Forum

Forum

Berichtdoor fox4you » 28 Dec 2011, 11:45

Waarom gaan we niet verder op dit forum en gebruiken we het klote zeilenforum alleen als naslagwerk.
Als er voor een bepaalt onderwerp bestaande kennis moet worden geraadpleegd dan kun je het vanaf zeilen hier naar toe kopieeren en bouwen we hier ook een kennisbank op.

Het werkt hier prettig en de reclame is niet al te nadrukkelijk aanwezig.

Iemand ook ideeën hoe de lasten verdeelt moeten worden?
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor Klaas » 28 Dec 2011, 13:54

Ik weet of nu al moeten gaan overstappen, maar daar ik tijd zat heb ben ik gerust wel bereid om hier aan mee te werken. Maar dat is al bekent.
Ook als het moet een kleine bijdrage leveren om de reclame er af te krijgen.
Zelf denken de makers van zeilen een maand nodig te hebben om de materie te snappen en aan te passen, en nog deze week om alles goed in orde te maken,dat is niet anders. Al heeft Henk deze site in een half uur gebouwd. Maar wel kunnen we dan hier een voorzichtige start maken en langzaam onze eigen onderwerpen langzaam over te zetten naar dit forum op de juiste plaats zetten.
zelf blijf ik op bijde posten tot ik zeker weet dat het echt een hopeloze zaak is en coopieer ik steeds mijn stukjes heen en weer zodat ze op beide forums actief blijven en men niet steeds hoeft te zwitsen van forum wat Hans al an gaf op het andere forum.
en zal uiteindelijk dan na een maand of eerder kijken wat het echt gat worden, en wellicht dan ook een aantal een pb sturen, maar dat is nu nog te vroeg ten zei er meer vraag naar komt uiteraard.
je bent nartuurlijk vrij om zelf een aantal een pb te sturen. zodat ze zich hier gaan melden
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Forum

Berichtdoor fox4you » 28 Dec 2011, 15:00

Dat kleine beetje reclame stoort mij totaal niet.
De reclame op het shit zeilenforum is nadrukkelijk aanwezig en daardoor behoorlijk irritant en ik vrees dat de reclame nog zal toenemen want daar hebben ze als uitgever profijt van.
Met het overnemen van het Watersportforum komen er ook geregistreerde gebruikers mee hopen ze en zal het aantal hits op hun site toe nemen en dat is weer goed voor de toestroom van reclame.
Als het allemaal niets zal opleveren dan zullen ze ook niet in het forum blijven investeren en bloed dat ook dood zoals eerder, toen het nog exclusief voor zeilers was, gebeurd is.

Het is echt een commerciële bende die er achter zit.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor Klaas » 28 Dec 2011, 15:13

kijk daar heb je helemaal gelijk in daarom geloof ik ook nogsteeds niet dat ons forum door een technisch of ander mankement uit de lucht is gegaan. Er zitten gewoon centen achter.En indd als er genoeg van ons weer hier komen is dat voor het nieuwe forum weer een aankondiging van en stille dood, maar wellicht vinden ze dan een ander slachtoffer forum wat ze kunnen opkopen of overnemen.

maar je heb iig wel een Ton ofzo nodig om bijv een hans hier te houden en daarbij ook een drukker en een chaea en al die andere, een win niesen en een wolf ook bijv.
en zodra ze daar leeg loop merkken zal het indd weer geen prioriteit meer hebben als inkomsten bron en wordt het weer een forum wat het was voor wij dat (overnamen) nood gedwongen.
maar zoals ik al eerder zei, voor nu post ik alles dubbel wat ik dubbel heb.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2011, 22:34

fox4you schreef:Waarom gaan we niet verder op dit forum en gebruiken we het klote zeilenforum alleen als naslagwerk.
Als er voor een bepaalt onderwerp bestaande kennis moet worden geraadpleegd dan kun je het vanaf zeilen hier naar toe kopieeren en bouwen we hier ook een kennisbank op.

Het werkt hier prettig en de reclame is niet al te nadrukkelijk aanwezig.

Iemand ook ideeën hoe de lasten verdeelt moeten worden?



De reclame is zo verdwenen, de kosten niet noemenswaardig , maar 36 euro per jaar.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 28 Dec 2011, 22:57

henkvd schreef:
fox4you schreef:Waarom gaan we niet verder op dit forum en gebruiken we het klote zeilenforum alleen als naslagwerk.
Als er voor een bepaalt onderwerp bestaande kennis moet worden geraadpleegd dan kun je het vanaf zeilen hier naar toe kopieeren en bouwen we hier ook een kennisbank op.

Het werkt hier prettig en de reclame is niet al te nadrukkelijk aanwezig.

Iemand ook ideeën hoe de lasten verdeelt moeten worden?



De reclame is zo verdwenen, de kosten niet noemenswaardig , maar 36 euro per jaar.


Is het niet mogelijk om dit soort reclame watersportgerelateerd te maken? Kan wellicht kostendekkend zijn.( in eigen beheer dan)
gast
 

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2011, 23:03

@ cheae

Me totaal niet in verdiept wat de mogelijkheden bij de huidige hoster zijn, leek me bij de opzet ook totaal niet interessant, voor het doel bij eerste opzet.

Als hier de reclame zou worden verwijderd, zie ik het nut niet om voor het lage bedrag andere reclame binnen te halen, kan natuurlijk wel, maar aangezien de hostings kosten zo laag zijn is er geen reden toe. Thuis geen servers draaien en dus geen energie kosten en geen hardware afschrijving.

Zijn er betere hosters ? Zeer waarschijnlijk wel , moeten maar eens zien hoe betrouwbaar het hier draait.
Overzetten naar evt een andere hoster is geen probleem, backup draaien en overzetten naar evt andere hoster, kwartiertje werk. ( Misschien doe ik andere nu wat pijn :lol: )
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor Klaas » 28 Dec 2011, 23:27

au :D :D
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Forum

Berichtdoor adventure1 » 31 Dec 2011, 13:36

Ik zou er de voorkeur aan geven met dit echte forum door te gaan en het forum Zeilen te laten voor wat het is, het is toch al voldoende gebleken dat ze bij Sanoma geen greintje interesse hebben in onze hobby?
Dat ze geen interesse hebben stoort mij niet, het ergert mij wel dat ze nog niet de moeite nemen een voldoende uitleg te plaatsen.
De reclame op het forum waar we nu gebruik van maken stoort mij absoluut niet, mag van mij blijven.
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor The Downloader » 31 Dec 2011, 23:24

Wat ben ik blij met dit initiatief. En goed om te zien dat de meeste trouwe posters hier ook weer zitten. Vond het een hele vreemde move om het Watersport forum onder te brengen bij Zeilen.nl. Ik hoop dat iedereen dit forum weet te vinden, voelt toch een stuk vertrouwder dan zeilen.
Gebruikers-avatar
The Downloader
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 21:15
Woonplaats: Deventer
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast