zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Stelling van de maand

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor fox4you » 22 Dec 2011, 18:59

Ik ben geabonneerd op de motorboot en niet op zeilen en zeilers zijn me net zo lief als motorboters maar ik wil geen forum met een zeilen logo en ook geen reclame.
Er zitten best wel verschillen tussen zeilers en motorboters maar ook tussen sloepvaarders en sleepbootvaarders etc.
De sleepbootjes hebben ook hun eigen website en forum en dat heb je nog meer bij zich onderscheidende groepen en dat vind ik prima.
Niet politiek correct lopen zwammen dat we allemaal watersporter zijn want ik heb ook niks met surfen dus ook geen gespreksstof als ik daar een praatje mee maak.
Wil niet zeggen dat ik niet met een surfer zal praten maar dan gaat het overal over behalve over surfen want daar heb ik niks mee.
Als het op de manier gaat zoals het tot nu toe gaat dan bloed het dood.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Klaas » 22 Dec 2011, 19:21

nou ben bang dat dat ook het geval wordt, vele van ons zullen daar afhaken, het was geen virus het was cente, dat weet ik nu wel zeker. en indd zeilen forum, schreewende reclame en een klote indeling heb me aangemeld en wat denkje kan nergens komen, geen onderelen beschikbaar, tjonge gaat echt niet goed komen daar, ze waren blij met wat meer leden, goed dat ze er in den beginnen meteen beginnen weg te jagen, is dat forum ook straks zo dood als een pier.
gemakshalve hebben ze de topics met commentaar verwijderd, staat slodrig, nu ze zijn er zo weer denk, eigen schuld dikke buld overigens ben in nu ook actief op 2 andere forum mis kunnen we dat aan elkaar linken komen we weer op een normaal forum waar je weer thuis voelt. of toch maar deze officieel maken.

wie is voor.....
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Arthur » 24 Dec 2011, 17:29

Natuurlijk zijn ze verschillend, dit soort volk meestal met een koude aardappel in de mond en neerkijkend op de gemotoriseerde mede water sporter die ze wel nodig hebben als hun (torretje) het eens niet doet, ik ben voordat ik me op Kreta vestigde en een vissersboot (met motor) kocht, hun vaak in de havens rond het Ijselmeer tegen gekomen met allerlei problemen waar WIJ van dachten, nou nou.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor henkvd » 24 Dec 2011, 17:41

Je zou het onderscheid ook anders kunnen stellen, Forum bezoekers zoals op het watersport forum actief waren, zijn eigenlijk zonder uitzondering doe het zelvers, welke boot daar bij hoort is dan niet zo van belang, dat laat het leden overzicht van het oude watersport forum ook zien.

Op het zeilersforum ben ik ook actief, daar is bv de hoek techniek heel anders bezocht, de kennis daardoor ook een stuk minder, dat was toch wel de kracht van het oude watersport forum.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2012, 23:14

Kijk eens op de site zelf van Zeilen, daar kan je getallen vinden over hun doelgroep, waar dat blad op de mat valt.
Boven modaal en meer is in de meerderheid.
Dat zijn meestal geen klussers...

De vraag van dit topic zou anders gesteld kunnen worden:
Zijn de zeilers van Zeilen anders dan de leden van het ex-WS forum?
Dan wordt het een ander verhaal..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor henkvd » 06 Jan 2012, 00:16

Zijn er verschillen tussen de beide Forum gebruikers zeilers vs motorbootvaarders ??


Ja


Om onder de water lijn te beginnen, zeiler schrappen heel wat antifouling af per jaar, dat moet glad zijn.
Motorbootvaarders zien dit anders, schoonspuiten en voorzien van een verse laag, schrapen nou nee.

Zeilers praten veel over diepgang.
Motorbootvaarders hebben het door de band alleen over doorvaarthoogte.

Zeilers hebben meer oog voor de gadgets aan dek, zeilen, lieren etc.
Motorbootvaarders gaan meer voor het gemak en luxe en zouden zoveel mogelijk zaken aanboord willen hebben die thuis ook aanwezig zijn.

Zeilers praten over afgelegde afstand per jaar
Motorbootvaarders over motoruren

Polyester als bouwmateriaal is erg geliefd bij zeilers
Motorbootvaarders hebben het er niet zo op.


Dit lijstje kan wel aangevuld worden met nog veel meer punten, er zijn overeenkomsten er zijn ook genoeg verschillen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor vuuren1 » 10 Jan 2012, 00:54

Als zeilers ouder worden gaan ze vaak naar een passende motorboot uitkijken.
Onze ontwerpen zijn o.a. op deze doelgroep gebaseerd en de meeste opdrachtgevers zijn zeilers die wat ouder worden en / of waarvoor het zeilen uiteindelijk te zwaar wordt.

Een overstappende zeiler wil een stille en lage motorboot met een open kuip en -contact- met het water.
Vooral geen wit ding met drie verdiepingen en een schuifpui..
Daarnaast zijn vaareigenschappen en stabiliteit erg belangrijk en komt de zoekende zeiler op een stalen schip uit met een onderhoudsarm conserveringssysteem.

De echte -verschillen- zitten dus vooral in de leeftijd / conditie van de zeiler.
Op een moment stopt de zeiler met zeilen, stopt met varen, gaat zonder mast varen of koopt toch een passende motorboot.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Mopolcamper » 20 Jan 2012, 11:49

Hallo,
Heb me zojuist ook maar weer aangemeld voor dit forum!
Beschouw mezelf meer als zeiler dan als motorbootvaarder maar had met het oude forum meer vanwege de actieve inbreng van de deelnemers en het feit dat iedereen meestal op zo'n prettige wijze met elkaar omging.
Dat mis ik nu toch wel op het forum van Zeilen.
Volgens mij varen alle boten en schijnt de zon daarbij op beide even hard. Het moet dus niet zoveel uitmaken wat je eigenlijk vaart.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor Byl54 » 20 Jan 2012, 17:28

mijn concl:

Ja, als ik de beelden ziet, die van Marti op het zeilerforum en die van Sigdock op dit forum.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: zijn motorboot watersporters verschillend van zeilers

Berichtdoor de grebbe » 27 Jan 2012, 18:44

Ik ben motorzeiler, de verschillen zie ik niet zo, in mijn beroepspraktijk kom ik veel zeilers tegen en de meesten vallen mee maar niet allemaal. het forum zeilersforum.nl is een leuk forum waar de mensen gewoon met elkaar omgaan, net als hier. Hebben jullie trouwens wel eens een flotielje van de KNMC meegemaakt? :-& :-& :-& :-& :-& een hoop poeha en een steiger vol vuilniszakken, bah!
de grebbe
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 11 Jan 2012, 13:16
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten