Forum

Re: Forum

Berichtdoor Jan Huibers » 13 Jan 2014, 19:17

Chaea, bedoel je dat je mailadressen wil zoals bijv: chaea@watersportforum.eu ?
En wat is de meerwaarde tav de PB mogelijkheid?
Niet dat ik er afwijzend tegenover sta maar ik snap de meerwaarde even niet.

Het is wel mogelijk, maar nu even niet nog. De domeinnaam draait in een ander systeem als de hosting van de forum, maar dat is te koppelen heb ik zojuist begrepen na een telefoontje naar de hoster.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 13 Jan 2014, 19:35

Daar zie ik het nut helemaal niet van, geeft bv alleen gezeik bij een evt spammer.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 13 Jan 2014, 20:21

@Jan
Inderdaad dat zou er zo uit kunnen zien.
Het is echter niet mijn bedoeling om mij alleen sterk te maken voor een mailadres, mocht deze mogelijkheid er wel komen dan onder voorwaarden naar de gebruiker. (bijv bij een jaar actief meedoen op het forum)
Meerwaarde voor de functionaliteit zal er niet zijn maar het kan wel bijdragen aan de groei van het forum.
Voorbeeld; JanHuibers@watersportforum.eu incl autohandtekening met link stuurt naar 1 van zijn leerlingen een mailtje van een foto van zijn boot, de leerling bezoekt ook het forum aan de hand van het adres. Leerling praat 3 maanden later met een collega die een boot heeft en herinnerd zich jouw mail en de link. Ander voorbeeld; Chaea@watersportforum.eu koppelt het mailadres aan zijn marktplaatsaccount incl de link naar het forum (in het mailcontact)Ik zit veelal in de watersportrubrieken en bereik zo de juiste doelgroep.
Zo krijg je mond op mond reclame en trek je de juiste doelgroep aan. Ook kan je een digitale nieuwsbrief opstellen met allerhande info over het forum bijv met de reclameinkomsten, slecht/goednieuws, verwijzingen naar beurzen/shows of doedagen. Ook verspreiding van een flyer/sticker welke bij havenkantoren op het prikbord kunnen zijn zo makkelijk te verspreiden, vraag de leden of ze een foto plaatsen op het forum met deze flyer/sticker en je zal zien dat velen fanatiek genoeg zijn (kijk alleen maar op het sb forum en hun stickers)
Het hoeft natuurlijk ook niet perse @watersportforum.eu te zijn, wellicht is @dieselwalm.eu ook mogelijk.

Wat mij wel een goede zet lijkt is een FrontPage te maken met daaraan het forum gekoppeld, het zeilersforum werkt daarmee en als ik daar kijk hoe het loopt zie ik dezelfde aktiviteiten als op het oude WS forum. Zeilen.nl heeft dit ook alleen daar moet je echt naar de link van het forum zoeken, 1 van de redenen dat het daar niet loopt.

Ik denk dat we eerlijk moeten zijn, ondanks de kennis die hier aanwezig is trekt het forum niet echt als een magneet mensen aan.
Zoals Ton Aarts eind 2011 ons schreef, ik heb geen zin om mee te doen in een 13 in dozijn forum.
Nu 2 jaar verder is de constatering na de overgang naar de nieuwe hoster dat van de 590 leden van Yourbb slechts 231 over zijn, een gedeelte hiervan is automatisch mee over gegaan. dat betekend dat maar heel weinig de moeite hebben genomen om zich weer aan te melden.
Als ik naar de andere watersportfora's kijk mbt de materie die hier besproken word dan zit hier verreweg de meeste kennis, dus de potentie is gewoon aanwezig maar moet wel uitgebuit worden.

Wellicht hebben anderen ook ideeën, dat is namelijk mijn bedoeling, mogelijke verbeterpunten binnenbrengen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 13 Jan 2014, 20:27

Chaea, het is heel simpel, ieder aangemeld forum lid lijdt niet aan de dagelijkse forum behoefte, het gros ( een constatering) stelt z'n vraag en komt niet meer terug, die heeft die behoefte niet, dat is op het zeilesforum ook zo, een vaste groep van reageerders waar er af en toe 1 bijkomt, hier ligt de ratio op ca 1:25
24 leden die zich aanmelden zie je na verloop van tijd niet meer terug, die houd je ook niet vast, sterker nog 10% meldt zich aan om vervolgens nooit meer in te loggen.

Hier lopen wat dat betreft niet helemaal in de pas, het vaste bezoekers aantal ligt nu procentueel erg hoog, ver boven de helft van het aantal onderaan.

Er zijn er ook die dagelijks mee kijken zich evt aanmelden maar nooit of sporadisch iets posten, dat is ook een mogelijkheid, die hebben de behoefte niet om te reageren, maar loggen dagelijks in, of lezen dagelijks mee.

Was dat op het oude forum anders, nee alle forums lijden daar aan, een leden aantal zegt niets over de vaste bezoekers.

De laatste bulk mail die ik gestuurd heb had ook niet zoveel meer respons dan de vaste groep, dat zouden wel willen veranderen maar je moet wel lijden aan de forum ziekte.

Misschien is het wel heel realistisch om te stellen dat een forum een achter haalt iets is, zelf haal ik de meeste info uit bv youtube, laast een defecte printer, de quick solution was de prullebak in, 3 hits met dezelfde uitkomst, iets andere uitvoering


henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 14 Jan 2014, 21:17

Misschien heb je gelijk...
Youtube is leuk en ook ik zoek vaak naar "hulp" Filmpjes (laatst nog omdat ik een 3 seconden popuptent niet meer ingepopt kreeg)
Staan vaak interessante filmpjes op maar bijna altijd net niet wat ik zoek, je kan een filmpje ook niet om hulp vragen.
Maar wellicht kom je nu zelf met een onbedoeld goed idee
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 15 Jan 2014, 21:55

Mogelijk anders dan je in gedachten had, maar wat aan het frutselen geweest, kan er nog alle kanten mee op om te wijzigen, vakjes weg laten, toevoegen,schuiven etc.
Dit komt zo standaard uit een MOD file, die kan volledig aangepast worden.

Firefox met adblocks is wel een must, anders kom je om in de reclame.

http://watersportforum.wa.funpic.org/portal.php

En voor wie het vertrouwde meer dan genoeg is http://watersportforum.wa.funpic.org/index.php of de formoverzicht knop gebruiken
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 15 Jan 2014, 22:14

Wat ik in gedachte heb is een grijs gebied wat alle kanten op kan, maar dat is in principe een mooie basis.
Ik denk dat je Youtube ook goed zou kunnen gebruiken, niet alleen met links naar bruikbare nautische problematiek maar ook kan het een nieuwe dimensie geven aan leden die met een smartphone overweg kunnen en hun filmpjes op de site plaatsen. (projecten, problemen, etc)
Filmpjes laten insturen naar hier , beheerder zet hem op Youtube met in het filmpje de link naar het forum waarop hetgeen besproken wordt door de mensen met verstand e/o passie.
Nieuwe filmpjes kan je bijv rechtsboven plaatsen op de index.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 15 Jan 2014, 22:21

uploaden direct naar de site is een probleem, dat gaat niet, kan het wel open zetten maar net als met foto's is er bewust voor gekozen om dit altijd extern te doen, een youtube filmpje is wel in te sluiten net als in een bericht maar uploaden is niet mogelijk, dit vreet:
a- bandbreedte door het uploaden
b- neemt onnodig veel ruimte in op de server, ken enkele forums waar er dan geregeld geschoond moet worden, alle foto's moeten dan handmatig verwijderd worden, door ze extern te plaatsen heb je dat probleem niet, er zijn wat dat betreft mogelijkheden genoeg.

Daarom heeft bv tinypics hier ook de voorkeur voor foto's
Tiny pics blijft erg lang beschikbaar
foto's van bv mijn album hebben het probleem dat de gebruiker ze verwijderd, dan is in het topic de foto niet meer zichtbaar.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Forum

Berichtdoor gast » 15 Jan 2014, 22:50

Ik ben niet erg handig met software en hoe alles precies in zijn werk gaat.
Maar hoe ik het begrijp zijn rechtstreekse filmpjes vanwege serverruimte niet handig, dat kan ik volgen.
Door een externe te plaatsen kan het wel, tinypics begrijp ik maar hoe zou dat dan evt met Youtubefilmpjes gaan?
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Forum

Berichtdoor henkvd » 15 Jan 2014, 23:25

insluiten net als in het bericht

Daarvoor wel eerst uploaden naar youtube hoe: https://support.google.com/youtube/answer/57924?hl=nl

als je een bericht tikt zie je rechts boven het vak de youtube knop, plaats alleen de code uit de youtube link.

bv http://www.youtube.com/watch?v=9fShTy4vNd0

gebruik dan alleen het gedeelte achter v=

9fShTy4vNd0

selecteer het en druk op de youtube knop
dan krijg je dit

henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten