Sealine Suzuki DT style

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Sealine Suzuki DT style

Berichtdoor vuuren1 » 26 Dec 2013, 10:04

Bericht door vuuren1 » di 31 jul 2012, 20:13

Ik snap het Henk.
Kennelijk is dat standaard bij de Suzuki al wat aan de ruime kant en dan heb je met zo'n slap impellertje wat daar in zit al snel geen opbrengst.

Bij Jabsco en Johnson pompen slijt het huis naast de impeller ook en loopt in.
Vandaar er vaak volgehevelde motorblokken zijn juist na het vernieuwen van de impeller.
Een nieuwe impeller is dan nog mooi glad aan de zijkanten en dan lekt er water langs..

Ook als een boot op de wal heeft gestaan is de boel leeggelopen en dan komt er na het starten geen koelwater.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Sealine Suzuki DT style

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 10:05

Bericht door ... » zo 05 aug 2012, 22:28

Ik ben al stukken verder en heb meerdere foto's gemaakt welke ik deze week zal gaan plaatsen.
Helaas heb ik de Sneekweek niet gehaald en daarom vandaag maar met de auto naar Sneek gereden om toch wat gezelligheid op te snuiven.
Pfff zie je al die bootjes varen en sta je daar stom op de wal :cry:
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Sealine Suzuki DT style

Berichtdoor henkvd » 26 Dec 2013, 10:05

Bericht door ... » vr 10 aug 2012, 22:45

Elke avond aan de arbeid en foto's gemaakt, ben echter een lui exemplaar en heb aan het einde van de avond geen zin om nog foto's te plaatsen :smt001
Deze komen zeker wel te staan op volgorde als ik de boot aankomende week klaar heb.
Vandaag een stuk nieuw tapijt in de kajuit en wat aan het soppen geweest, boot is vies goor door alle schuur en polyester werkzaamheden, begint echter wel mooi te worden. Helaas wou begin van de week de Suzuki niet starten, zware omwenteling van de startmotor en de trim werkte ook slecht. In eerste instatie denkende aan een slechte accuset maar dit bleek niet het geval nadat deze opgeladen waren. Een hoop rook en een stinkende plasticwalm deed vermoeden dat er iets anders aan de hand was. Oorzaak kwam snel boven water, geoxideerde accukabels die helemaal doorgebrand waren, uurtje werk en toen alles weer piccobello, helaas wel ten koste van de geplande werkzaamheden. Aangezien het al laat op de avond was en ik zeil aan het verlijmen was ( ik zat zelf meer onder de lijm dan het zeil) besloten om dit uit te stellen tot aankomende zondag als ik wat meer uitgeslapen ben.
Ben er iig achter dat mijn roeping niet ligt in de stoffeerderij :D
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten