Modernisering keukentje

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor JOHAN » 27 Dec 2013, 12:17

Bericht door JOHAN » vr 01 nov 2013, 19:09

ik denk dat het werken van de boot met het type en bouwjaar te maken heb.ben inmiddels 2x uit het water geweest en niets kunnen merken van klemmende deurtjes ,schuifdeuren e.d.boot staat op 3 steunen,2 achter en 1 voor.afstand voor en achter steunen +/- 6 meter.op een boot [ten broeke kruiser] van 9,50 meter.bouwjaar 1982.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2013, 12:18

Bericht door vuuren1 » vr 01 nov 2013, 20:44

Een Ten Broeke is een van de minst stevige casco's die er bestaan.
Onder de huidige regelgeving zouden deze ontwerpen nooit meer worden goedgekeurd.

Maakt verder niet uit omdat ook Ten Broeke boten al 40 jaar blijven drijven.
Ze zijn ook netjes gebouwd, beter dan de concurrent Tengro meestal bouwde (daar was het spelen in de loterij en daarna kwam je er achter of het wat is geworden..).

Of deurtjes wel of niet klemmen heeft ook te maken met de passing van de deurtjes in de sponningen en de opstelling van de schragen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Dec 2013, 12:18

Bericht door Jan Huibers » vr 01 nov 2013, 20:48

Ik heb redelijk wat ervaring met hijsen van boten (we doen er wel een paar op de Koornwaard) waar wij op letten is dat de boot zoals hij in het water ligt omhoog komt.... Waterlijn in de gaten houden bij het eerste stukje en als we zien dat hij scheef gaat hangen dan meteen zakken en opnieuw. En met het plaatsen op de bok is het ZEER belangrijk dat een boot enkel en alleen staat op zijn kiel en 'slecht' in evenwicht gehouden wordt door de verstelbare steunen. Bij mijn boot kan ik ze allemaal met de hand los of misch nog vaster draaien... Maar wel met de hand!! Dan zul je niet snel vervorming van je boot krijgen lijkt me. Als hij dat toch doet is er iets mis!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor JOHAN » 27 Dec 2013, 12:18

Bericht door JOHAN » vr 01 nov 2013, 21:07

ben ik niet met je eens hans ,myn boot heeft om de 0,5 mtr een breedte spant over de hele lengte van de boot,zo ook in de lengte zyn er verstevingen aan gebracht.heb de huid dikte laten [onderwaterlyn]meten door een kennis van my toen de boot droog stond op kaal yzer ,dat was minimaal 4mm.dus kan ik uit gaan van een stevig schip.die werkt niet over die lengte.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2013, 12:19

Bericht door vuuren1 » vr 01 nov 2013, 21:24

JOHAN schreef:
ben ik niet met je eens hans ,myn boot heeft om de 0,5 mtr een breedte spant over de hele lengte van de boot,zo ook in de lengte zyn er verstevingen aan gebracht.heb de huid dikte laten [onderwaterlyn]meten door een kennis van my toen de boot droog stond op kaal yzer ,dat was minimaal 4mm.dus kan ik uit gaan van een stevig schip.die werkt niet over die lengte.vrgr johan.




Dan heb jij een betere Ten Broeke, wellicht op verzoek zo gemaakt.
Of het is zelfs geen Ten Broeke... Die werden erg mager inelkaar gelast..
Verder werkt iedere boot omdat hij bij warmte uitzet en bij koude krimpt, ook op de wal zal er vervorming optreden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor Klaver vier » 27 Dec 2013, 12:19

Bericht door De Stoere » vr 01 nov 2013, 21:34

Onze boot staat altijd op vier steuntjes niets onder de kiel,en in de kiel zit meestal 6 tot7 honderd liter dieselolie,de boot is gewoon goed gebouwd met veel spanten,en in de tank zitten allemaal schotten ,dit alles maakt hem heel sterk terwijl hij maar van 3mm cortentstaal is gebouwd .Overal waar hij sterk moet zijn zit dikker materiaal ,zoals halfronde pijp tegen de zijkant en op de koeken van de boot,8mm strip voor onder de kiel en de tank door,binnen in de lengte van de boot allemaal langs strippen en nog wat meer,ook staat de motor op heel zware balken,hij kan gewoon niet meer vervormen.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Dec 2013, 12:19

Bericht door Jan Huibers » vr 01 nov 2013, 22:16

De Stoere schreef:
Onze boot staat altijd op vier steuntjes niets onder de kiel,en in de kiel zit meestal 6 tot7 honderd liter dieselolie,de boot is gewoon goed gebouwd met veel spanten,en in de tank zitten allemaal schotten ,dit alles maakt hem heel sterk terwijl hij maar van 3mm cortentstaal is gebouwd .Overal waar hij sterk moet zijn zit dikker materiaal ,zoals halfronde pijp tegen de zijkant en op de koeken van de boot,8mm strip voor onder de kiel en de tank door,binnen in de lengte van de boot allemaal langs strippen en nog wat meer,ook staat de motor op heel zware balken,hij kan gewoon niet meer vervormen.Gr René (De Stoere).




De kiel hangt dus vrij??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor Klaver vier » 27 Dec 2013, 12:20

Bericht door De Stoere » vr 01 nov 2013, 23:37

De kiel is niet opgestopt, en er gebeurd niets,alles blijft zoals het is.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor elrenegado » 27 Dec 2013, 12:20

Bericht door elrenegado » za 02 nov 2013, 12:28

ook mijn tengro vervomde niet met hijsen en stallen op trailer.
hoewel er gezegd word dat er geen spanten in zouden zitten heb ik ze toch echt wel.

maargoed... het ging over een keukentje ;)
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Modernisering keukentje

Berichtdoor stentor950 » 27 Dec 2013, 12:20

Bericht door stentor950 » za 02 nov 2013, 20:54

@Elrenegado.

Bedankt voor de opmerking :mrgreen:
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten