Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Stelling van de maand

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 14 Jun 2020, 23:14

Rene schreef:Uitzondering hierop is Friesland, zij hebben et prima voor elkaar, met lozingspunten en inname voor vers water.

Heb ik zeker een slechte dag gehad, want toen ik daar (ik zal de locatie niet noemen) een keer m'n tank wilde leegpompen schoot de koppeling van de pomp af met als gevolg dat de hele slang (lees: mijn tank) inhoud op het platform lag ....
Wegens gebrek aan beter, de zaak zelf maar zo goed en zo kwaad als het ging, schoon gespoten met de dekwaspomp.

Wilden ze me er ook nog voor laten betalen ook . . . . . en dat terwijl ik ook nog eens 500L Diesel had getankt . . . . . :twisted:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor Rene » 15 Jun 2020, 18:03

jkb schreef:Om het eenvoudig te houden: De stelling is: de overheid moet handhaven. Dan hoeven wij niet meer te discussiëren. mvg Jan


Laatste wat ik er aan kwijt wil: de overheid moet faciliteren, en niet handhaven, dan komen we eindelijk eens ergens.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor jkb » 15 Jun 2020, 20:44

Mee eens dat het mooi zou zijn als de overheid faciliteert. Maar de feiten: We hebben nu eenmaal (helaas?) een lozingsverbod en een wettelijke verplichting voor jachthavens waar 50 kajuitboten of meer kunnen liggen om een werkend vuilwater afzuigstation te hebben. Dan is de stelling: "De overheid moet handhaven" toch niet zo moeilijk te beantwoorden? mvg Jan
jkb
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor bas » 15 Jun 2020, 20:52

Los van dit specifieke verbod, als je een regeltje maakt/verzint zul je op e.o.a. manier moeten handhaven, anders kun je net zo goed niks doen en je tijd aan andere dingen besteden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor R.C.Grootveld » 15 Jun 2020, 21:55

jkb schreef:De stelling is: de overheid moet handhaven. Dan hoeven wij niet meer te discussiëren. mvg Jan

Sorry, maar wat is er op tegen om je ook zonder handhaving aan de regels te houden?
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor bas » 16 Jun 2020, 19:09

Sorry, maar wat is er op tegen om je ook zonder handhaving aan de regels te houden?


Helemaal niets, alleen zit de mensheid zo niet in elkaar. Dan waren regels niet eens nodig geweest als het zo zou werken.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor Byl54 » 13 Aug 2020, 13:20

Het volgende stond in LC over handhaving: Het betrappen van pleziervaarders die alles onbekommerd laten lopen is onbegonnen werk, zegt woordvoerder Hanneke Nieuwenhuis van Wetterskip Fryslân. Een illegale lozing kan een bekeuring van 160 euro opleveren, maar die wordt in de praktijk nooit uitgeschreven omdat er ook niet op wordt gecontroleerd. Handhavers mogen ook niet aan boord van plezierboten komen.
Om dit probleem op te lossen: Een jaarlijkse APK op schepen, met daarin meegenomen een controle op het vuilwatersysteem met verzegeling van afvoerkranen.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor Marie Christina » 13 Aug 2020, 14:30

Dan moet je eerst weer alle vaartuigen met een toilet gaan registreren.
Aardig klusje...
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor Kwokko » 13 Aug 2020, 15:18

Als dit klopt,
Byl54 schreef:Handhavers mogen ook niet aan boord van plezierboten komen.

Wordt dit niks.
Marie Christina schreef:Dan moet je eerst weer alle vaartuigen met een toilet gaan registreren.
Aardig klusje...

Dussssssssss?

Een jaarlijkse APK op schepen


Komt .e.d. opmerking van een politiek onbezonnen figuur zonder te weten hoe e.e.a uitvoerbaar te maken?
De staat heeft al niet genoeg keuringstations voor auto's,voor plezierboten hebben ze al helemaal niks,laat staan dat er überhaupt een keuringsplicht(APK) is voor plezierboten.
Dus ik verwacht dat er voor het jaar 2030 geen APK ligt.
Een dergelijke wetgeving zal geen hoge priori hebben in de senaat,en nu al helemaal niet, zo kort voor de verkiezingen.
Het proefballonnetje knapt voordat het goed en wel is opgelaten denk ik.
Kwokko
 

Re: Afzuigstation vuil water / fecaliëntank

Berichtdoor kajoe » 13 Aug 2020, 15:38

tja eentje vn het waterschap die maar een gooi doet wie neemt die apk af waarschijnlijk wil niemand zijn vingertjes er aan branden of de een of ander moet weer iets bedenken om weer heel veel geld ut de zakjes te plunderen .
ik kijk naar de binnenvaart en eer de chartervaart zo in en rond 1977/78 begon de scheepvaart inspectie met dat alle schepen voor zien moesten van zwart water tanks nou iedereen over de rooie aar men kreeg er tijd voor wij de motorscharters kregen het verplicht op gelegd dus bij de een of andere werfbeurt moest dat gebeuren tja of er ergens plaats voor was werd niet mee genomen en op de vraag waar moeten we die rotzooi kwijt werd gezegd dan huur je maar iets in van de gemeente of van een particuliere op haal dienst ,en ja dus wij veel kosten maken en het is langzaam in het verdom hoekje gekomen tot op heden hebben veel schepen geen instalatie en gaat de rotzooi gewoon onderhet vlak uit .
kajoe
 
Berichten: 1375
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten