Bericht door Jan Huibers » vr 22 feb 2013, 23:30
@Marc, ik zit altijd op het forum met mijn iPad en kon tijdens het maken van het bericht niet meer ver genoeg terug scrollen in de reacties om je naam te vinden.... Was em even vergeten vandaar dat ik je heel officieus 'vraagsteller' noemde.
In een eerdere posting van je staat te lezen dat je boot ook erg beweegt tijdens het opstappen via achterkant, aangezien je tank zich eigenlijk achter het schip bevind kon het dus zo zijn dat je boot WEL achterover zou hangen. En 2 tanks sb en bb in het schip met een slang als verbinding ertussen verbetert je stabiliteit zeker wel. Het is maar net hoe dik die slang is of hoever de afsluiter ertussen openstaat, dat bepaalt hoe snel je brandstof heen en weer kan stromen.
In hoeverre het relevant is weet ik niet want ik heb een hele andere boot maar ik heb hetzelfde met mijn watertanks, 1 aan sb en 1 aan bb, beide ruim 400 ltr en onderling verbonden met een slang met afsluiter.