Vakantie voorbij, dus weer vrolijk aan de slag met de Swin
SB zij en spiegel schoon geTerkoot
Aan BB was het me ook al opgevallen, onder de verf zat het vol met zulke roest plekjes, een teken dat de geschopeerde laag aan het verouderen is denk ik.
Alle plamuur gaatjes van de vorige eigenaren dicht gelast
Een begin gemaakt om de hoeken van de stootrand te repareren
Stuurboord
Tot de lasdraad op was....
Bakboord
de dubbeling en een blik plamuur weggehaald
Een kijkje naar binnen
Het gat in de huid groter gemaakt tot ik weer op originele dikte zit, 4 mm onder de stootrand, 3 mm boven de stootrand (de telefoon foto's zijn niet geweldig).
Het stringerdekje binnenin was "geholpen" (repareren is het niet) met alles wat je kunt bedenken: stukken katoen, polyesterdoek, hout en vooral veel plamuur en onder de stootrand iets wat een dubbeling moest voorstellen.
Deze schade had ik gezien voor we de boot kochten dus voor de verandering eens
geen verrassing
De restanten van het binnen dekje zijn ook (grof) verwijdert. Morgen verder met de slijptol en dan materiaal bestellen.
Net toen we de verf hadden klaargemaakt kwam er een buitje van 5 minuten over
daarna direct weer zon.
Boot afgedroogd en een klein uurtje gewacht.
Bij gebrek aan een dauwpunt meter, de vochtigheid op de huid gecontroleerd met de "vloeitjes test" (als het vloeitje vochtig wordt of blijft plakken, NIET schilderen)
Toch wel een voordeel als je shag rookt
Dit verdeeld over het hele oppervlak herhaald .
De enigste zekerheid is natuurlijk een dauwpunt meter maar in het laboratorium van Sigma kreeg ik eens deze tip van een oude rot in het schildersvak en hebben we dit "of the record" getest. Het komt dicht bij de waarheid.
En schilderen maar weer.....
Vandaag is de 2e laag primer er op gegaan, nog 2 dagen mooi weer dan zal ik eens kijken hoe dik de verf er op zit.
Groet,
Roelof