marifoonexamen nuttig of drempel?

Stelling van de maand

U heeft geen marifoon. Zou u er een kopen als het examen werd afgeschaft?

Peiling eindigt op 12 Jul 2017, 12:41

ja
17
71%
nee
4
17%
ik zou er dan serieus over denken
2
8%
in mijn vaargebied niet nodig
1
4%
 
Aantal stemmen : 24

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor quichot » 06 Jul 2017, 07:55

R.C.Grootveld schreef:De vraagstelling gaat er op voorhand al vanuit dat iemand geen marifoon heeft omdat het examen een belemmering zou zijn.
Daardoor is het resultaat op voorhand als niet representatief te bestempelen.

Onzin. De keuzemogelijkheden zijn met ja en nee juist bewust volledig opengehouden en niet gestuurd in een al dan niet gewenste richting. Wel heb ik de onderzoeksgroep bewust beperkt tot de groep vaarders die, nou ja, zie hieronder:

Nu zijn er watersporters die best een marifoon zouden willen kopen, maar terugdeinzen voor dat examen, om welke reden ook.
Stel, u herkent zich hierin. Zou u vrijwillig een marifoon aanschaffen -en gebruiken- als dat examen met alle rompslomp van dien zou worden afgeschaft?


Wie niet tot deze onderzoeksgroep behoort hoeft zich ook niet aangesproken te voelen. En vergis je niet hè, hieruit kan ook naar voren komen dat mijn vermoeden dat het examen een drempel vormt onzin is. Maar dan heb ik het tenminste onderzocht.

En laten we nu asjeblieft niet weer een nieuwe discussie beginnen over de wetenschappelijke geldigheid van mijn peilinkje, want die is er niet. OK?
Laatst gewijzigd door quichot op 06 Jul 2017, 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor Byl54 » 06 Jul 2017, 08:17

@Quichot. De keuzemogelijkheden zijn met ja en nee juist bewust volledig opengehouden en niet gestuurd in een al dan niet gewenste richting. Maar helaas dus ook niet in de door jou gewenste richting, sorry!

Dhr. Grootveld, heeft gelijk, de vraag is: “U heeft geen marifoon. Zou u er een kopen als het examen werd afgeschaft?”
Iemand die een marifoon heeft kan deze vraag niet invullen. De zelfde vraag aan de gemiddelde Nederlander: Neemt u altijd u mobiele telefoon mee? Wat zou het antwoord zijn.
Mensen die deze vraag ingevuld hebben en marifoon hebben, legaal of niet zijn dus gezakt op het lezen.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor quichot » 06 Jul 2017, 08:22

Byl54 schreef: Iemand die een marifoon heeft kan deze vraag niet invullen.

Klopt. Maar die hoort ook niet tot de doelgroep van mijn peiling. Zie hierboven.

Terwijl jij antwoordde was ik de tekst aan het redigeren. Dat heb jij net niet kunnen meenemen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor elrenegado » 06 Jul 2017, 09:29

Ik heb er al 1 aangeschaft, en moet nog een keer examen doen.

Ik gebruik hem enkel voor uitluisteren bij sluizen e.d. waar ook beroeps vaart.
Onlangs eens met een agent besproken van de RP... Officieel mag het niet, maar als jij er niet mee zend zal je ons er niet over horen... en als je er wel mee zend,maar het is een noodgeval is het al helemaal geen probleem.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2017, 10:15

Je kunt nu niet aangeven dat het examen geen belemmering voor je is.

Het resultaat is dus (los van het feit dat het niet wetenschappelijk verantwoord is) niets zeggend, omdat je al met een geselecteerde groep begint.

Zolang het resultaat niet in een 2x2 tabel te vatten is, heb je er niets aan.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor Boekanier » 06 Jul 2017, 13:11

Wij hebben er een, gekocht samen met het schip. We hebben deze bewust weggehaald (ligt nu in een kastje) omdat we geen certificaat hebben. Als we die niet nodig zouden hebben zouden we hem hebben laten zitten.
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor Bobbob » 06 Jul 2017, 20:36

koppelen aan de aankoop van een boot bij registratie,verder geen rompslomp.Als je een brandblusser koopt vraag je ook niet wat er in zit en weet je ook niet hoe te gebruiken,maar goed voor de veiligheid,wat toch de bedoeling is .
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2017, 22:47

Bobbob schreef:Als je een brandblusser koopt vraag je ook niet wat er in zit en weet je ook niet hoe te gebruiken,maar goed voor de veiligheid,wat toch de bedoeling is.

Als je niet weet hoe en wanneer je welke soort brandblusser moet gebruiken, heb je er in de praktijk niet zo veel aan.
Schijnveiligheid zeg maar.....

Heb ze regelmatig meegemaakt tijdens de BHV cursus ..... bakten er niets van.
En dat was nog in een gecontroleerde omgeving met een gecontroleerd brandje; moet er niet aan denken dat dat soort mensen echt in moeten grijpen bij een beginnende brand.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Jul 2017, 23:50

R.C.Grootveld schreef:Heb ze regelmatig meegemaakt tijdens de BHV cursus ..... bakten er niets van.

Er viel zeker ook niks te "bakken"?
Volgende keer dan maar pannenkoekenmeelbeslag(mooi woord voor scrabble) meenemen.
Weet je zeker dat er iets te bakken valt.
:lol: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: marifoonexamen nuttig of drempel?

Berichtdoor De Waalschokker » 07 Jul 2017, 07:36

Bobbob schreef:koppelen aan de aankoop van een boot bij registratie,verder geen rompslomp.Als je een brandblusser koopt vraag je ook niet wat er in zit en weet je ook niet hoe te gebruiken,maar goed voor de veiligheid,wat toch de bedoeling is .



"...weet je ook niet hoe te gebruiken..." :shock:


Ik hoop voor jou én de mensen die in je buurt liggen dat je zaakje(s) in orde zijn.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten