Boot voor aankoop keuren?

Stelling van de maand

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor gast » 24 Mrt 2012, 22:58

antonh schreef:Waalschokker,

Man man man (?) ga op een ander forum leuteren als je niet tevreden bent.
Elke gelegenheid wordt gebruikt om een aktieve forumer af te z**k*n.


Vertel dan eens Waalschokker, even als je bent wezen "z****n" en je nieuwe pamper om hebt waar een aspirant bootbezitter dan moet zijn voor info.
Die "bejaarde schippers" hier die al jaren een boot hebben en neer kijken op een Doerak of Ten Broeke en zelf door schade en schande ook wijs geworden zijn vertellen wel niet hoe je het moet doen.
De organisaties Hiswa, Bovag en de NJI (Nederlandse Jachtbouw Industrie + Metaalunie) wie dat ook zijn mag, deugen dus niet.
Dan nogmaals de vraag en die Lotte ook stelde.

Hoe kun je als aspirant schipper de keus maken?
geef daar eens een antwoord op.

En Lotte
je hebt gelijk,

Omdat ik vind dat iedere koper van een tweedehands boot verantwoordelijk is voor eigen geld en daardoor deze discussie zinloos is, pas ik.
Denk ook dat ik stop op dit forum. Succes er mee!!


Ze weten het zo goed die deskundige maar een antwoordt waar een leek wat aan heeft geven ze niet.
Om dat ze het zelf ook niet weten.


Die keus maak jezelf, met of zonder het inwinnen van advies of met het keuren van je schip.
En ik blijf mij afvragen waarin Lotte gelijk heeft, snap namelijk niks van hij nu wil aangeven behalve dan dat hij op een goedkoper schip vaart ( net als ik overigens) en kennelijk ietwat in de wiek geschoten is. En vergeef mij dat ik dit ook een beetje bij jou proef.
gast
 

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor vuuren1 » 25 Mrt 2012, 00:23

henkvd schreef:Ik begrijp niet waar alle weerstand vandaan komt Lotte, een ieder doet waar hij van vind wat goed is, nergens wordt gesproken over enige verplichting tot keuren.
We discussiëren hier over de mogelijkheid tot een aankoop keuring en wat de mogelijkheden daarin zouden moeten zijn, is het verstandig, ben je zelf capabel genoeg, hoe zou een keuring er uit kunnen zien, wat zijn de mogelijkheden, hoe voorkom je een lijst met uitsluitingen zodat er een nuttig advies overblijft.

Hoe een koper hier mee omgaat en evt een derde inschakelt om een aankoop keuring te laten doen is de keuze van de koper.



Dit topic is bedoeld om te communiceren over het nut van een aankoopkeuring.
Henk is hier erg duidelijk in en daar ben ik het mee eens.
Jammer dat er zo vaak op de persoon wordt gespeeld omdat (bijna) iedereen op dit forum elkaar met de beste bedoelingen wil helpen.

Ik zal bij een aantal mensen wel te stellig overkomen, maar het is mijn vak en ik heb redelijk wat kennis en ervaring.
Als het gezeik boven de voldoening uit gaat stijgen stop ik er mee en ben ik verder op commerciële basis in te huren.

De lol gaat er vanaf als ik alsmaar moet bewijzen dat ik ergens mogelijk iets meer van weet dan een of andere boekhouder die ook een bootje heeft...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor Klaas » 25 Mrt 2012, 22:18

ik lees dit zo al een een tijdje mee, en ik mis inmiddels al de strekking van de stelling, namelijk is het verstandig om een boot te laten keuren voor je er 1 koopt.
ik ben van mening dat je dat indd moet laten doen en dat door een totaal onafhankelijke.
alleen dan krijg je een eerlijke mening, verder zal je zelf wel open moeten staan voor kritiek. Alleen dan kun je een realistische aankoop doen.
de roze bril moet af voor je je geld uitgeeft.
doe je het niet dan loop je een redelijke kans dat er onverwachte gebreken tevoorschijn komen, en dan begint men te klagen.
Vervolgens komt men op een forum waar kennis aanwezig is, ventileerd men het probleem, krijgt men een kundig antwoord, en vervolgens kunnen we daar niet mee omgaan en zeggen we dat iemand zich voordoet die beter weet.
En wat lees ik er nu weer bij, dat deze mensen neer kijken op een kleine boot bezitter, nou sorry deze laatste vind ik erg kinderlijk reageren op mensen welke ergens mogelijk meer verstand van iets hebben dan dat de doorsnee burger, boten liefhebber, hebben en als deze mensen andere of een open mening geven en deze sterk of goed onderbouwen zodat er kennis over en weer kan worden overgedragen.
en neer kijken, sorry ik vaar op een simpele open schuit en ik krijg gewoon de zelfde netjese nuttige antwoorden, en weetje ik schijn zelfs onduidelijk te schrijven en toch wordt er netjes antwoord gegeven.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor fox4you » 25 Mrt 2012, 23:28

Klaas, lees de hele draad eens aandachtig door.
Ik begrijp o.a. Lotte, Harini etc. heel goed en je moet wel haast een bord voor je kop hebben om dat niet te zien en zelfs te schrijven dat je het niet begrijpt.
In het begin toen we nog met een klein groepje waren was het logisch om vaak/veel te reageren om de boel aan de gang te houden.
Er zijn nu nog enkelen nadrukkelijk aanwezig en drukken een zwaar stempel op het forum.
Zelfs jij sluit de ogen of kijkt de andere kant op en hebt het over kunde en kennis en gaat er aan voorbij dat de schrijver met een andere/eigen mening op z'n minst onder druk wordt gezet.

Waarom kom ik opeens veel bekende namen op andere fora en nieuwsgroep tegen die daar ook actief posten en hier het zwijgen toe doen?
Je kunt ze hier nog wel meetellen maar erg veel posten doen ze hier al een poosje niet.

Voor sommige lieden werkt de houtje, touwtje oplossing prima en geeft dat hun de mogelijkheid om met een bootje te varen.
Er ligt een taak voor de moderatoren om ook ruimte te geven aan andere geluiden zonder dat die onder vuur(en) komen te liggen.

Empathie boven kennis lijkt mij een beter uitgangspunt.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor vuuren1 » 26 Mrt 2012, 00:04

Je bent weer geweldig bezig met stoken.
Leven en laten leven...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor Lotte » 26 Mrt 2012, 00:57

Mijn vrouw en ik kennen elkaar al enige tijd. Mijn vrouw en ik, door het leven getekend. Houtje touwtje. Allerlei gebreken, door het leven bedrogen, vallen en opstaan. Ook bleken sommige onderdelen van ons niet zo goed te werken, kostte veel............Maar weet je, terwijl mijn vrouw druk aan 't werk was vandaag, was ik druk in ons bootje om de eindjes aan elkaar te knopen. Ons bootje, geen NASA dashboard, geen hightech motor, misschien wel osmose, spaghetti onder de meters.........Maar ik zat me toch lekker in dat zonnetje, glaasje erbij, broodje kaas...............Morgen mag ik weer werken............

Weet je.......wij hebben ons bootje niet laten keuren, wij prutsen maar wat en......... Weet je, mijn vrouw heeft mij ook niet laten keuren en ik haar ook niet, wij prutsen maar wat. Maar wat ben ik ongelooflijk gek op dat mens. En weet je..........wat ben ik ongelooflijk gek op ons bootje.

Doe er mee wat je wil.

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor gast » 26 Mrt 2012, 07:36

Lotte schreef:Mijn vrouw en ik kennen elkaar al enige tijd. Mijn vrouw en ik, door het leven getekend. Houtje touwtje. Allerlei gebreken, door het leven bedrogen, vallen en opstaan. Ook bleken sommige onderdelen van ons niet zo goed te werken, kostte veel............Maar weet je, terwijl mijn vrouw druk aan 't werk was vandaag, was ik druk in ons bootje om de eindjes aan elkaar te knopen. Ons bootje, geen NASA dashboard, geen hightech motor, misschien wel osmose, spaghetti onder de meters.........Maar ik zat me toch lekker in dat zonnetje, glaasje erbij, broodje kaas...............Morgen mag ik weer werken............

Weet je.......wij hebben ons bootje niet laten keuren, wij prutsen maar wat en......... Weet je, mijn vrouw heeft mij ook niet laten keuren en ik haar ook niet, wij prutsen maar wat. Maar wat ben ik ongelooflijk gek op dat mens. En weet je..........wat ben ik ongelooflijk gek op ons bootje.

Doe er mee wat je wil.

Lotte


Gelukkig maar, en waarschijnlijk wij allemaal anders verdoen we onze tijd niet op een forum ;)
gast
 

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor gast » 26 Mrt 2012, 08:00

fox4you schreef:Klaas, lees de hele draad eens aandachtig door.
Ik begrijp o.a. Lotte, Harini etc. heel goed en je moet wel haast een bord voor je kop hebben om dat niet te zien en zelfs te schrijven dat je het niet begrijpt.
In het begin toen we nog met een klein groepje waren was het logisch om vaak/veel te reageren om de boel aan de gang te houden.
Er zijn nu nog enkelen nadrukkelijk aanwezig en drukken een zwaar stempel op het forum.
Zelfs jij sluit de ogen of kijkt de andere kant op en hebt het over kunde en kennis en gaat er aan voorbij dat de schrijver met een andere/eigen mening op z'n minst onder druk wordt gezet.

Waarom kom ik opeens veel bekende namen op andere fora en nieuwsgroep tegen die daar ook actief posten en hier het zwijgen toe doen?
Je kunt ze hier nog wel meetellen maar erg veel posten doen ze hier al een poosje niet.

Voor sommige lieden werkt de houtje, touwtje oplossing prima en geeft dat hun de mogelijkheid om met een bootje te varen.
Er ligt een taak voor de moderatoren om ook ruimte te geven aan andere geluiden zonder dat die onder vuur(en) komen te liggen.

Empathie boven kennis lijkt mij een beter uitgangspunt.



Dus een Harini mag wel zijn mening en vooral gal spuien maar als Klaas zijn mening schrijft wat niet in jouw visie past sluit deze volgens jou zijn ogen :shock:
Voelen mensen zich hier niet prettig dan is de weg vrij om hier niet te komen of te lezen, andere fora's genoeg.
Heb je persoonlijke problemen met Hans spreek je hem daar op aan dmv een goede discussie of via de PM.
Iemand die alleen wil ruzieën is niet welkom en mag weg blijven.

Nu weer recht op de rails en naar de discussie.
gast
 

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor Klaas » 26 Mrt 2012, 08:39

Fox,
je moet me niet verkeed begrijpen maar het het gaat in dit topic over een stelling, en dan mag ieder zijn idee toch neer plaatsen. en dat doe ik op deze stelling.
En ik heb al eerder aan gegeven dat ik keuren een goede zaak vind, zal dat ook niet terug draaien, en het zelf bij mijn volgende aankoop voor op het water zeker zal laten doen.

Verder over het reageren van mensen, ik kan daar na eigen ervaring, niet anders op reageren dat als je niet laat keuren een grotere kans heb op onverwachte problemen.
men gaat dan voor een lagere prijs, en probeerd te besparen. Is helemaal niets mis mee. Maar het is net als in de bouw met een goedkope zzper moet er niet van het beste uit gaan en kan ook een enorme duurkoop zijn. En daar was ik altijd duurder dan de gemiddelde zzper, maar als ik iets maak sta ik voor mijn product, en was eerlijk in mijn offerte´s. en helaas zijn dat ook niet alle zzper´s en komt er bij een klus ineens veel meerwerk bij waar mensen geen rekening mee houden en wat dan vaak gebeurd, de klus wordt duurder dan dat ik uiteindelijk vroeg,
terwijl andere juist voor de prijs gingen en het niet goed af ronden, en wat gebeurd er, men gaat als opdrachtgever naar de goedkopere. gevolg mooi televisie bij rtl sbs en net 5.
dus in deze stelling zou ik het keuren zeker laten doen als ik een grotere aankoop zou doen als het boven de 1500 zou worden.
maar dat is wat ik zou doen en vind. is niet neerbuigend voor iemand die het niet doet, maar mijn mening en mijn reden waarom. als een ander dat niet doet, is dat totaal iemand anders mening.
wat ik dan wel mooi vind is dat men dan motiveerd waarom men niet laat keuren, en daar denk ik wel moet je als kenner respect voor hebben, maar niet moet worden beperkt met het uiten van je zorgen en mening.
en als persoon welke niet heeft laten keuren ook daar respect voor hebben.


ehe lotte, vond het wel een mooi vergelijking, maar ik heb mijn vouw ook niet laten keuren en wij klooien ook wat aan, maar na 7 keer klooien.......... :)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Boot voor aankoop keuren?

Berichtdoor fox4you » 26 Mrt 2012, 10:19

vuuren1 schreef:Je bent weer geweldig bezig met stoken.
Leven en laten leven...

Ik neem gewoon deel aan de discussie die hier loopt en geef een reactie op iets wat 7kids aanhaalt dus voor de duidelijkheid, ik stook niet maar geef een reactie op het verhaal van Klaas.
Leven en laten leven zou jij inderdaad ter harte moeten nemen getuige onderstaande citaat van jou in een eerder bericht.
vuuren1 schreef:@Lotte,
Als je nu alleen maar bezig bent om kritiek te leveren is het voor iedereen gezelliger dat je daar mee stopt en en gewoon meedoet zoals ieder ander forumlid.
In dat geval blijf je van harte welkom.
We hebben namelijk niets aan jouw negatieve bijdragen. Het voegt niets toe en er is niemand die je gelijk geeft.
Als het je niet past dan snap ik niet dat je hier blijft zeuren en zou je zelf zo verstandig kunnen zijn om je vermaak elders te zoeken.

Na die reactie ging het mis in deze draad en dat en dat mag jij je aantrekken.
@Klaas,
Jij mag zeker een mening hebben en die hier ventileren maar je schreef nog meer en daar reageerde ik op.

Klaas schreef:"En wat lees ik er nu weer bij, dat deze mensen neer kijken op een kleine boot bezitter, nou sorry deze laatste vind ik erg kinderlijk reageren op mensen welke ergens mogelijk meer verstand van iets hebben dan dat de doorsnee burger, boten liefhebber, hebben en als deze mensen andere of een open mening geven en deze sterk of goed onderbouwen zodat er kennis over en weer kan worden overgedragen."

Als jij de topic goed had gelezen dan had je de reacties misschien begrepen want het ging zoals jij ook opmerkte allang niet meer over wel of niet keuren.

Chaea schreef:Dus een Harini mag wel zijn mening en vooral gal spuien maar als Klaas zijn mening schrijft wat niet in jouw visie past sluit deze volgens jou zijn ogen.

Ja dat mag hij van mij en daar mag Klaas en een ieder zijn mening over hebben en geven maar lees dan wel het hele Harini verhaal en ga niet selectief te werk in je reactie.
Je reactie op het weglopen van forumleden is zwak want als het voor jou allemaal niets uitmaakt ........................
dan wordt het zoals ik al eens eerder schreef, preken voor eigen parochie.

@Lotte,
Mooi verhaal, voor sommige valt nu het kwartje.
De enkeling die het niet snapt heeft een bord voor z'n kop moet je maar denken.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten