zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Stelling van de maand

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Klaas » 19 Dec 2011, 01:17

we kunnen een mailtje naar een hans en ton sturen met de link hahahaha
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor gast » 19 Dec 2011, 01:46

Ik jammer niet Henk, snap deze opmerking ook niet helemaal. Ik kan toch niet bij voorbaat vermoeden wat je opzet met dit forum is. Als het andere forum in het slechtse geval niet meer te redden is en we willen wat nieuws opzetten zullen we wel moeten beginen met een "reclame"forum. Maar momenteel gaat het erbij mij niet in dat we een goed opgezet en zeer overzichtelijk forum moeten inruilen voor zo'n 13 in een dozijn forum. dat gaat dus niet om de inzet die de mensen doen om toch met elkaar in contact te blijven, dat is namelijk alleen maar mooi en laat zien hoe levendig het Watersportforum was.

Mocht het echt zover komen dan help ik graag mee om weer een forum te bouwen die aan onze standaards voldoet. Maar ik ben eerst benieuwd wat er uit komt rollen, ik zie een samenvoeging met zeilers als een verijking zolang alles maar netjes gerangschikt blijft in rubrieken. Dit allemaal gewoon onder het watersportlogo, want dat zijn wij allemaal, met motor maar ook met zeilen.
gast
 

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor gast » 19 Dec 2011, 01:46

Ik jammer niet Henk, snap deze opmerking ook niet helemaal. Ik kan toch niet bij voorbaat vermoeden wat je opzet met dit forum is. Als het andere forum in het slechtse geval niet meer te redden is en we willen wat nieuws opzetten zullen we wel moeten beginen met een "reclame"forum. Maar momenteel gaat het erbij mij niet in dat we een goed opgezet en zeer overzichtelijk forum moeten inruilen voor zo'n 13 in een dozijn forum. dat gaat dus niet om de inzet die de mensen doen om toch met elkaar in contact te blijven, dat is namelijk alleen maar mooi en laat zien hoe levendig het Watersportforum was.

Mocht het echt zover komen dan help ik graag mee om weer een forum te bouwen die aan onze standaards voldoet. Maar ik ben eerst benieuwd wat er uit komt rollen, ik zie een samenvoeging met zeilers als een verijking zolang alles maar netjes gerangschikt blijft in rubrieken. Dit allemaal gewoon onder het watersportlogo, want dat zijn wij allemaal, met motor maar ook met zeilen.
gast
 

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Klaas » 19 Dec 2011, 02:01

indd chaea, en wat dat aan gaat was en is ons forum naam neutraler dan dat ze nu voor houden als naam.
maar vond het wel euk om het discussie punt van het oude, en forum hier bespreekbaar te maken.
wat zijn de verschillen, en wat ik er nog van weet was dat er zeker op het gebied van elkaar passeren en groeten duidelijk een onderscheid was.
daarommis ook deze link, want de verwachting is nog een week behelpen, naar andere leden van het watersportforum te sturen. dan hou je die er ook bij, want je bent eigelijk nu al aan het leden verliezen. :cry:
Laatst gewijzigd door Klaas op 20 Dec 2011, 01:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor antonh » 19 Dec 2011, 22:45

Wat een onzin met hun ict lek.
Die ict'ers worden toch flink betaald.
Ze houden zich echt wel zelf aan het werk.
Ik vind het heel jammer dat het Watersport forum weg is.
En mis het ook wel.
Ze moeten eens hier kijken.
Dit draait al jaren goed.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/

Anton
antonh
 

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Klaas » 20 Dec 2011, 16:50

maar beste lezers, als we hier nu eens de verschillen neerzetten dan kunnen ze van het beheer lezen wat ze missen in hun denkwijze, of juist niet. er wordt nl wel meegelezen hier.
hoe weten ze anders dat als er een deur is, die in de avond te sluiten.
dan moet je wel op gebrand zijn om iets te bewerkstelligen-forseren.
maar daarom dit kleine topic, wat is het verschil, in bijv het groeten, mentaliteit enz enz.
wat mijn ervaring zelf is dat ze erg snel zeuren over hoe er gevaren wordt alsof ze zelf de wereld hebben uitgevonden. En groeten je nauwelijks als je ze passeerd. in tegenstelling van motorboot liefhebbers, wat mijn laatste ervaringen zijn hier op wat groter water.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor jan » 21 Dec 2011, 20:42

Wat een geleuter,ik heb een motorboot en groet zowel motorboot als zeilboot niet, groeten julie ook iedereen die in een auto van het zelfde merk waar je zelf in rijd? :roll:
jan
 

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor antonh » 21 Dec 2011, 22:17

Er is wel degelijk verschil tussen een motorboot watersporter en een zeiler. Lees de reacties maar eens op dat zeilforum. ""Dat heb je heel goed gezien Hanneke ik eis als abonnee van Zeilen en dus Sanoma dat dit blad zich beperkt tot zijn kern taak en dat is de service verlenen waar de abonnees voor betalen en dat zijn zeilers, want nogmaals niet alleen het blad kan bestaan van de opbrengsten van de abonnees maar ook de site"". Zo iemand kom je niet graag op het water tegen! Ik vaar al meer dan 30 jaar, eerst met zeilboten en nu een motorboot en er zitten jammer genoeg van die figuren tussen. Ze hebben ook 2 lig plaatsen nodig voor een boot. Dat zijn de echte! Maar het is toch heel jammer er als watersporters onderling zo een haat en nijd zou zijn. Van mij mag het Watersport forum weer meteen open zijn. Ik vind het heel leerzaam.
antonh
 

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2011, 22:44

De eis is inderdaad een beetje vreemd, Sanoma is immers meer dan allen zeilen.

Verder zijn het allemaal menselijke trekjes, Persoonlijk stoor ik me totaal niet aan verschillen tussen de watersport bloedgroepen, ben ook op alle Fora actief, of het nu om een snelleboot, een zeilboot of motorboot gaat maakt me niets uit,
Helaas dat geld niet voor iedereen.

Natuurlijk zijn er verder grote verschillen tussen de bloedgroepen, zeilen is heel wat anders dan motorboot varen.
Dat merk je bijvoorbeeld al als het gaat om het begrip antifouling, zeilers schuren zich een ongeluk aan dit goedje, schrappen heel wat af, een motorbootvaarder laat de boot afspuiten en als de ondergrond een beetje intact is wordt er een verse laag aangebracht.

Vaartrip planning is ook zoiets, waar een wereld van verschil is.

Ja hoe zullen vandaag afsluiten ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Gelukkig is niet iedereen het zelfde dat zou enorm saai worden, verder is het net zoals in de grote mensen wereld,
anders is eng. Waarom ???
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Klaas » 22 Dec 2011, 10:39

toch blijf ik er bij dat motorboot vaarders hier veel minder moeilijk over doen en vriendelijker zijn. Ik zelf lig, op de wintermaanden na, nu op een andere plek nabij een een zeg maar redelijk prijzige moterboot van de firma enkhuizersloep. Deze man heeft jaarlijks een sloependag en dan ligt die inham vol met sloepen van 3,20 tot 7.30 en ik lig daar heerlijk tussen dus dit jaar ook met mijn schuit, en weetje allen even vriendelijk, belangstellend en behulpzaam ( krijg regelmatig ook de vraag wat voor motor er in licht en dat is dan erg leuk want dan ineens is die . daar in tegen ben ik wel eens te meer door de buitenhaven van medemblik gevaren langs zeil boten en catamarans, nou als dat soort mensen kijken lijkt het wet of er torpedoos afgevuurt worden, ging even aanleggen, staan ze meteen te schreeuwen dat ik moest oppassen wat stel je voor dat dat staal tegen hun boot aan komt, als of hun alleen kunnen varen.
maar goed, we gaan het mee maken geloof ik al komt kerst al heel dichtbij en ik nogsteeds geen mail heb gezien, maar wellicht vandaag. Ben onder tussen wel gaan kijken op andere sites ook, dus wellicht dat je daar ineens 7kinderen tegen kom. :)
en oja, ik ga er gemakshalve maar vanuit dat niet alle zeilers zo zijn.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast