Marktplaats malafide of terecht.

Stelling van de maand

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 28 Nov 2016, 08:12

Kijk voor de grap maar eens.
Die kost dan ook gelijk geld.
Ze zijn daar bepaald niet gek.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor micha » 28 Nov 2016, 13:03

Ze houden het inderdaad goed in de gaten of je wel je producten in de juiste rubriek aanbied. Ik ben zelfs een keer door een medewerker van marktplaats gebeld om te vragen of ik wilde stoppen met het plaatsen van een buitenboordmotor in de rubriek onderdelen. Nu is de rubriek onderdelen gratis en de rubriek buitenboordmotoren 20 euro per maand. In de zomer ben je binnen een paar dagen een buitenboordmotor kwijt. Dan vind ik het zonde om daar 20 euro voor te betalen en dan zet ik hem in onderdelen. Als ik dan geluk heb is de motor alweer verkocht voordat marktplaats personeel erachter komt dat hij in de verkeerde rubriek staat.

Laatste tijd zorg ik er gewoon voor dat ik gemiddeld 4 buitenboordmotoren op 1 advertentie verkoop. Dan heb ik er al wat opgeknapt en dan scheelt het advertentie kosten. Bel ze wel elke week weer omhoog omdat de meeste niet alle advertenties door gaan scrollen. Merk ook wel dat het omhoog bellen wel helpt.
micha
 
Berichten: 346
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor stentor950 » 28 Nov 2016, 14:40

Ik ben zelfs een keer door een medewerker van marktplaats gebeld om te vragen of ik wilde stoppen met het plaatsen van een buitenboordmotor in de rubriek onderdelen.

Aanbieden als BB in onderdelen, en ook als geheel geassembleerd te verkrijgen :D
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 28 Nov 2016, 20:26

Die vind ik uiterst creatief!
Kunnen ze niks van zeggen.
Bij een klant die vraagt om onderdelen: ach, da's nou jammer. De losse onderdelen zijn net uitverkocht.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor gast » 28 Nov 2016, 20:30

Allang uitgeprobeerd en worden na beoordeling ook verwijderd.
Onderdelen zijn oke, het geheel in onderdelen wordt al grijs gebied, het geheel voor onderdelen zien ze als een geheel en gaat ervan af. En de belangrijkste, een goedlopende motor aanbieden voor onderdelen gaat eraf.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 28 Nov 2016, 21:51

Oh.
Jammer. :(
Vond m juist zo mooi bedacht.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor micha » 29 Nov 2016, 12:46

Ja, Ik heb ook al vanalles geprobeerd. Ook een keer een tank te koop gezet in onderdelen voor 250 euro. Inclusief lopende motor met dan een foto van de tank als eerste. Die werd niet weggehaald. Maar als marktplaats personeel het niet ziet, dan zien potentiele kopers het ook niet dus schoot er weinig mee op :lol:

Speurders doet het de laatste tijd wel goed vind ik. Ik verkoop, zelf nu het ook koud is, nog steeds motortjes. Duurt alleen wel wat langer dan in de zomer maar nu moet je gewoon geduld hebben.
micha
 
Berichten: 346
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor JerryR » 02 Dec 2016, 10:58

Vooral niet aanklikken dat jeje producten via marktplaats verkocht hebt. Als er te veel van iets verkocht wordt ga je ook betalen.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 02 Dec 2016, 18:13

Dat méén je niet. :shock:
Wat een ratten.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2022, 18:31

Alweer een oud topic maar wel leuk om er weer wat leven aan te geven.

Het goede nieuws is dat het tarief voor een buitenboordmotor nog steeds 20 euro is, al zal dat waarschijnlijk niet lang meer duren ivm de huidige inflatie.
Wel heb je dan een advertentie die bijna direct achteraan staat, wil je continu bovenaan tik je bijna 50 euro af.
Speurders is door de Telegraaf enkele jaren geleden zonder aankondig van het www gehaald, dus gratis adverteren is er niet meer bij.
De Facebookgroepen werken wel maar het probleem is dat iedereen zonder belangstelling dan weer een menning denkt te moeten hebben (negatief) waardoor kopers afschrikken.

Wat heel vervelend is dat je nu pop ups krijgt bij het plaatsen van advertenties met kopersbescherming en delen op social media etc, ook betalen via mp is vervelend omdat je soms dagen op je geld moet wachten terwijl de klant wel betaald heeft. De gratis rubrieken beginnen ze nu ook al aan te knagen, in bootonderdelen niet meer dan 3 advertenties ander een euro per advertentie.

Ik maak er amper nog gebruik van omdat ik nog weinig lol aan koop en verkoop beleef, tijden zijn erg veranderd (begin een oude zak te worden :lol: )
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten