Bericht door MARC33 » ma 18 feb 2013, 12:42
Zal de stabiliteit van een 9 mr motorboot verbeteren indien de brandstoftank ipv achteraan dwars over de hele breedte van het schip zal vervangen worden door aan bakboord en stuurboord 2 kleinere brandstoftanken in de lengte te plaatsen ?
Wanneer ik aan boord stap heb ik het gevoel dat de brandstof ermee voor zorgt dat het schip nog meer kantelt naar waar ik op stap .
(verplaatsen van de diesel ).( Verhoefkruiser 8.85 mr )
Ik weet niet dat erin de tank schotten gemaakt zijn om dit heuvel eventueel tegen te gaan .
De tank is op verschillende plaatsen in het schip vastgelast .
Ik vermoed dat hij bij vervaardigen van het schip is ingebouwd .Kan het zijn dat de tank mee dient om het schip samen te houden of is dat onzin
Eerder lag er voor de brandstoftank een RVS watertank die ik intussen heb verwijderd.Kuip is daardoor vergroot .Nieuwe tank geplaatst in punt schip .
Ik zou dit kunnen testen door alle brandstof af te laten en zien wat het verschil is .
Als de brandstof er allemaal uit is gaat het schip hoger op het water liggen ( minder gewicht ) dus zal dat ook een invloed kunnen geven .( negatief )