 2014, 21:09

Is het een slot die om de spindels valt?

Die breek je namelijk zo open.
Is het een heel simpel systeem, de sleutel draait schroefdraad in een moer en zo klemt het geheel in 1.
Breekijzertje ertussen en hij breekt open.

En nee niet geleerd van het dievengilde maar uit noodzaak, die krengen zitten na verloop van tijd of enorm vast, of willen niet meer draaien waardoor die sleuteltjes afbreken.

Een moerslot is een veel beter alternatief.
Laatst gewijzigd door gast op 29 Nov 2014, 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor bull » 29 Nov 2014, 21:11

ik snap je niet helemaal, het is deze http://www.allpa.nl/nl/048100.html
bull
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 08 Mrt 2014, 09:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor bull » 29 Nov 2014, 21:25

oke bedankt voor de tip dus als ik er een breekijzer tussen zet ga die zo open? maar je heb niet echt veel ruimte er tussen
bull
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 08 Mrt 2014, 09:39
ligplaats:
info:

Re: beenakker vlet

Berichtdoor gast » 29 Nov 2014, 21:37

Ja dat is zo'n onding.
Lijkt heel wat maar stelt weinig voor.

Als je daar op de juiste plek een breekijzertje of iets soortgelijks tussenzet zal het schroefdraad afbreken.
Andere oplossing bij te weinig ruimte is door te hoogte daarboven met een milimeterschijf (goedkoop bij de Action) deze in te slijpen tot je door het schroefdraad bent, valt hij ook zo open.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten