nieuw jaar slecht begonnen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor sinty » 26 Dec 2013, 10:43

Bericht door sinty » ma 07 jan 2013, 21:26

waar iedereen over wakker ligt,is mij overkomen. :x
tijdens de kerstdagen 4 dagen niet aan boord geweest,en bij aankomst , lag er een rus op mijn bank . de hele boot is ondersteboven gehaald en alles over de vloer verspreidt. de tafel lag vol met etenswaren en drugs spullen.
heb de deur op slot gedraait en 112 gebelt. er lag er nog 1 in me bed ook bleek. 1 grote bende is er gemaakt, alle etenswaren over de grond, waxxinelichjes in bed, het is 1 puinhoop, .ijskastdeur zit met een pinnetje vast , tegen het openslaan. ze hadden voor t gemak maar de andere kant opengemaakt !! was schijnbaar te ingewikkeld voor ze. of ze waren ontzettend hongerig en konden niet wachten . ze zijn gearesteerd, maar zat me niet lekker dat er zo veel etenswaren overal lagen,ben snachts terug gegaan,en trof er dit keer 1 pool aan in bed. ook gearesteerd, er is zoveel schade aangericht,en vuiligheid,dat dit echt niet zomaar weer voorbij is. ga volgende week weer een beetje beginnen maar, ik wil der amper in zo vies en raar is het, de gekste dingen zijn weg, behalve me bijboot die lag in de tas op bed en is erg zwaar. hij stond gelukkig in de stuurhut. was denk ik net op tijd .
er lag behoorlijk veel houdbaar voedsel aan boord, die hebben een goeie kerst gehad, toen de gasfles leeg raakte,zijn ze overgestapt op de soldeerbrander die in de kast stond ! denk dat ze 3 dagen erin hebben geslapen .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 10:44

Bericht door henkvd » ma 07 jan 2013, 21:39

Daar wordt je niet vrolijk van, je was al van ligplaats verhuist mag ik aannemen, maakt het vertrouwen er dan ook niet groter op.
Succes, het lijkt me lastig iedere keer de vraag, wie er nu weer eventueel aan boord is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Wim Niessen » 26 Dec 2013, 10:44

Bericht door Wim Niessen » ma 07 jan 2013, 21:42

Is niet iets om vrolijk ban te worden Sinty en lijkt me bovendien geen leuk klusje om de boel op te ruimen en schoon te maken.
Is dit niet iets voor je verzekering??
Ligt je boot in een haven of ergens aan een kade?
Sterkt met de schoonmaak.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 10:44

Bericht door vuuren1 » ma 07 jan 2013, 21:59

Schijnt mode te zijn...
Ik hoorde onlangs ook een verhaal dat er een Let in een boot lag (dat was er nog maar 1).
Het gebeurt kennelijk steeds vaker , ook in jachthavens.

Zelf heb ik al jaren een GSM alarminstallatie aan boord, mede omdat ik een boot met een open kuip + tent heb.

Bij een volledig casco verzekering (AR) zal de verzekering het op moeten lossen.
Sterkte Sinty!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 10:45

Bericht door Doodle » ma 07 jan 2013, 22:21

Zo daar word je niet vrolijk van zeg!

Sterkte de komende tijd met het ruimen en verwerken van deze nare ervaring.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Popeye » 26 Dec 2013, 10:45

Bericht door Popeye » ma 07 jan 2013, 22:45

Ik hoop dat je het toch gauw weer een beetje tot je eigen boot kunt maken.
Sterkte gewenst bij die klus.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 10:45

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 22:54

Je zit er maar mee joh... En de 'straf' die ze hier krijgen wordt je ook niet vrolijk van...

Knap dat je nog je hoofd koel houdt en de deur op slot draait en de politie belt ipv die rus te kielhalen!!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 10:46

Bericht door vuuren1 » ma 07 jan 2013, 23:28

Jan Huibers schreef:
Je zit er maar mee joh... En de 'straf' die ze hier krijgen wordt je ook niet vrolijk van...

Knap dat je nog je hoofd koel houdt en de deur op slot draait en de politie belt ipv die rus te kielhalen!!!




Kielhalen is verboden Jan..
Dan krijgt het slachtoffer een veel hogere straf dan de dader en wie moet dan die boot straks opruimen?

Bij ons op de club hebben we ook een keer een winter gehad waarbij er van alles uit boten werd gehaald (ook uit de kantine).
Het ging bijna nergens over omdat er o.a. verfrollers werden gejat en etenswaren.
Behalve dingen met varkensvlees werden opvallend genoeg niet meegenomen, was zeker niet hun smaak?.
(die gasten stelden kennelijk ook nog eisen op culinair gebied)

Die inbraken werden in het donker uitgevoerd en toen waren er schippers die hun eigen manier hadden bedacht om die gasten te vloeren:
Luiken open leggen zodat ze hun nek breken als ze in je boot lopen..
Sommigen lagen karton op de openingen voor het geval men een zaklampje bij zich zou hebben en de valkuilen zouden ontdekken (daar zakken ze immers ook leuk doorheen..).
Of dat onder -uitlokking- valt weet ik niet maar er zijn nooit lijken gevonden, noch is er aangifte wegens poging tot doodslag gedaan maar daarna was het gedoe wel over..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2013, 10:46

Bericht door quichot » di 08 jan 2013, 12:09

vuuren1 schreef:
Luiken open leggen zodat ze hun nek breken als ze in je boot lopen



Valt helaas onder het juridische hoofdstuk 'Geen goed idee'.
Het klinkt te zot voor woorden, maar als schipper ben je te allen tijde verantwoordelijk voor de veiligheid van iedereen aan boord, genood of ongenood. Als zo'n zwerver z'n poot breekt en een advocaat krijgt toegewezen die kan aantonen dat het ongeval is veroorzaakt door jouw 'nalatigheid', draai je op voor de schade.
En dan helpt het vast niet écht als je verklaart de luiken bewust te hebben opengelegd. :)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: nieuw jaar slecht begonnen

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Dec 2013, 10:47

Bericht door Jan Huibers » di 08 jan 2013, 13:13

Dat ben ik toch niet met je eens, stel dat je net als ons forumlid Doodle bezig bent met grote renovatie binnen, en je hebt net alles in een grondverfje gezet ga je natuurlijk niet de luiken over de natte verf leggen om zorg te dragen dat eventuele inbrekers hun poten niet breken...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Volgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten