Opknappen motorruimte en Webasto

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Opknappen motorruimte en Webasto

Berichtdoor stentor950 » 26 Dec 2013, 10:27

Bericht door stentor950 » ma 24 dec 2012, 20:47

Vanmiddag nog even bij de boot geweest. Nog eens uitgebreid voor de Webasto kachel gezeten en het ding van alle kanten bekeken. Toen maar eens de documentatie erbij gezocht. Leuk om de folder uit +/- 1970 eens door te kijken. Ook zat er een Duitstalige handleiding en een onderdelen boekje bij.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik hier niets (meer) aan hebben, want ik vond ook een meer recente Webasto folder. De vorige eigenaar had daarin al aangegeven wat de volgende Webasto moest gaan worden :D
Voor mij reden om aan de oude Webasto maar geen aandacht mer te besteden. Hij was al afgeschreven!

NB. Zijn er nog liefhebbers voor de oude folders en documentatie?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Opknappen motorruimte en Webasto

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 10:27

Bericht door vuuren1 » ma 24 dec 2012, 21:16

Ik gok dat het een Webasto is met een aparte verzorgingsunit, aparte kachelunit en een blikken kastje met wat antieke elektronica?

Zo een heb ik lang geleden ook gehad, daarvan was de besturing door de vorige eigenaar al volledig verbouwd ivm oneindige problemen, dat had hij knap gedigitaliseerd.
En nog was het een rot ding.
Hij walmde, maar het voordeel was dat je de pompopbrengst mechanisch kon instellen en dat heb ik op kunnen lossen.
Een van de grote probleem oorzaken was vervuiling. Ik draaide altijd (met een aparte tank) met 40% peteroleum. Het kreng wilde daardoor niet kapot en ik ik heb hem dan ook nooit vervangen en hij is met die boot mee verkocht.

Nu, bijna 20 jaar later heb ik al jaren een moderne Eberspacher en dat is onvergelijkbaar qua techniek en comfort.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten