Marktplaats malafide of terecht.

Stelling van de maand

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor Marie Christina » 13 Aug 2022, 18:52

Marktplaats?
Wat is dat?

Kom er he-le-maal nooit meer.
Alleen nog maar bedrijven.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2022, 19:14

Marie Christina schreef:Marktplaats?
Wat is dat?

Kom er he-le-maal nooit meer.
Alleen nog maar bedrijven.


Je hebt daar zeker gelijk in, ten opzichte van de particulier zijn ze enorm verplaatst naar het commerciële.
Waar het geld is groeien de bedrijven.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor stefan » 13 Aug 2022, 19:54

Na een aantal negatieve ervaringen heb ik MP ook zo ongeveer vaarwel gezegd.
Enerzijds erg commercieel met veel bedrijven en anderzijds als ik iets voor weinig aanbied enorm veel mensen die bieden of een afspraak maken en nooit meer reageren, al vaak voor niets thuisgebleven etc.
En veel malloten aan de deur als er dan wel een echte afspraak komt.

Ik heb tot nog toe niet echt een alternatief gevonden om spullen informeel een tweede leven te geven.
Uitzondering is zeilersforum (ben nu eenmaal een zeiler…) waar de te koop sectie wel goed werkt over het algemeen.
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor stefan » 13 Aug 2022, 19:57

En daarbij vind ik de vraag prijzen op MP werkelijk bizar soms. Kan me niet voorstellen dat dit er ook voor betaald wordt…..?

Ik ben bijvoorbeeld al lang een beetje op zoek naar een 125 of 250 cc off the road motorfietsje als opknap projectje voor de winter.
Als ik MP moet geloven zijn die dingen niet te vinden onder de 2000 euro… dat weiger ik te geloven!
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Aug 2022, 20:48

Recent een aantal keren gebruik gemaakt van MP, geen problemen mee gehad.
Laten betalen aan MP, krijg je melding als er betaald is, inpakken en met de QR code naar Post NL en klaar.
Moet wel zeggen dat ik een een niche markt zit (modelspoor) en dan is het al snel een soort 'ons kent ons'
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2022, 20:55

stefan schreef:En daarbij vind ik de vraag prijzen op MP werkelijk bizar soms. Kan me niet voorstellen dat dit er ook voor betaald wordt…..?

Ik ben bijvoorbeeld al lang een beetje op zoek naar een 125 of 250 cc off the road motorfietsje als opknap projectje voor de winter.
Als ik MP moet geloven zijn die dingen niet te vinden onder de 2000 euro… dat weiger ik te geloven!


Ik ben er een tijdje in mee gegaan, maar de MP kosten per maand waren op den duur zo enorm hoog dat doorbereken niet meer logisch was. En als particulieren dan op mp bleven dan was het gebied nog groot maar ook die haken massaal af en het zijn alleen handelaren die je bestoken met wat de laagste prijs is.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2022, 21:02

R.C.Grootveld schreef:Recent een aantal keren gebruik gemaakt van MP, geen problemen mee gehad.
Laten betalen aan MP, krijg je melding als er betaald is, inpakken en met de QR code naar Post NL en klaar.
Moet wel zeggen dat ik een een niche markt zit (modelspoor) en dan is het al snel een soort 'ons kent ons'


Wij hebben hier een modelspoorwinkeltje in het dorp, die doet veel www en een stukje winkel, dat werkt mooi en hoe ik vroeger ook werkte. Het grote verschil zit hem in de kosten, jullie adverteren zoals ik kan zien gratis. Ik heb geen probleem met betaald adverteren alleen de kosten voor bijv een boot of trailer is 35 euro voor 4 weken, vroeger mocht je de betaalde ruimte switchen van bijv trailer naar speedboot wat kostendekkend was. Als mp mij nu vrije ruimte geeft voor bijv 4 weken zonder bemoeienis (met uitzondering van haat etc) dan is het prima. Maar dat is er niet meer.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Aug 2022, 22:27

chaea schreef:Ik heb geen probleem met betaald adverteren alleen de kosten voor bijv een boot of trailer is 35 euro voor 4 weken, vroeger mocht je de betaalde ruimte switchen van bijv trailer naar speedboot wat kostendekkend was. Als mp mij nu vrije ruimte geeft voor bijv 4 weken zonder bemoeienis (met uitzondering van haat etc) dan is het prima. Maar dat is er niet meer.

Dit geeft mij de indruk dat je als handelaar werkt (ik zie een particulier niet snel in 4 weken eerst een trailer en als die verkocht is, een speedboot te koop aanbieden), ik ben gewoon een particulier die zijn collectie kwijt wil.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2022, 22:36

Als je mij een klein beetje op het forun hebt gevolgd weet je wie ik ben, momenteel net als jij particulier maar idd vroeger bedrijf.
Maar wat is het verschil tussen iemand die zijn boot kwijt wil of zijn modeltrein? Behalve 35 euro aan kosten voor een low rated advertentie?
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Marktplaats malafide of terecht.

Berichtdoor stefan » 14 Aug 2022, 11:50

Dat lijkt me inderdaad weinig verschil…
Mijn (oudere) vader handelt als particulier in Dinky Toys via MP. Ook een niche markt, dat gaat hem erg goed af zonder gedoe.
Oudere mannen met speelgoed autootjes…
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten