Renovatie Ten Broek kruiser 760

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 12:11

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 22:46

Komt vast goed Doodle, maar een hetelucht kacheltje erbij werkt ook lekkerder heh...

Ennuh, die boten die blijven liggen in de haven door de gestegen brandstofkosten wil je ook liever niet om je heen hebben hoor. Dat zijn meestal de speedkruisers, die met een hekgolf van 2 meter voorbij komen knallen...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 12:12

Bericht door Popeye » ma 07 jan 2013, 22:55

Wat die watertank betreft; ik heb er een tank van 100 liter in staan en kan daar in mijn eentje ca. 10 dagen mee vooruit, maar als mijn vrouw mee is (die gebruikt zelf bronwater voor drinken en koken) dan is de tank na 3, hooguit 4 dagen toch wel leeg. Dat zou betekenen dat die tank van jou een "dagtank" is.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 12:12

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 23:03

Ik zit me een btje te schamen met 900 liter water in de tanks en met 2 dagen leeg... :oops: :oops: :oops:
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 12:12

Bericht door Doodle » ma 07 jan 2013, 23:07

Eigenlijk een hele goede benaming "dagtank"

Ja sorry ik wil nu eenmaal geen oud water hebben op een of andere manier heb ik daar een afkeer van. Mocht onverhoopt blijken dat de tank te klein is kan er altijd nog een waterzak aan de voorzijde in de punt.

Qua kachel heb ik eerst een gaskachel gehad maar gas verbranden geeft veel condens! Dus ik ben over op een elektrische kachel enne ssssst als het echt te te te koud is heb ik altijd nog het karwijflesje om plaatselijk met de vlam te verwarmen. ;)

@jan, hoe krijg je dat voor elkaar :o
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 12:13

Bericht door Popeye » ma 07 jan 2013, 23:08

Jan je moet die mooie auto er ook niet mee wassen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 12:13

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 23:33

Jaaah... Weetikveel... Kleine aan boord heh, die moet in bad, handwasjes, afwassen, lekker douchen enzo... Ohwjah en veulll koffie drinken!! Na 2 dagen ongeveer hoor ik dan een veelbetekenende dreun van onderuit het schip komen, ff op de meter kijken en dan zit er nog 100 in ofzo.. :oops:
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 12:13

Bericht door vuuren1 » di 08 jan 2013, 00:35

Nog even terugkomend op de verf-actie:
Nooit geweten dat grondlagen geen last zouden kunnen hebben van een vochtprobleem..

Aflak kan dof slaan als de luchtvochtigheid toeneemt bij het droogproces, maar dat is een heel ander verhaal.
Staal conserveren is een vak apart wat ik Jan ook heb ingepeperd en die doet er alles aan om ellende te voorkomen.

Kortom: Als de ondergrond een iets lagere temperatuur heeft dan de omgeving heb je gegarandeerd (onzichtbare) condens en zal de coating er mogelijk afvallen.
Nogmaals: Bij een 1-Comp. verf die weinig laagdikte heeft kan het mogelijk meevallen omdat die laag nog open staat en dan kan het vocht er samen met het oplosmiddel nog uitdampen.
Ook daarom geeft een fabrikant een stuk langere droogtijd op tussen de lagen in geval van lagere temperaturen.
Daar moet je je dan wel ruimschoots aan houden.

Ik ken diverse voorbeelden van projecten waarbij de DHZ schippers die uitstekende producten hebben toegepast volledig (figuurlijk) bedoeld op hun 'gezicht' zijn gevallen.
(de ervaringen zijn uitsluitend goed van bedoeling, daar hebben we een forum voor..)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor Lucter » 26 Dec 2013, 12:14

Bericht door Lucter » di 08 jan 2013, 21:33

Doodle, goed bezig man, knapt lekker op :)

Kijk voor de afwerking ook eens naar MCU Coatings (leverancier de Gouw), prachtig spul (1c), wat je bij wijze van spreken in de regen kan smeren.

Als je me een pbtje stuurt met je emailadres; ik heb alle documentatie nog liggen.

Als je in het water liggend wil schilderen is dit spul het overwegen waard.

Overigens bent ik het met de critici volledig eens mbt vochtproblemen/verven.
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 12:15

Berichtdoor Doodle » wo 16 jan 2013, 19:46
Helaas gaat het nu allemaal een stukje langzamer door werk en weer maar even een korte update

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Renovatie Ten Broek kruiser 760

Berichtdoor MARC33 » 26 Dec 2013, 12:15

Bericht door MARC33 » wo 16 jan 2013, 21:27

Hoi,

Leuk project . Ik denk dat je dit met heel veel plezier allemaal uitvoert .
Doe je eigen ding en werk eraan tot jij en je fam tevreden zijn .
Verven doe je beter als het iets warmer is . temperaturen zijn op te zoeken .
ik heb mijn origineel spaakstuurtje vervangen door een inox stuur . toont iets recenter .

Veel moed ,goe bezig

Marc
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten