opnieuw inrichten toiletruimte

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor pleziervaarder » 12 Jan 2014, 13:55

Weer een nieuw project voor dit winter (of eigenlijk 2 projecten). Planning is om dit winter de toiletruimte in de eigen boot aan te pakken. Maar, zoals zo vaak, goed voorbeeld doet volgen en ben dus nu eerst bezig met de toiletruimte in de boot van mijn ouders. Werkzaamheden: verwijderen aangrenzende hangkast om de ruimte in de wc groter te maken, vervangen van het toilet voor een electrische, plaatsen vuilwatertank, vervangen drinkwaterleiding (was een tuinslang!) voor een goedgekeurde en maken van een vaste kast tbv toiletartikelen. De wanden worden afgewerkt met een pvc-tegel in marmerlook, de vloer met een anti-slip pvc welke we ook verwerken in natte ruimtes van ziekenhuizen ed. en het houtwerk wordt uitgevoerd met teak latten en gefineerde plaat waarbij alle profielen, sponningen enz zelf gemaakt worden uit rechthoekige latten (we zijn nu eenmaal niet snel tevreden met regulier verkrijgbaar en willen alles exact op maat)

nb. ik heb geprobeerd foto's te uploaden via tinypic maar krijg de melding dat deze max 1024 pixels hoog mogen zijn, hoe pas ik dit aan?

Groet, Albert
pleziervaarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 23:32
Woonplaats: Wilsum
ligplaats: IJsselmuiden
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor Popeye » 12 Jan 2014, 17:45

Goed bezig! In de bouw zegt men; 'je kunt het beste drie keer een huis bouwen, de eerste voor je vijand, de tweede voor je vriend en de derde voor jezelf!' :mrgreen:
Die vijand heb je overgeslagen?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor henkvd » 12 Jan 2014, 20:13

nb. ik heb geprobeerd foto's te uploaden via tinypic maar krijg de melding dat deze max 1024 pixels hoog mogen zijn, hoe pas ik dit aan?



de optie verklein bij tinypics gebruiken, staat een net boven uploaden, kies de onderste voor staande foto's kies 800x600

Waarom deze beperking, anders komen foto's die met de huidige resolutie half of belachelijk groot op het forum, dat kijkt ook niet prettig.

Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor pleziervaarder » 12 Jan 2014, 22:16

Nieuwe poging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
pleziervaarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 23:32
Woonplaats: Wilsum
ligplaats: IJsselmuiden
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor pleziervaarder » 12 Jan 2014, 22:27

Popeye schreef:Goed bezig! In de bouw zegt men; 'je kunt het beste drie keer een huis bouwen, de eerste voor je vijand, de tweede voor je vriend en de derde voor jezelf!' :mrgreen:
Die vijand heb je overgeslagen?

Groet, Jack.


Dat gezegde ken ik ja maar voor zover ik weet heb ik geen vijanden en het gaat zondermeer al niet op. Heb nl vorig winter mijn stuurhut al deels aangepakt. Dat wil zeggen alle electra vernieuwd, nieuwe stuurkolom en vaste zit bij het stuur volledig in mahonie. Zo mogelijk wil ik de rest van de stuurhut (banken, kajuitdeur en vloer) ook uiterlijk dit voorjaar afbouwen (zal dan ook een topic met foto's plaatsen) maar eerst de toiletruimte.
toiletruimte pak ik nu eerst aan omdat ik dit jaar erachter kwam dat er een minimaal vliegroest bij de huiddoorvoer zit. Niet perse direct zorgwekkend maar omdat het hele interieur toch al gepland stond om in stappen te refitten trek ik deze ruimte nu voor.

Groet, Albert
pleziervaarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 23:32
Woonplaats: Wilsum
ligplaats: IJsselmuiden
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor Popeye » 13 Jan 2014, 12:18

Als ik de foto's zo zie heb je al dat "gedoe" met vijanden en vrienden ook niet nodig. ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor pleziervaarder » 13 Jan 2014, 18:37

Dank je, dat idee had ik ook al (verder geen eigendunk of zo) :D
pleziervaarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 23:32
Woonplaats: Wilsum
ligplaats: IJsselmuiden
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor Wim Niessen » 13 Jan 2014, 20:59

pleziervaarder schreef:Dank je, dat idee had ik ook al (verder geen eigendunk of zo) :D


Klein beetje mag wel ;)
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor schottel » 13 Jan 2014, 21:09

Ziet er leuk uit,maar waar zet je nou je voeten neer,als je op de pot zit?
schottel
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 Jan 2012, 18:05
ligplaats:
info:

Re: opnieuw inrichten toiletruimte

Berichtdoor pleziervaarder » 14 Jan 2014, 00:59

Het ziet er idd hoog uit en dat is het ook deels. Aangezien mijn vader een kunstknie heeft (en nog een lading mankementen in het been) heb ik de hoogte aangepast aan wat voor hem comfortabel is en voor een gezond iemand nog redelijk goed te doen. De totale hoogte is bijna 10 cm hoger dan standaard. We hebben een pot genomen welke 10 cm lager is dan standaard waardoor we het plateau hoger konden maken en daardoor meer ruimte hadden voor de aan en afvoerslangen en de opvoerpomp voor het spoelwater.
En de allerkleinsten onder ons kunnen natuurlijk gewoon hun voeten op de rand zetten.
pleziervaarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 23:32
Woonplaats: Wilsum
ligplaats: IJsselmuiden
info:


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten