nieuw jaar slecht begonnen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2013, 10:50

Bericht door quichot » di 08 jan 2013, 14:31

Het gaat er niet om of je het ermee eens bent of niet, ik ben het er óók niet mee eens, maar het is een feit, daar kan ik ook niks aan doen.
Het draait om een bewust gecreëerd gevaar. De redenering van justitie is als volgt: wie luiken open laat liggen kan redelijkerwijs weten dat daar iemand in zou kunnen vallen. Of die iemand nou wel of niet welkom is, doet er niet toe. Om dezelfde reden is het verboden, zélfs op eigen terrein, om boobytraps te plaatsen, valkuilen te graven of deurkrukken onder stroom te zetten.
Dat geldt dus ook voor onze ijverige klusser, en voor mij ook trouwens, want als ik een meerdaagse klus in de machinekamer heb, haal ik de vloerluiken in de stuurhut eruit, dan heb ik lekker daglicht, en kan ik rechtop staan. En als ik dan naar huis ga laat ik de boel lekker open voor de volgende dag. Wie dan nietsvermoedend insluipt denkt dat 'ie in een zeer snelle lift staat. :D

Maar je ontkomt aan vervolging als je kunt aantonen dat je voor het gevaar hebt gewaarschuwd. Dus striktgenomen -even theoretisch hè- zou Doodle, naast het bordje 'nat, pas geverfd' een bordje 'pas op, open luiken' moeten ophangen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2013, 10:50

Bericht door sinty » di 08 jan 2013, 14:51

ja , de wetgeving is iets vreemds in dit land.
toen het was gebeurd ben ik achter de politie aan gereden naar het buroo, en nog voor dat ik aan de beurt was,kwam er al een advocaat zich melden van die gasten. en toen dezelfde nacht de derde werd gearesteerd,hoefde ik geen aangifte te komen doen want hij hat tenslotte niets verbroken, hij was door het zelfde raam naar binnen gestapt als wat zijn voorgangers hadden vernielt !!!!!!!! dus hij had geen schade gemaakt, alleen maar insluiping, zij de politie .daar sta je na 2 uur weer mee op straat. alleen ik zeg dan, wie weet wat juist dat persoon heeft uitgevreten of weggehaald, dat is niet te overzien. en ik weet zelf dat iedereen zegt, als ik er 1 op me boot betrap sla ik m dood of ik verzuip m ,maar geloof me als jij een tafeltje met drugs troep ziet en zo,n gek op je bank, dan moet je nadenken wat wijsheid is. een vuile spuit is gevaarlijker dan de rest .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2013, 10:50

Bericht door quichot » di 08 jan 2013, 15:01

Ik begrijp precies wat je bedoelt, het is mij ook eenmaal overkomen. Jaren geleden alweer. Daar sta je dan met je goeie gedrag in je eigen scheepje waarvan je dacht dat je er veilig was. Het voelt de eerste tijd bezoedeld, maar dat verdwijnt gelukkig weer vrij gauw, kan ik je geruststellen.
Heel verstandig om je kop erbij te houden om verdere schade te beperken! Stoere praatjes helpen niet echt.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2013, 10:51

Bericht door sinty » di 08 jan 2013, 15:14

klopt inderdaad,het is een heel raar gevoel,is moeilijk uit te leggen maar ook omdat ze er een paar dagen in geslapen hebben ik zou niet meer zo daar in mijn bed kunnen stappen ook al zou alles vervangen zijn .ik ga alles eruit halen in de slaapkamer en op een andere manier in richten het is gewoon raar.

t zijn egt viespeuken geweest en zelfs onder t bed hebben ze alles overhoop gehaalt en dr eigen lekker omgekleed me kleding kast is bijna leeg en hun vieze kleding legt overal . ja ze hebben een goeie kerst gehad maar t intreseert ze totaal niks dat ze gepakt zijn hoorde ik van de agent ze haalden gewoon hun schouders op ,tenslotte leggen ze nu ook weer totaal verzorgd all inclusief krijgen te eten leggen warm , er is mij wel verteld dat ze t land uit worden gezet voor 99 % zekerheid maar ik vind dat het dan eigenlijk een voet reis moet zijn ,met iemand van de regering die er dan in z.n auto achter aan rijd en zorgt dat hij niet stopt met lopen
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 10:51

Bericht door vuuren1 » di 08 jan 2013, 21:13

Je gevoel van rechtvaardigheid m.b.t. de wetgeving loopt gewoon een deuk op als je er mee wordt geconfronteerd en de feiten i.c.m. de verrassende gevolgen bekend zijn.

Als je luiken open hebt liggen i.v.m. werkzaamheden (bijvoorbeeld bij renovatie of nieuwbouw) en er breekt een inbreker zijn nek dan is het kennelijk verstandig om die vent een uit de renovatie afkomstige accu om de nek te binden en over de muur te zetten (dan ben je van het gezeur af...).
Ik maak zelf wel uit of ik mijn luiken open of dicht heb liggen. of moet ik waarschuwingsborden plaatsen? (Dat moet dan in de taal van het land en dat snappen ze niet als ze van elders komen..)
Prins Bernhard sprong ooit voor een dergelijke dwaze dwaling van het recht in de bres en betaalde de boete. Dat werd in de pers breed besproken.

Waar die juristen zo snel vandaan komen bij dit soort criminelen snap ik niet, ik gok dat wij dat met z'n allen ook weer mogen betalen.
Als ik even verder denk dan gaan de eerste loge's (met name de advocaat daarvan ) ook zeggen dat het raam er al uit lag en dan zijn dit ook gewoon insluipers die d.m.v. uitlokking aan boord zijn gestapt...
Toon jij eerst maar eens aan dat het raam voor die tijd nog heel was.

Ik denk dat ik met mijn -gehoorbeschadigende- alarminstallatie bij inbraak ook zal worden aangeklaagd omdat ik de tere gehoororganen van die inbreker mogelijk beschadigd kan hebben als hij binnen is geweest....
Het moet niet gekker worden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor broekie » 26 Dec 2013, 10:51

Bericht door broekie » wo 09 jan 2013, 07:40

Ik ken ook zo'n geval. Het schip ligt nu in de haven van Kaageiland.
Het lag voor een winterstalling ergens anders op kant, bij Kempers.
Alleen in dit geval had er in de hele winter een junk in gehuist.
Deze had het schip volledig uitgewoond in al die maanden.
Ook een eigen kacheltje gebrand en vuil verzameld.
Toilet had hij ook niet nodig, dat deed hij overal.

Dit zijn hele nette mensen die hun schip koesterde.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2013, 10:52

Bericht door quichot » wo 09 jan 2013, 09:05

@hans, het is bij dit soort kwesties altijd wraakgevoel versus redelijkheid. Vaak neemt opgekropte verontwaardiging jegens dat tuig het over van ons gezonde verstand, en richten we onze pijlen op de in onze ogen falende overheid.

Natuurlijk maak je zelf wel uit of je de luiken open laat liggen, maar dat ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid voor het risico dat je daarbij neemt.
Stel, er liggen een paar luiken los op een schip dat onbeheerd afgemeerd ligt bij een woonwijk, en er valt een spelend kind in dat de val niet overleeft. Dan zal het volksempfinden zich weer net zo makkelijk schuimbekkend op de schipper richten. Wraakgevoel versus redelijkheid.

Overigens verbaas ik me er over dat nogal wat plezierschippers buiten het vaarseizoen kennelijk niet de moeite nemen af en toe eens even bij hun bootje te gaan kijken. Hoezo 'die hun schip koesterden'? Ik zeg niét eigen schuld, dikke bult, maar wél dat ook hier sprake is van eigen verantwoordelijkheid.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 10:52

Bericht door Popeye » wo 09 jan 2013, 10:44

Eind vorig jaar was het volgens mij in een TV-programma dat iemand op weg naar Nederland gevraagd werd hoe zij aan onderdak dacht te komen en die wist toen al te vertellen dat er allemaal bootjes in Amsterdam waren waar dat mogelijk was. Ik dacht daarbij toen aan kleine bootjes met een zeiltje er over, maar nu kijk een beetje anders tegen dat antwoord aan.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2013, 10:52

Bericht door quichot » wo 09 jan 2013, 11:02

Er liggen in de regio Amsterdam zo'n 20.000 jachtjes 'wild' afgemeerd. Vrijwel niemand kijkt daar buiten het seizoen ooki maar één keer naar om. Zwervers hebben daar een neus voor. Nogmaals, ik praat het kraken niet goed, maar je kunt je als burger ook wel eens afvragen wat je er zélf aan kunt doen voor je alles weer op de overheid afschuift. De politie heeft hier écht wel wat beters te doen dan onder 20.000 dekkleedjes te gluren.
Ik ben ooit een fotoserie begonnen van verwaarloosde, halfgezonken bootjes, maar dat werd gewoon teveel. Nu weer: het heeft veel geregend de laatste tijd, en prompt zie je overal weer strak gespannen touwtjes onder water verdwijnen...
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 10:53

Bericht door Popeye » wo 09 jan 2013, 11:12

quichot schreef:
Nu weer: het heeft veel geregend de laatste tijd, en prompt zie je overal weer strak gespannen touwtjes onder water verdwijnen...




Toch wel zonder dakloze aan boord hoop ik?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten