Bericht door Popeye » ma 04 maart 2013, 22:54
Om @Joep een hart onder de riem te steken en moed in te spreken zou hij dit restauratieproject een keer door kunnen lezen.
Groet, Jack.
Ik had dit in het verkeerde topic geplaatst, was voor Joep bedoelt.
Jan Huibers schreef:
Joep, dubbelen doen we wel aan de buitenkant heh.. En is het laten stralen niet meer in beeld dat je een naaldhamer en een zwaardere compressor kopen wil? En van alle pneumatische gereedschappen is de schuurmachine die het meeste lucht verbruikt. Voor een naaldhamer kun je nog redelijk in de betere hobbysfeer blijven met aanschaf van de compressor... Als je er 1 moet kopen die een goede pneumatische schuurmachine aankan kom je in het pro-segment uit. Dat zie je ook meteen aan de prijzen!! Kun je haast je boot volledig voor laten stralen binnen en buiten denk ik.
vuuren1 schreef:
Jan, een goede naaldhamer levert en vraagt (daardoor) veel energie.
Daar is een goede luchtcompressor voor nodig.
Of Aldi of Lidle had onlangs nog een pneumatische exenter (schuur) machine in de aanbieding (samen met met een hobby compressor). Daar zou ik geen naaldenhamer op aan sluiten .
Tenzij je erg van pauze houdt.
(Dan kost het ontroesten erg veel tijd en bespaart het weer op de andere uitgaven...)
Elk nadeel heb z'n voordeel
fred schreef:
Niet mijn hobby om met een naalthamer of roestegel in een kaal casco aan de slag te gaan,niet bevordelijk voor je gehoor en luchtwegen.
Suc6 er mee.
Jan Huibers schreef:
Het is niet heel motiverend voor Joep om telkens de term 'bodemloze put' te gebruiken. Okay, het kost dadelijk 2 boten aan geld maar daarna heeft Joep een bootje liggen waar die jaaaaaaren mee vooruit kan met behulp van tips op dit forum. Ik neem ook aan dat Joep niet aankomend seizoen alweer het water opwil, ik hoop ook dat Joep niet van streek is als dat het volgende seizoen ook niet lukt. Ik kan niet in zijn portomonee kijken maar het beste is gewoon telkens sparen tot er genoeg geld is en dan ineens een fase afronden op de beste manier. Bijv sparen, dan nieuwe platen inlassen, nieuwe motorsteunen, stralen en in goede primer laten spuiten. Dan sparen en nieuwe motor en aandrijflijn zetten, sparen en de boel intimmeren... Zoiets...
Dan kost het 2 boten maar als het goed gebeurt gaat het spulletje erg lang mee, alles goed op de foto zetten en bewaren, dat bevorderd een eventuele verkoop in de toekomst.
vuuren1 schreef:Wim,
Jij kocht een ogenschijnlijk keurige boot (het is ook een keurige boot).
Je wist niet precies waar je aan begon en kon de -tegenvallers- gemakkelijk betalen.
Als jij de kosten (waar ik deels van op de hoogte ben) hier neer zou zetten zouden er toch een aantal mensen enorm schrikken.
Wellicht is het nuttig om die berekeningen op het forum te zetten, dat zou voor veel lezers toch erg nuttig kunnen zijn.
Ik hamer vaak op het laten keuren, ik kan dan niet alles zien maar wel een heleboel..
Jan Huibers schreef:
Dat dubbelen aan de buitenkant moet heeft met oa met verder doorrotten te maken.
Stel: jij dubbelt lekker aan de binnenkant, precies tussen de spanten in ofzo, maakt niet uit... Je dubbelt dus over een slechte plek... Die plek rot uiteindelijk echt door en dan heb je het water tegen je nieuwe onbehandelde plaatwerk aanstaan.. Geef dat een paar jaar en de boot borrelt alsnog af.
Beter niet toch?
Wim Niessen schreef:
Na een suggestie van Hans van Vuuren heb ik gemeld dat ik wat inzage zou geven in de kosten die ik voor mijn boot heb gemaakt.
Onderstaand het verhaal.
http://s1307.beta.photobucket.com/user/ ... 2_blank%22
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten