Re: Project onbekende kruiser.
Geplaatst: 28 Aug 2018, 21:24
Ik zou niet weten waarom je bang moet zijn voor een doorvoer onder water.
Mits goed aangelegd is dat niet iets om bang van te worden.
Ik ben veel banger voor dat waterlock in die droge uitlaat.
Waterinjectie maakt je uitlaatsysteem vele malen eenvoudiger en veiliger (warmte ontwikkeling)
Geen demper nodig en niet de hele leiding isoleren met glasband en kous.
Het enige nadeel wat je zou kunnen noemen is het extra werk om het systeem winterklaar te maken, maar dat is zo gebeurt.
De trillingen welke een motor veroorzaakt kun je alleen bepalen als je vaart, als de motor vermogen moet leveren dus.
Onbelast stationair draaien levert niet of nauwelijks trillingen op.
Bedenk dat voor een starre opstelling er minimaal 5x het motorgewicht aan staal moet worden toegepast als fundatie.
Voor een motor (met KK) van 400Kg moet er dus 2 ton staal onder zitten.
Het toepassen van trillingsdempers laten het toe dat dit gewicht verminderd wordt, hoe soepeler de steunen des te minder gewicht er nodig is.
De toepaste blokflexen zijn niet bepaald soepel te noemen, en aan de foto's te zien zit er hoegenaamd geen fundatie onder je motor.
Aquanaut
Mits goed aangelegd is dat niet iets om bang van te worden.
Ik ben veel banger voor dat waterlock in die droge uitlaat.
Waterinjectie maakt je uitlaatsysteem vele malen eenvoudiger en veiliger (warmte ontwikkeling)
Geen demper nodig en niet de hele leiding isoleren met glasband en kous.
Het enige nadeel wat je zou kunnen noemen is het extra werk om het systeem winterklaar te maken, maar dat is zo gebeurt.
De trillingen welke een motor veroorzaakt kun je alleen bepalen als je vaart, als de motor vermogen moet leveren dus.
Onbelast stationair draaien levert niet of nauwelijks trillingen op.
Bedenk dat voor een starre opstelling er minimaal 5x het motorgewicht aan staal moet worden toegepast als fundatie.
Voor een motor (met KK) van 400Kg moet er dus 2 ton staal onder zitten.
Het toepassen van trillingsdempers laten het toe dat dit gewicht verminderd wordt, hoe soepeler de steunen des te minder gewicht er nodig is.
De toepaste blokflexen zijn niet bepaald soepel te noemen, en aan de foto's te zien zit er hoegenaamd geen fundatie onder je motor.
Aquanaut