financieel gewin via het forum

Stelling van de maand

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor gast » 15 Jan 2017, 21:55

Ik geef vanaf pagina 2 aan dat ik mijn punt heb gemaakt, wie gaan er nu door dan?
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor Ti Sento » 15 Jan 2017, 22:12

Dag allen.
Volgens mij kwam dit gedonder door mijn vraag wie eens samen met mij op mijn boot mee wil kijken. Heb weinig technische kennis en heb net mijn pedro 1000ak gekocht.
Ik leed veel en heb alleen maar leuke reacties gekregen.
Ik snap dan ook niets van dit geneuzel! Ik heb reacties gezien van velen die juist hier op een niet al te positieve manier worden genoemd. En die gasten hebben verschrikkelijk veel kennis. Lijkt wel een strijd of zo....
Ik hoop van harte dat iedereen met kennis en die hier met ons willen delen gewoon gezellig blijven! We hebben jullie nodig!! En verder niet zo mopperen!
En inderdaad reclame is niet nodig, behalve als ik er vete van wordt of nodig heb.....
Mark Boot, samen met vriendin Karlijn en dochter Sharon
Gebruikers-avatar
Ti Sento
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 18:24
Woonplaats: Lochem
ligplaats: Zwartsluis
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor Ti Sento » 15 Jan 2017, 22:17

En nog wat. Ik zou het prettig vinden met wie ik van doen heb. Is er een topic waar we ons voorstellen, met foto e.d.???
Mark Boot, samen met vriendin Karlijn en dochter Sharon
Gebruikers-avatar
Ti Sento
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 18:24
Woonplaats: Lochem
ligplaats: Zwartsluis
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor Popeye » 15 Jan 2017, 23:30

Ti Sento schreef:En nog wat. Ik zou het prettig vinden met wie ik van doen heb. Is er een topic waar we ons voorstellen, met foto e.d.???

En banksaldo + BS-nummer! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor vuuren1 » 16 Jan 2017, 02:27

chaea schreef:Ik geef vanaf pagina 2 aan dat ik mijn punt heb gemaakt, wie gaan er nu door dan?


Je hebt vooral laten zien dat je een stelling hebt neergezet waar ongeveer niemand zich in kan vinden.
Toen je dat elders aankondigde wist ik al exact wat er uit zou komen maar jij kennelijk niet.
Nu hebben anderen het ineens gedaan die reageren op jouw onzinverhaal.

Waarom? Omdat het een stelling is die zeer subjectief is en ook nog eens opvallend selectief naar mensen wijst.

En dat terwijl je zelf regelmatig reclame zit te maken voor jezelf om er geld aan te verdienen...
Misschien moet je eerst eens in een hoekje gaan zitten en zeer langzaam tot 10 tellen alvorens dergelijk onzin neer te gaan schrijven.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor vuuren1 » 16 Jan 2017, 02:50

Ti Sento schreef:Dag allen.
Volgens mij kwam dit gedonder door mijn vraag wie eens samen met mij op mijn boot mee wil kijken. Heb weinig technische kennis en heb net mijn pedro 1000ak gekocht.
Ik leed veel en heb alleen maar leuke reacties gekregen.
Ik snap dan ook niets van dit geneuzel! Ik heb reacties gezien van velen die juist hier op een niet al te positieve manier worden genoemd. En die gasten hebben verschrikkelijk veel kennis. Lijkt wel een strijd of zo....
Ik hoop van harte dat iedereen met kennis en die hier met ons willen delen gewoon gezellig blijven! We hebben jullie nodig!! En verder niet zo mopperen!
En inderdaad reclame is niet nodig, behalve als ik er vete van wordt of nodig heb.....



Het kwam door een reactie van mij op jouw vraag.
Daar werd door 1 persoon uitgehaald dat het mogelijk niet goedkoop zou zijn om aan boord privéles te krijgen en dat werd nog net niet als uitbuiting neergezet...
Privéles is zeker niet goedkoop maar er zijn watersporters die daar voor kiezen.

Een andere optie is om gezellige mensen aan boord te halen maar waarvan je niet weet of het wel klopt wat ze je vertellen.
Op jachthavens en met name in kantines daarvan weet iedereen alles beter en heeft bv. een boekhouder ineens verstand van scheepsvoortstuwing en -techniek omdat hij ál 10 jaar een boot bezit.

Zelf heb ik vaker mensen (figuurlijk) zien stranden als gevolg van foute raadgeving van mede watersporters.
Op dit forum valt dat erg mee ofwel komt het gelukkig erg weinig voor.
Op een eerder forum werden er zelfs gevaarlijke / foute adviezen gegeven, dan gaan we daar ons snoeihard tegenaan bemoeien.

Ik ben er niet meer zo vaak maar stel gerust je vragen en als je concrete vragen hebt kan je mij bellen.
(dat bellen kost ook niets)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor gast » 16 Jan 2017, 08:05

@vuuren,

Wederom onderstreep je exact hetgeen wat ik bedoel, en dan mag niemand mij verder aardig vinden het geeft wel aan dat je wel degelijk weet waar je mee bezig bent.
In het verleden heb je het al eens een zakcentje genoemd, hindert verder niet als het maar niet de primaire insteek is (primair is eerste)
Ik heb de stelling bewust geplaatst en was me bewust van de reacties, deze gaat over financieel gewin en niet zozeer over het maken van alleen reclame.

Hetgeen wat jij aanhaalt is exact wat ik bedoel, mag je dan geen vergoeding vragen om een uitleg te geven, natuurlijk wel en is ook volstrekt absurd om daar tegen te ageren.
Maar Ts die het topic maakt vraagt iets op een forum zonder daarbij aan te geven dat hij daar een duurbetaalde pro op zijn boot wil, waarom bezoekt iemand een forum??
Niet om een professional die ook nog moderator is direct in zijn eerste post te zien schrijven dat hij 1 op 1 uitleg kan krijgen en dat dit niet goedkoop is, dit is gewoon gespitst op het financiele vlak. Begrijp me niet verkeerd, als er na een aantal post een afspraak vloeit waarbij een afspraak komt met daarbij een vergoeding dan heb ik er geen moeite mee. (en de hoogte daarvan zal me ook een worst wezen)
Je hebt echter in dit geval nog niet eens je best gedaan om Ts te vragen wat hij allemaal precies wil weten etc, dat zie ik namelijk als het primaire van een forum.

Nogmaals ik had mijn punt gemaakt en wou het laten rusten, want ik weet zeker dat je het nu anders zult formuleren volgende keer.
Maar je reactie daarna vraagt om een vervolg, ik ben heel blij voor je dat iedereen het niet met me eens is, al betwijfel ik of de meesten wel begrijpen wat ik bedoel.
Tuurlijk heb je veel mensen geholpen, daar hebben we er veel meer van, wat ik wil tegengaan is dat er op deze manier gereageerd gaat worden op vraagstellingen.
Maakt mij geen zier uit of je nu een Vuuren,Wolf, Henkvd of wie dan ook bent, ik zal daar tegen in gaan.

Aangezien je het zelf aanhaalt zal ik een ander topic aanhalen waar je ook op manier bezig bent die niet juist is.
viewtopic.php?f=28&t=2261

Overigens maak ik nergens reclame voor, ik biedt sporadisch iets aan op het Marktplaats gedeelte en dan alleen als het voordeel van dien aard is dat ik denk een ander forumlid blij te maken. Ik heb nimmer geschreven dat een onderhoudt van een motor bij mij niet goedkoop is of dat men beter een buitenboordmotor bij mij kan kopen terwijl men een inboard wil. Maar zoals beloofd zal ik dat niet meer doen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor peter jansen » 16 Jan 2017, 08:36

Ik ben het toch wel eens met chea. Dat hij weinig bijval krijgt is logisch. We lezen mee maar reageren is moeilijk omdat je eigenlijk wel weet welke reactie er komt.

Dus als iemand een centje overhoudt aan een klusje: prima. Als je hierop aanstuurt in je tweede zin op dit forum: not done!

Verder vind ik de kennis op dit forum prima. De toon waarmee het vaak geschreven wordt vind ik waardeloos. Dat kom ik alleen hier tegen trouwens. Het is vaak op de schoolmeester toon. Ff luisteren naar mij. Ik weet het en jullie zowiezo niet!

Verder hoop ik dat een ieder zich hier blijft inzetten om elkaar te helpen met onze hobby!
Het genieten van ons bezit!
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jan 2017, 09:44

peter jansen schreef:Verder vind ik de kennis op dit forum prima. De toon waarmee het vaak geschreven wordt vind ik waardeloos. Dat kom ik alleen hier tegen trouwens. Het is vaak op de schoolmeester toon. Ff luisteren naar mij. Ik weet het en jullie zowiezo niet!



Precies de reden waarom ik hier menigmaal niet reageer, hoewel ik soms best de oplossing weet voor een vraag.
Soms doe ik het dan maar per PB.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: financieel gewin via het forum

Berichtdoor peter jansen » 16 Jan 2017, 10:58

Zelf vind ik dat de doodsteek voor een forum!
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten