Forum-psychologie..?

Stelling van de maand

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor Popeye » 16 Jul 2016, 10:00

In het begin dat ik op dit forum zat heb ik reacties voorbij zien komen waarop ik schreef; "Als het hier altijd zo gaat ben ik weg!" Sommige mensen op dit forum hebben wat dat betreft wat ruimere opvattingen (Guido bijv.) maar de laatste tijd heb ik weinig problemen met hoe er op het forum gediscussieerd word, op een enkele uitzondering na, en eventueel reageer ik daarop met een gepaste reactie, en anders denk ik: http://static.panoramio.com/photos/large/15137750.jpg :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor quichot » 16 Jul 2016, 11:48

Jack, ik ben me daar ook wel van bewust.
En ik doe dat omdat ik ervan uitga dat we hier niet van suikergoed zijn, en een plaagstootje moeten kunnen hebben. Kom op zeg!
Maar wél altijd met een korreltje zout, met een knipoog, en nooit respectloos. Ik ga niet iedere posting volproppen met emoticons, alleen om de lezer gerust te stellen. De vaste hap hier kent me inmiddels. ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor Popeye » 16 Jul 2016, 12:29

quichot schreef:Jack, ik ben me daar ook wel van bewust.
En ik doe dat omdat ik ervan uitga dat we hier niet van suikergoed zijn, en een plaagstootje moeten kunnen hebben. Kom op zeg!
Maar wél altijd met een korreltje zout, met een knipoog, en nooit respectloos. Ik ga niet iedere posting volproppen met emoticons, alleen om de lezer gerust te stellen. De vaste hap hier kent me inmiddels. ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol:


Ik heb ook nooit gemerkt dat je gebruik maakt van die ruimere opvattingen, maar dat je wel bereidt bent om het van anderen te accepteren, heb ik in het verleden wel eens uit een reactie van jou begrepen!
Ik denk trouwens dat sommige mensen achter hun toetsenbord meer durven dan in het café, tenzij ze een zodanig fysiek over(ge)wicht hebben dat ze zich daar ook alles kunnen veroorloven. Ik ga in ieder geval niet met Badr Hari in discussie wanneer ik die een keer in de kroeg zou tegenkomen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor quichot » 16 Jul 2016, 12:45

Die kroegen kom jij niet, Jack! :mrgreen:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor iJack » 16 Jul 2016, 13:13

:lol:
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Forum-psychologie..?

Berichtdoor vuuren1 » 16 Jul 2016, 21:02

Met Guido eens.

Het is maar net hoe je iets leest en wat je er daarna van denkt te vinden.
Het is Non-Verbale communicatie = vaak lastig.
Dat kan niet altijd zonder dat korreltje zout.

Soms komt de waarheid of een gedegen mening hard over maar dan nog kan de ontvanger van het slechte nieuws eerst tot 10 tellen en daarna eens nadenken waarom iemand een dergelijke reactie heeft geplaatst.

Als ik er een keer naast zat kwam er ook wel eens een keiharde reactie maar als dat dan klopt heb ik mij vergist of ben ik niet voldoende duidelijk geweest.
Onze vriend Wolf1 is daar goed in maar hij heeft ongeveer altijd gelijk omdat hij gewoon een topper in dit vak is.
Niet altijd even subtiel maar ik heb hem nog nooit op onzin kunnen betrappen.
Daar moet je overheen kunnen stappen als je het beste advies (gratis) krijgt aangeboden.

Voor sommige forumleden moeten reacties en antwoorden altijd een 10+ halen en voor vele anderen is een 7 of een 8 een cijfer waar ze mee geholpen zijn en dat ook waarderen.

Mijn mening is dat dit forum prima functioneert en we met z'n allen proberen om elkaar te helpen.
Ook komen er vele uitstekende oplossingen van problemen uit voort, dit alles door de goede samenwerking van (bijna) alle forumleden.

Dit was/is blijkbaar een pittige stelling maar dat hoort er ook bij.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten