Wederopbouw van schip whoopy

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ronaldmuzie » 29 Apr 2014, 19:52

@hans
Wat bedoel je te zeggen met voorstuwing up to date?.

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor vuuren1 » 29 Apr 2014, 19:58

Goed bijhouden en betrouwbaar.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ronaldmuzie » 29 Apr 2014, 20:02

@hans ok dat bedoel je nou het motortje is weer blij allemaal nieuwe slangetjes nieuwe tank nieuw filter lekker schoongemaakt nieuw opvoerpompje dus na het starten zij hij nog net niet dankjewel baasje :D

Schroef as niuwe koortjes erin kk nieuwe olie dus kan er als het goed is ook weer tegenaan ;)
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor vuuren1 » 29 Apr 2014, 21:29

Klinkt goed!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ronaldmuzie » 15 Mei 2014, 21:59

Vandaag weer even tijd voor de boot gehad en de nieuwe bimini geplaatst

Afbeelding


Afbeelding

Want het mooie weer komt eraan
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ronaldmuzie » 17 Aug 2014, 15:18

Het is even geleden maar er is inmiddels weer veel werk verzet op de m.s. Whoopy

Zo is zijn de brandstoftanken aangesloten van filters voorzien en zijn alle leidingen aan het motorblok vervangen in middels varen wij er al weer een tijdje mee en moet zeggen een verademing als met de oude brandstofzak ik heb er geen omkijken meer naar top!!

Verder is het doorgebroken stuk van de stuurhut naar de salon inmidels afgewerkt en ook dat bevalt perfect.

Afbeelding

De volgende stap was een trap met opbergruimte te bouwen van de stuurhut naar de salon dit is inmiddels ook gebeurd en de vrouw is er dan ook erg blij mee het dan ook bizar hoeveel je nog weg kunt stouwen onder zo'n trapje onze hele eten vooraad staat er onder en er is nog ruimte

Afbeelding

Gelijk maar even nieuw vinyl erin en zo ziet dan het totaalplaatje er inmiddels uit met nieuwe kussens op de dinete en skai kussens voor de honden op de bank en afwerklatjes rond de kastjes.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen nog wel even een tegenvaller gehad want ik had de uitlaat wegetimerd (droge) maar toen we eens flink op stoom voeren rook christa een brandlucht dus snel aanleggen was er snel achter paneel weggehaald en zie onderstaand resultaat

Afbeelding

Dat was even schrikken dacht door dat glasvezelband het goed geisoleerd was maar dat viel dus tegenmoet bloedheet zijn geweest maargoed opgelost zie onderstaand.

Afbeelding

Maargoed probleem opgelost inmiddels veel gevaren en geen problemen meer gehad.

Verder wilde de vrouw nog een rondzit op het achterdek omdat we een niet al te groot dek hebben en we regelmatig met meer mensen varen en jullie weten wat de vrouw wilt gebeurd

Afbeelding

Voor wie mij heeft gevolgde op het andere forum waar ik de naam maar niet van zal noemen weten dat ik op de buiten besturing nog een kogelkraan zou gaan zetten om over te kunnen schakelen naar de binnen besturing ik ging dit bewust niet doen bij de cylinder omdat ik daar slecht bijkan en men dacht dat het wel zou moeten kunnen nou dit is inmiddels ook gedaan en inderdaad de verliesen van de druk in de leidingen zijn verwaarloosbaar hij stuurd prima binnen

Afbeelding

Gelijk ook de ds units van het gas en de kk in orde gemaakt dus nu kan ik binnen een tel naar binnen om daar verder te sturen

Afbeelding

Verder nog wat kleine klusjes gedaan waaronder een hor op de deur

Afbeelding

Vloerbedekking op het achterdek etc.

Afbeelding

Nou dat was weer een heel verhaal mischien ben ik nog wat vergeten maar dat tik ik er dan nog wel bij :D

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Marcel010 » 17 Aug 2014, 20:26

Lekker bezig weer!

Welk soort glasvezelband heb je gebruikt en hoeveel overlappingen?
Is dat de soort die je eerst een beetje nat moet maken en bij de eerste keer gaat roken?
Ik heb namelijk mijn uitlaat nu kaal gemaakt want de isolatie viel er vanzelf vanaf.
Je hebt wel een watergekoeld spruitstuk neem ik aan?
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ronaldmuzie » 17 Aug 2014, 20:37

Hallo marcel

Ik heb een droge uitlaat en inderdaad dat is dat band het zat er al op dus heb er niks aangedaan maar was inderdaad 1laag mijn buurman heeft hetzelfde op zijn schip en twee lagen die kan het gewoon beetpakken is dan handwarm wat een laag verschil kan betekenen ik had die matjes gekregen van iemand maar dat is ook glasvezel met vulling en hittedoek aan de buitenzijde en dat voldoet ook prima :D

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Marcel010 » 17 Aug 2014, 21:09

Ronaldmuzie schreef:Hallo marcel

Ik heb een droge uitlaat en inderdaad dat is dat band het zat er al op dus heb er niks aangedaan maar was inderdaad 1laag mijn buurman heeft hetzelfde op zijn schip en twee lagen die kan het gewoon beetpakken is dan handwarm wat een laag verschil kan betekenen ik had die matjes gekregen van iemand maar dat is ook glasvezel met vulling en hittedoek aan de buitenzijde en dat voldoet ook prima :D

Gr ronald


Oke duidelijk, had best slecht kunnen aflopen.
Ik heb ook een droge uitlaat en die worden inderdaad nogal heet.
Ik ga voor de 3 lagen dan.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Wederopbouw van schip whoopy

Berichtdoor Ardi » 17 Aug 2014, 21:46

Heb er ook 3 lagen omheen zitten, maar goede tip om even in te gaten te houden.

Volgende week donderdag begint onze vakantie

gr Ardi
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 20 Jul 2014, 16:22
ligplaats: Oostvoorne
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten