Schilderklus onderwaterschip en romp

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 16:52

Bericht door Jan Huibers » do 25 apr 2013, 17:13
Afbeelding

Afbeelding


Zo ging de boot naar binnen eind vorig jaar...

Op het onderwaterschip zat Seal-Coat, dat moest eraf geschuurd worden omdat dat niet meer te krijgen was, 2x in de Primer gezet en 2x in de rode antifouling. Ook het anodeplan is gewijzigd.

Op de romp had de laatste schilderbeurt (door een werf) beter niet kunnen gebeuren, overal liet de verf los. De hele romp dus ook geschuurd tot op de plamuur en op de hoeken achter van zijkant naar de spiegel zater rvs strips, die heb ik er ook afgerukt. Dat is vragen om ellende en dat zat eronder ook. Verder zijn de randen van het zwemplateau/vuilwatertank helemaal kaal geweest... Achteraf wat het geen slim idee (van dezelfde werf) om gewone plamuur te gebruiken ipv epoxi. Alles in de grondverf en alle laklagen 2x. Alles van het merk Boero Altura.

En we hebben ook een nieuwe tent laten maken.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 16:52

Bericht door Jan Huibers » do 25 apr 2013, 21:10
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 16:53

Bericht door Jan Huibers » do 25 apr 2013, 21:46

In een topic van vorig jaar met de naam Schuurmachines was er op een gegeven moment ook een discussie ontstaan over de verfsystemen die ik gebruiken ging. Namelijk Boero Altura, dit merk is nog vrij onbekend in Nederland en onder de meesten van ons.

Waar ik intussen achter ben gekomen is: het merk bestaat al sinds 1830 omgeveer en is marktleider in Italie en Frankrijk. Al jarenlang zijn ze ook marktleider in het segment van de grote superjachten, zo staan een aantal superjachten van Abramovitch in hun verfsysteem. Eerder was het in Nederland alleen in groot verpakking te krijgen (voor de superjachtbouw) maar sinds enkele jaren ook in klein verpakking, blikken van 750ml en ze hanteren dezelde kleurenwaaier als Sikkens. De verf is dus Italiaans, de omstandigheden daar zijn voor de verf bijna extreem te noemen, zout water en heel veel zon uren. De 1K verf moet daar ook tegen kunnen maar deze verf moet ook in de hogere temperaturen goed en mooi blijven vloeien. Dat doet de verf in de lagere temperaturen zoals in in kikkerlandje natuurlijk helemaal goed wat erin resulteerd dat het haast wel lijkt alsof mijn boot gespoten is ipv met de (anza) roller gedaan is.

Verder wil ik er geen jubelverhaal van maken, feit is dat er intussen 3 andere booteigenaren na de resultaten op mijn boot gezien te hebben overgestapt zijn van Epifanus naar Boero Altura. De rest wil eerst afwachten hoe de verf er over een jaar uitziet.

Meer info over de geschiedenis van dit merk: http://www.boero.nl/2.6.3.historie.php
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 16:53

Bericht door Popeye » vr 26 apr 2013, 07:42

Jan Huibers schreef:
Al jarenlang zijn ze ook marktleider in het segment van de grote superjachten, zo staan een aantal superjachten van Abramovitch in hun verfsysteem.




Goed bezig Jan. Nu nog stevig werken aan wat extra nullen achter het saldo van je bankrekening! :lol:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 16:53

Bericht door Jan Huibers » vr 26 apr 2013, 08:04

Nou Jack, die extra nullen hoeven niet zo perse van mij.... Als ik het goed heb is het best....

Ik zou niet eens een superjacht willen, want dan 'heurt het niet' dat je em zelf vaart...

Maar wat vindt men van de verf? Blijven natuurlijk foto's en beter is om in het echt te beoordelen of over een jaar.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 16:54

Bericht door Nachtvlinder » vr 26 apr 2013, 10:01

Jan Huibers schreef:
Maar wat vindt men van de verf?




Hij glimt goed als je dat bedoelt, klein sinaasappeltje maar dat heeft wss meer met methode en condities tijdens het aanbrengen te maken dan met de verf zélf. Ik zou er trots op zijn...
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 16:54

Bericht door Jan Huibers » vr 26 apr 2013, 17:17

Knap dat je de sinaasappel ziet, ik zie alleen wat ruis op de foto's. Is inderdaad een heeel licht sinaasappel-effect, maar dan ook heel weing, minder als Epifanus. Temperatuur was 10/15 graden en opzetten met een Anza rolletje.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 16:55

Bericht door Popeye » za 27 apr 2013, 08:44

De verf? Daar is maar een antwoord mogelijk; prachtig, kan ik een puntje aan zuigen. Hopelijk wordt je schip niet aangevallen door zwanen. In Givet (FR) zag ik in 2008 ook zo'n mooi glimmend (blauw) schip. Een zwaan was bezig om steeds tegen het schip aan te tikken met zijn snavel. waarschijnlijk zag hij zichzelf weerspiegeld in het schip.
http://www.staverse-jol-aimee.nl/upload ... .large.jpg
De eigenaar van het schip vond dat niet leuk, startte de motor en zette de schroef steeds even voor- en achteruit in zijn werk. Uiteindelijk ging de zwaan weg.

Groet Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor laserdevil » 26 Dec 2013, 16:55

Bericht door Laserdevil. » za 27 apr 2013, 10:17

Popeye dat tikken tegen de romp daar werd ik s'morgens af en toe mee wakker als ik in de asseltse plassen lag.
In het begin dacht ik ook wat is dat dan.
Maar je boot is voor die zwanen een "snoepstok".
Ze zitten dan aan de groene aanslag die ze opeten.
Waarom je nek tot op de bodem uitstrekken als het daar voor het oprapen ligt? ;)
Dat is hun voedsel.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Schilderklus onderwaterschip en romp

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 16:56

Bericht door Popeye » za 27 apr 2013, 11:07

Volgens mij zat er weinig groens aan dat schip, maar misschien wastie aan de lijn. ;)
Afbeelding
Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten