ervaringen met verkopers

ervaringen met verkopers

Berichtdoor oeds » 19 Jan 2012, 18:09

Misschien een idee.
Ik zit veel op een andere forum en daar hebben wij een stukje waar je ervaringen van verkopers/bedrijven kunt neerzetten.
Daar hebben nu een grote bron van informatie beschikbaar over wie goed is en wie minder presteert.
Het leuke is dat de handelaren dit dus als een soort van reverentie gebruiken zo hebben we er allemaal wat aan.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor sigdock » 19 Jan 2012, 19:42

En dat kunnen dan zowel goede als slechte ervaringen zijn neem ik aan? In dat geval vind ik het een prima idee, als we alleen de goede gaan plaatsen dan wordt het imho een beetje een reclame-topic.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor gast » 19 Jan 2012, 20:58

Tja weet niet of dit wel een heel goed idee is. Verhalen hebben altijd 2 kanten en we hebben in het verleden al vaker klagers gehad (waaronder Mr Bigfish) zonder echt te staven verhalen.
gast
 

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 21:03

Ben er ook niet voor, positieve ervaringen geen probleem mee, negatieve echter wel.
De impact is voor de laatste groep gegrond of ongegrond te groot, het grootste probleem is Google, evt negatieve ervaringen krijgen indien ongegrond te veel aandacht, die schadelijk kunnen zijn.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor Bejakruiser » 19 Jan 2012, 21:54

Nee lijkt mij ook geen goed idee. Er zijn altijd meer klagers dan dat er mensen zijn die de goede dingen benoemen.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor oeds » 19 Jan 2012, 22:33

oké het was maar een voorstel.
uit ervaring weet ik dat wanneer er slechte reverenties zijn er over word gediscuteerd dus worden er alleen echte problemen op gezet.
maar ik leg me bij de meerderheid neer 8-)
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor henkvd » 19 Jan 2012, 22:37

oeds schreef:oké het was maar een voorstel.
uit ervaring weet ik dat wanneer er slechte reverenties zijn er over word gediscuteerd dus worden er alleen echte problemen op gezet.
maar ik leg me bij de meerderheid neer 8-)


Probleem is als volgt stel er zijn 10.000 tevreden klanten en er zijn 2 ontevreden klanten, indien je een klaagzang begint op het internet dan komen deze via bv Google erg snel naar boven en geeft het de indruk dat er grote ontevredenheid is, maar in werkelijkheid is hier geen sprake van.

Voor echte klachten zijn betere platforms waar je met je klachten terecht kan bv Radar, Kassa enz...
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor fox4you » 19 Jan 2012, 22:51

Van mij hoeft het ook niet.

Als iemand z'n verhaal kwijt wil dan kun je dat niet tegen houden totdat het vuilspuiterij wordt want dan draaien we dat de nek om.

Ik kan me een verhaal herinneren van een van onze zuiderburen met een speedkruiser die echt de boot ingegaan is met een bedrijf uit Zeeland.
Zijn verhaal was echt, ter leering ende vermaeck.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor sigdock » 20 Jan 2012, 09:24

Ik heb het niet over hele klaagzangen maar als ik een slechte ervaring heb met een bedrijf dat moet dat net zo goe gemeld kunnen worden als een goede ervaring. Anders krijg je wellicht de situatie dat een bedrijf van bedenkelijke kwaliteit hier de hemel in geprezen wordt omdat alleen de goede ervaringen gemeld 'mogen' worden en dan is de waarde van de topic eigenlijk nihil. Noem het dan gewoon 'Goede ervaringen met verkopers', dat dekt m.i. de lading dan beter.
Daarnaast herinner ik me van het oude forum een topic over een sloepenbouwer die er echt een potje van maakte maar waarbij men angsvallig de naam van he bedrijf achterwege liet. Het gevolg van zoiets is dat je wel 9 pagina's aan een onderwerp weidt maar dat niemand er feitelijk iets aan heeft omdat niemand weet bij welk bedrijf ze beter weg kunnen blijven. Een andere topic over Selket.... tja, die ging helemaal nergens over en was bijna lachwekkend.
Ik denk dat een ervaringen-topic een prima idee is als je een paar regels aan houdt. Een daarvan moet zijn dat de mening altijd onderbouwd moet zijn, zowel een goede als een slecht. Een bericht wat uistluitend de melding 'Watersportforum rules!!' bevat is misschien wel waar maar er moet dan wel een 'omdat' bij komen. Net zoals een bericht 'Zeilen.nl zuigt' uiteraard helemaal waar is maar ook onderbouwd zal moeten worden. :mrgreen:

Just my 2C ....
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: ervaringen met verkopers

Berichtdoor fox4you » 20 Jan 2012, 12:21

Dit forum is er vooral om ervaringen te delen, goed of slecht maakt niet uit als het maar leerzaam is voor de community.

Gewoon de nek omdraaien als het op vuilspuiterij gaat lijken.
Is toch niet moeilijk en we zijn er zelf bij.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:


Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten