Marktplaats malafide of terecht.

Stelling van de maand

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Klaver vier » 28 Sep 2016, 17:50

Ik had ook een leuk geintje op marktplaats,ik heb er een harley te koop staan.
En er werd op gereageerd door een engels sprekende man,deze wilde weten wat ik er uiterlijk voor wilde hebben,ik een prijs afgesproken en meneer wilde hem wel hebben hij zou betalen via pay pal en dan om dat hij veel in het buitenland zat een koerier sturen om de motor op te halen.
Ik denk dat is foute boel,terug gereageerd dat hij de motor kon komen halen maar dat de koerier dan het geld maar mee moest nemen,nooit meer wat van de man gehoord
De naam van de man is van de ward niet bepaald engels,en als je op die naam gaat googelen vindt je hem als oplichter.
Hoe hij het precies flikt weet ik niet,maar als je er op in gaat kan je naar je centen fluiten.
Gelukkig slaap ik alleen snachts.
Er wordt ook gereageerd zonder verder iets te vragen waar staat de harley,met andere woorden dan haal ik hem even weg.
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor gast » 28 Sep 2016, 18:24

Bekend truckje.

Geld wordt via Pay Pal betaald en je ziet het ook daadwerkelijk op je Paypsl rekening staan. Koerier komt je motor halen en jij geeft hem mee, immers hij is betaald en Paypal claimt een betrouwbare partner voor kopers.

Eind al goed maar helaas.
Paypal is betaald met een valse/gestolen creditcard en betalen je daarom niet uit. Dus notor weg en geld weg.
Paypal beschermd zijn kopers maar helaas ben jij verkoper
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor gast » 01 Nov 2016, 22:37

Een geduchte concurrent van naam voor MP.

Facebook heeft reeds Marketplace gelanceerd in de US, zitten nog kinderziektes in maar zoals het nu lijkt ook snel in Nederland.
Nu al bestaan er duizenden verschillende groepen met verkoopsites maar dit is onoverzichtelijk en je moet lid zijn van alle groepen en je ziet door de bomen het bos niet meer.

Wellicht hebben ze de naam van MP afgekeken want de concurrent heet dus dan ook MP maar met de kracht van het social network.

ik juich het van harte toe :D
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor micha » 02 Nov 2016, 12:44

Ik juich ook de verkoop groepen toe op Fb. Vind dat marktplaats toch wel erg veel geld vraagt voor een dienst die niet heel veel voorstelt. Vind ook dat ze hun positie misbruiken. Nu valt me eigelijk al op dat speurders steeds meer gebruikt wordt bij kopers en verkopers. De afgelopen tijd heb ik vaker een buitenboordmotor via speurders verkocht dan via marktplaats. Ook viel me op dat goedkopere motorfietsen veel meer worden aangeboden op speurders dan op marktplaats. Marktplaats heeft in de motoren rubriek ook redelijk hoge prijzen gehanteerd.

Een nadeel aan de Fb groepen vind ik dat er niemand serieus tussen zit. Ik heb vaker advertenties gemaakt en men verwacht daar dat alles voor een appel en een ei weg gaat. Met andere woorden, ze denken dat het de helft van de prijs is van marktplaats. Ik heb me daar in het begin nog aan gewaagd maar ben daar met buitenboordmotoren toch maar mee gestopt. Wie weet werkt het met andere artikelen anders.
micha
 
Berichten: 345
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor gast » 02 Nov 2016, 13:00

De groepen zijn particuliere initiatieven, deze opzet zal waarschijnlijk een opzet alle Marktplaats hebben.

Facebook ziet natuurlijk de vele groepen en haakt daar nu handig op in.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Sloeppie1977 » 27 Nov 2016, 21:57

G.brul schreef:De concurrent heet speurders.nl en is bij mijn weten gratis.

Omhoogplaatsen heeft vlgns mij weinig zin, iedereen gebruikt de zoekmethode om iets te vinden en gaat toch echt niet alle pagina's doorbladeren.


Ik blader regelmatig pagina na pagina opzoek naar koopjes....
Sloeppie1977
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 Nov 2016, 21:17
ligplaats: Delft
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Sloeppie1977 » 27 Nov 2016, 21:59

Marie Christina schreef:Niet alle rubrieken kosten geld.
Maar als je de pech hebt dat je product wel in een betaalde rubriek valt kan je wel eens de pech hebben dat de advertentiekosten hoger zijn dan de prijs die jij vraagt.

Wanneer je echt niet wilt betalen, maar wel op MP wil adverteren: gewoon een alternatieve, GRATIS rubriek nemen en gewoon een duidelijke omschrijving in de titel plaatsen.
Sloeppie1977
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 Nov 2016, 21:17
ligplaats: Delft
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 27 Nov 2016, 23:10

Dus mijn bootje koop zetten bij huishoudelijke apparatuur bijvoorbeeld?
Iets dergelijks heb ik (lang geleden.Dat wel) eens gedaan..
Volgende dag kreeg ik een berichtje van marktplaats dat de advertentie verwijderd was wegens verkeerde rubriek.
Ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor gast » 27 Nov 2016, 23:25

Marie Christina schreef:Dus mijn bootje koop zetten bij huishoudelijke apparatuur bijvoorbeeld?
Iets dergelijks heb ik (lang geleden.Dat wel) eens gedaan..
Volgende dag kreeg ik een berichtje van marktplaats dat de advertentie verwijderd was wegens verkeerde rubriek.
Ik weet niet of dat nu nog zo gaat.


Klopt als een bus/zwerende vinger, MP heeft continu controle en soms duurt het enkele dagen maar ze verwijderen de advertentie zonder pardon.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Sloeppie1977 » 28 Nov 2016, 01:28

Marie Christina schreef:Dus mijn bootje koop zetten bij huishoudelijke apparatuur bijvoorbeeld?
Iets dergelijks heb ik (lang geleden.Dat wel) eens gedaan..
Volgende dag kreeg ik een berichtje van marktplaats dat de advertentie verwijderd was wegens verkeerde rubriek.


Persoonlijk zou ik een rubriek nemen die wel iets relevanter is :lol:
Sloeppie1977
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 Nov 2016, 21:17
ligplaats: Delft
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten