Forum

Forum

Berichtdoor gast » 10 Jan 2014, 22:55

Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Deze hoster draait heerlijk snel en het lijkt ook alsof het beeld scherper is, wellicht is het mogelijk om tot een uitbreiding of modificatie over te gaan.
Weet niet wat de mogelijkheden zijn maar ik mis toch een paar dingetjes ten opzichte van het vroeger WS-forum.
het zijn ballonetjes die ik oplaat dus laat maar horen.
1. de mogelijkheid tot het aanmaken van een poll, en hierbij de optie tot aan en uit zetten van reacties. Toendertijd was dat een mooie tool omiets te peilen onder de members.
2. een forummail waaraan members onder voorwaarden hun membernaam kunnen verbinden. (toendertijd flessenpost meende ik)
3. een voorblad waar het forum aan verbonden zit, toendertijd vonden veel mensen door dit blad het forum (waaronder ikzelf). De collega's van het zeilersforum gebruiken ook een voorblad met allerlei informatie over hun hobby en net als he WS forum zijn ze uiterst succesvol. Op dit voorblad kan dan ook alle ruimte zijn voor reclame zodat de kosten nog meer gedekt zijn.
4. iets wat ik ook mis is ranking van de members, aan de hand van reacties en expertise een member een status geven, meende dat het WS forum newbee, full member, expert, moderator en admin. Ik zie het nog veel op fora's voorbij komen en hierdoor kan je als bezoeker toch de berichten filteren op expertise.

Het zijn ideeën welke niet nieuw zijn en wellicht bij kunnen gaan dragen aan een nieuw en succesvol forum.
(aangezien Zeilen.nl dood is en Sanoma daar geen heil meer ziet misschien het oude vertrouwde logo weer gebruiken)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 10 Jan 2014, 23:05

Antwoorden:

1- Poll mogelijkheid zit er al in, zie onderin open een nieuw tabblad poll toevoegen bij het maken van een nieuw onderwerp
2- geen idee hoe het er uit ziet
3- moet je wel vulling voor hebben
4- zie ik helemaal niets in, ik heb dat altijd helemaal niets gevonden, tenzij meerdere hiervoor zijn kan het maar zie geen meerwaarde.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 10 Jan 2014, 23:17

Punt 1, wist ik niet
Punt 2, ik ook niet maar er zal wel mogelijk toe zijn aangezien er eerder is geweest. Ik kan het bij een bevriende ICT er navragen en terugkoppelen.
Punt 3, je moet altijd ergens mee beginnen en als je het goed doet gaat het groeien, er kan evt een pilot gaan draaien om te kijken of het leden genereert.
Invulling kan van alles zijn zolang het met watersport te maken heeft. Bijv een marktplaats met duidelijke foto's, laatse nieuws wat er speelt op boten gebied ( kan je halen van bijv de vaarkrant etc), criminaliteit mbt watersport, een watersportgerelateerde buienradar, directe invoer naar stolenboats etc etc. Zo'n voorblad trekt mensen aan die zoeken naar watersport en als er dan ook nog een goed forum aan zit met een lage drempel zullen veel mensen lezen , blijven lezen omdat het interessant is want het gaat over hun hobby en op laatst aktief meedoen.
Punt 4, Eens en oneens maar laat ik in het midden
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 10 Jan 2014, 23:21

2- Het enige nadeel is dat ik het niet kan maken, tenzij je een mooi voorbeeld hebt in phpbb gebruikt format, jatten kan ik nml wel, aanpassen is nml iets waar ik nog mee weg kom, anders moet het uit besteed worden aan iemand die het wel kan.


4- dat ik een rode naam hebt kan ik al niet omheen, maar als ik dezelfde kleur als de rest kon hebben had ik het allang al gedaan.


Voor de index pagina, de pagina waar je nu binnenkomt vind ik dit ook wel wat hebben, voorbeeld http://www.hetscootmobielforum.nl/homepage.php
Het gaat om het idee opzich dat is vrij uniek.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 10 Jan 2014, 23:39

Punt 2 moet ik navragen, dat weet ik evt zondag.
Punt 4 kan ik begrijpen, maar wil refereren naar de site van problemcar. Als je een prof aan boord heb mag je er best mee pronken.

De indexpagina die jij aanhaalt is niet direct de pagina die ik bezoek :D maar ja dat zou een voorbeeld kunnen zijn. (denk echt dat dit een sterke zet is).
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 10 Jan 2014, 23:44

Ik had er ook nooit op gekomen op een scootmobiel, maar las een artikel over afbeeldingen op de index pagina, met dit als voorbeeld.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 11 Jan 2014, 00:00

Deze pagina zou je kunnen meenemen als er een pilotpagina komt.
Deze kan in eerste instantie los draaien van het forum voor bijv een half jaar, wel moet er een link zijn naar het forum anders heeft het natuurlijk geen zin.
Er zijn vast wel 2 of 3 leden die zich hier voor willen inzetten.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 11 Jan 2014, 00:06

Het enige nadeel waar je mee te maken heb is dat ik weinig begrijp van HTML, dat het maken van een HTML pagina naar mijn mening nog gebeurd met middelen uit het stenentijdperk, hier heeft de digitale revolutie al heel erg lang stil gestaan, of de bouwers pijnigen zich graag, of het moet wartaal bijven om een JOB te houden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 11 Jan 2014, 00:14

Ook dat moet op te lossen zijn, echter niet op vrijdagavond.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 13 Jan 2014, 18:02

E-mailadressen zijn onbeperkt mogelijk maar dan moet je je eigen website maken.
Hier zitten kosten aan verbonden, zijn echter wel te overzien.
Is geen probleem om hier een forum aan te koppelen evenals reclame naar sponsors.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten