Re: Modernisering keukentje
Geplaatst: 27 Dec 2013, 12:22
Bericht door vuuren1 » zo 03 nov 2013, 18:36
Ik snap dat iedere eigenaar zijn eigen boot hoog heeft staan maar de Tengro werf maakte gemiddeld (goedkope) rommel en gebruikte met regelmaat afgekeurde staalplaat.
Ik heb Tengro kruisers zien afzinken omdat de huidplaten de bodemplaten opvraten a.g.v. elektrolyse.
Een casco bestellen koste weinig en was een zekere gok, je moest geluk hebben
Alles in het kader van snel geld verdienen.
Een 8 meter casco koste in de jaren 70 slechts 3000 gulden en daar kwamen nogal wat mensen op af.
Ten Broeke bouwde veel netter en leverde een meer constante kwaliteit, maar de casco's waren ook van dien aard dat ze constructief nu bij lange na niet aan de CE eisen zouden voldoen.
Zo ook was Simon Groonheim met de Cascaruda populair omdat het weinig kostte.
Simon is volgens zeggen uiteindelijk opgepakt voor drugssmokkel en handel.
In de jaren 70 bestonden er vele werfjes die allemaal hun geluk zochten in de cascobouw en later ook wel compleet afgebouwde kruisers aanboden.
Doerak is daar ook een voorbeeld van en leek erg gewaagd omdat het niet op een schip leek.
Doerak deed het aanvankelijk toch erg goed maar is uiteindelijk toch omgevallen.
Ik snap dat iedere eigenaar zijn eigen boot hoog heeft staan maar de Tengro werf maakte gemiddeld (goedkope) rommel en gebruikte met regelmaat afgekeurde staalplaat.
Ik heb Tengro kruisers zien afzinken omdat de huidplaten de bodemplaten opvraten a.g.v. elektrolyse.
Een casco bestellen koste weinig en was een zekere gok, je moest geluk hebben
Alles in het kader van snel geld verdienen.
Een 8 meter casco koste in de jaren 70 slechts 3000 gulden en daar kwamen nogal wat mensen op af.
Ten Broeke bouwde veel netter en leverde een meer constante kwaliteit, maar de casco's waren ook van dien aard dat ze constructief nu bij lange na niet aan de CE eisen zouden voldoen.
Zo ook was Simon Groonheim met de Cascaruda populair omdat het weinig kostte.
Simon is volgens zeggen uiteindelijk opgepakt voor drugssmokkel en handel.
In de jaren 70 bestonden er vele werfjes die allemaal hun geluk zochten in de cascobouw en later ook wel compleet afgebouwde kruisers aanboden.
Doerak is daar ook een voorbeeld van en leek erg gewaagd omdat het niet op een schip leek.
Doerak deed het aanvankelijk toch erg goed maar is uiteindelijk toch omgevallen.