KNRM of bergers?

Stelling van de maand

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor kajoe » 21 Aug 2018, 09:35

nou donatie stopzetten nee dus ,maar voor een hondje uitlaten dan zou ik toch maar als KNRM een fikse rekening presenteren immers dat ding kan ook op dek van get bootje zijn ding doen ,effe de puts erover en klaar .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Aug 2018, 10:30

"Smit heeft een bedrijfje met twee vaste mensen en vijftien vrijwillige opstappers"
En verschilt dus in feite niet van de KNRM, waar (zeker op de Arie Vissers) de 'schipper' een 'beroeps' is en de rest vrijwillige opstappers zijn.

Ik schaar dat onder ondernemersrisico, vrije markt etc. Ik geef de man dan ook weinig kans in Brussel, want die wil juist open markten.

Hij is zelf in een markt gestapt, waarvan hij wist dat die al door de KNRM wordt bediend.

Als ik brand heb bel ik ook niet de 'beroeps' uit de nabijgelegen stad terwijl er in het dorp 'vrijwilligers' zijn omdat die het voor 'niets' doen en er oneerlijke concurrentie zou zijn.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor bas » 21 Aug 2018, 11:46

Dergelijke stukjes zijn voor mij dus idd de aanleiding geweest om mijn geld is naar een ander goed doel te sturen.

Laten we wel wezen.....wat voor non-nieuws zitten we nu naar te kijken? Een bootje op de krib, das vooralsnog alles wat het artikel te melden heeft en iets dergelijks gebeurd 80 x per dag.
En als dat bij Maassluis/Vlaardingen gebeurd ligt er al een armada aan bootjes bij voordat de KNRM uit HvH er kan zijn als er echt stront aan de knikker is.

Om dan met 2 boten uit te rukken om een hond uit te laten vind ik prima maar ik voel me niet meer geroepen om voor dat soort acties geld te storten, dan schrijf je idd maar een rekening.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2018, 11:58

R.C.Grootveld schreef:Als ik brand heb bel ik ook niet de 'beroeps' uit de nabijgelegen stad terwijl er in het dorp 'vrijwilligers' zijn omdat die het voor 'niets' doen en er oneerlijke concurrentie zou zijn.

Beetje verkeerde vergelijking, want zowel de beroeps als de vrijwillige brandweer zijn gratis, maar ik snap wat je bedoelt.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Aug 2018, 12:03

Marie Christina schreef:Beetje verkeerde vergelijking, want zowel de beroeps als de vrijwillige brandweer zijn gratis, maar ik snap wat je bedoelt.

Niet helemaal, de eerste werken voor een vast salaris of ze werken of niet, de laatsten krijgen een schamele vergoeding per inzet .....
Daarbij is 'gratis' ook relatief, want we betalen er met z'n allen voor middels de bekende blauwe enveloppen (voor de organisatie) en je waterrekening (voor het bluswater) :D
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor kajoe » 21 Aug 2018, 12:04

twee bootjes????
ik zie maar een bootje die van de havendienst of Rijkswaterstaat komt er in principe altijd bij als ze ergens in de buurt zijn niets mis mee tenslotte zijn zij de waterbeheerders .
de overheid zal zelf vrijwel nooit beginnen met afslepen o i d tenzij er acuut gevaar is het is zo dat stel dat zij hem wegslepen en de eigenaar van dat bootje zegt dan dat zij schade gemaakt hebben en aansprakelijk zijn die betreffende overheid moet betalen dus beginnen ze met overheid boten niet zo gouw aan een berging of sleep klus.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2018, 12:05

bas schreef:
Om dan met 2 boten uit te rukken om een hond uit te laten vind ik prima maar ik voel me niet meer geroepen om voor dat soort acties geld te storten, dan schrijf je idd maar een rekening.

Die "twee boten" zijn natuurlijk niet uitgerukt om een hondje uit te laten. (We hebben het trouwens maar over één KNRM boot)
Dat weet je best.
Ze zijn uitgerukt om assistentie te verlenen, mocht dat nodig zijn.
Dat bleek niet nodig, dus hebben ze het nuttige met het aangename verenigd.

De uitruk líj́kt nutteloos, maar ten tijde van de melding leken die twee boten nodig.
Wees blij dat dat niet zo bleek.
Voor al die andere keren dat ze wél nodig blijken blijf ik mijn contributie gaarne betalen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Aug 2018, 12:35

Marie Christina schreef:De uitruk líj́kt nutteloos, maar ten tijde van de melding leken die twee boten nodig.
Wees blij dat dat niet zo bleek.
Voor al die andere keren dat ze wél nodig blijken blijf ik mijn contributie gaarne betalen.

Eens, geen enkele uitruk is nutteloos in mijn optiek.
Want bij elke uitruk leert men resp doet men ervaring op.
Geldt niet alleen voor het organisatorische proces, maar ook voor de mensen, want niet iedereen komt voor elke uitruk opdraven.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Gruttepier » 21 Aug 2018, 12:44

Dit is altijd een 2 ledige discussie, ook bijv mbt uitruk traumahelikopter of brandweer inzet

Een bootje ligt vast en heeft hulp nodig, gekregen en met een glimlach wordt er een hondje met zwemvest uitgelaten.
Mijn mening hierin, mooi dat het zo goed geregled is in Nederland en het hondje is gewoon een feel good fun momentje.
Is een ander verhaal als de KNRM uitrukt om een hondje uit te laten.

Dan heb je altijd mensen die dan gaan roepen dat dit onzin is en wat kost dit wel etcetc.
Maar als ze dan dit bootje daar laten zitten en het ding slaat om door golfslag van een langsvarend vrachtschip waardoor het hele zooitje verzuipt, nou dan is het natuurlijk de KNRM die gefaald heeft. Waarom zou je dan nog doneren als ze toch niet helpen.

Links of recht, het is toch nooit goed
Gruttepier
 

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor bas » 21 Aug 2018, 13:09

Die "twee boten" zijn natuurlijk niet uitgerukt om een hondje uit te laten. (We hebben het trouwens maar over één KNRM boot)
Dat weet je best.


Ik zie een grote reddingsboot en een kleine die de hond naar het strand brengt.

Tuurlijk weet ik dat best en eigenlijk kan de KNRM hier ook niks aan doen, die worden ook maar opgepiept dus moeten ze uitrukken. Eigenlijk zit de echte "irritatie" meer in het feit dat meldkamers/kustwacht gelijk de KNRM bellen voor elke natte scheet waar niks aan de hand is en dat daar niet doorgevraagd wordt naar de ernst van de situatie.
Kan ik nog inkomen, maar maak de KNRM dan net als alle andere hulpdiensten van de overheid, of gooi de markt open en laat bergers lekker meedoen.

de overheid zal zelf vrijwel nooit beginnen met afslepen o i d tenzij er acuut gevaar is het is zo dat stel dat zij hem wegslepen en de eigenaar van dat bootje zegt dan dat zij schade gemaakt hebben en aansprakelijk zijn die betreffende overheid moet betalen dus beginnen ze met overheid boten niet zo gouw aan een berging of sleep klus.

Dat is niet helemaal waar, de berger/sleepdienst is ook niet aansprakelijk over het algemeen. En zeker in Rotterdam gaan die mannen ook weer snel verder met hun dagelijkse werk want als die daar aan dergelijke klusjes gaan beginnen dan liggen ook alle ramen eruit de volgende morgen omdat er wat bedrijven boos worden.
Het gaat nu in deze discussie over de KNRM vs bergers maar een zelfde discussie is er jaren geleden in Zeeland geweest toen RWS/KLPD daar wel bij wijze van tijdsverdrijf ook iedereen met motorpech maar naar de jachthaven terug ging brengen. Daar is toen ook de pleuris uitgebroken en daar zijn ze wel op hun vingers getikt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten