aquanaut schreef:En trek dat nog even verder, ik denk dat ik mijn marifoons wegdoe, zodra de examenplicht (dus waarschijnlijk ook de vergunningsplicht) afgeschaft zou worden.
Als je nog verder doortrekt: dus vóór de jaren 80 zou jij geen marifoon hebben gekocht
omdat je daar toen geen examen voor had hoeven doen? Lijkt me tamelijk onzinnig.
Ben ik nou de enige veelgebruiker van de marifoon die zelden of nooit iets merkt van oneigenlijk gebruik? Dat geloof ik simpelweg niet, wat jullie ook beweren. Daarvoor hak ik al veel te lang met dat bijltje. Dit nog los van het feit dat je ingeval van 'misbruik' helemaal niet kunt weten dat de 'misbruiker' geen examen heeft gedaan.
Verder blijft het zo dat de machtiging die je krijgt bij installatie gewoon kan worden ingetrokken bij misbruik. Er loopt immers ATIS mee. Dan is de marifoon net zo clandestien als nu het geval is wanneer er geen machtiging is afgegeven. De machtigingen blijven, het enige verschil is dat je voor die machtiging -met alle verplichtingen waarvoor je tekent bij ingebruikname- geen examen meer hoeft te doen. Je zou kunnen overwegen dat examen alsnog te verplichten voor degenen van wie de machtiging is ingetrokken.
Maar ja, dan hebben we het over eigen verantwoordelijkheid, en daar zijn Nederlanders niet zo van.
Wat ik er wél altijd zo uitpik zijn de kersverse geslaagden voor dat examen. Door hun onbeholpen schoolboekjestaal. Dit omdat je correct marifoongebruik uitsluitend in de praktijk kunt leren.
En vergelijken met de noodzaak van een vliegbrevet zijn natuurlijk totaal krankjorem. Maar ik stel in dit verband examenplicht voor voor sportschoenen, strijkplanken en nespresso-apparaten. Veiligheid boven alles!
Verder heeft een 27mc-bakkie evenveel overeenkomsten met een marifoon als een banaan met een pingpongbal. Ja, je kunt met beide zenden. Een A380 en een Solex zijn beide vervoermiddelen. En nu reageer ik hier niet meer.
Echt niet!
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido