Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Stelling van de maand

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor hans1966 » 02 Jul 2016, 19:07

*
Laatst gewijzigd door hans1966 op 05 Jul 2016, 06:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
hans1966
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 20 Jun 2016, 16:30
ligplaats: *
info:

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jul 2016, 02:44

hans1966 schreef: Want het is net als met goedkope motorolie in je boot of auto........de problemen komen later. Alle waar naar zijn geld

Zo te lezen heb je ontzettend veel verstand van motorolien.
Vraag aan je.
Welke van de drie olie merken is de beste en waarom:
Castrol , BP of ARAL.
Noordvaarder
 

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor hans1966 » 03 Jul 2016, 07:47

*
Laatst gewijzigd door hans1966 op 05 Jul 2016, 06:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
hans1966
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 20 Jun 2016, 16:30
ligplaats: *
info:

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor Popeye » 03 Jul 2016, 08:36

Het zal allemaal best dat alles wat duurder, beter is, maar toen de accuboormachine net op de markt kwam was de accu van zo'n merkding al gauw uitgeput en een nieuwe accu duurder dan de hele machine. Ik heb daarna tot volle tevredenheid (bedrijfsmatig) jaren gammaboormachines gebruikt. Ze waren niet zo robuust, maar viel hij kapot dan kocht ik een nieuwe voor 25 euro. Op een gegeven moment waren de accu's van die dingen waardeloos. Kon ik op een bedrijfspresentatie een Hitachi kopen voor weinig. Bleek daar ook een waardeloze accu in te zitten. Nu weer tot volle tevredenheid Gammamachines met lionaccu.

12 volts lader voor een tablet; In Nederland 27 euro, in China 3 euro.

Kwam de verf van de Action trouwens niet gewoon van AkzoNobel?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor gast » 03 Jul 2016, 12:06

We zullen er een heel topic aan kunnen besteden, artikelen van de Action.

Maar de Action is geen winkel die Action artikelen verkoopt (zoals bijv supermarkten en bouwmarkten hun eigen merk hebben)
Action is een (succes)formule en floreert door gewoon heel groot in te kopen waarbij (zowel merk als prul)

Een heel goed voorbeeld is WD40, iedereen kent het/heeft het en het is een stuk goedkoper.
Action weet dat bijna alle consumenten WD40 in huis hebben/halen en speelt daar op in door dit groot in te kopen, geen risico's want het verkoopt 100%
En zo doen ze dat met heel veel artikelen aangevuld met prularia wat je eigenlijk niet nodig hebt maar vanwege de lage prijs wel koopt (je bent immers al in de winkel)

In principe lopen mensen alleen maar zonder artikelen de winkel uit als ze zien hoe lang de rijen vaak zijn.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor broekie » 03 Jul 2016, 20:46

Je kunt er eigenlijk tegenwoordig niet echt meer iets over zeggen.
We zijn gewend om ervan uit te gaan dat goedkoop minder goed is dan duur.

Uitzonderingen bevestigen weer de regel in deze.
Dus ook ik heb een Ferm slijptol van erg weinig geld al vele jaren en het ding erg veel (mis) gebruikt.
Hij doet het nog steeds goed.
Ik heb ook een Dewalt en die werkt ook goed, misschien iets prettiger in gebruik en wisselen van schijven, maar kost 10 x zoveel.

Ik ga in eerste instantie voor een degelijk product, maar zal ook altijd iets goedkopers goed bekijken.
Probleem is dat ik aan olie en verf niet direct kan zien hoe goed of slecht het is. Dus ik kijk waar ik het voor ga gebruiken.
De specificaties kloppen meestal wel, maar zijn er andere zaken die uiteindelijk bepalend zijn???

Ik heb hydraulische testapparatuur van Enerpac bedrijfsmatig. Ga ik niet iets goedkopers voor zoeken. Waarom? Moet gewoon probleemloos en goed zijn.
Als ik in Oostenrijk bij een klant sta kost het meer als dingen niet werken.
Maar er gaat gewoon goedkope Action olie in de Bol Dor 900 f2 Honda, want die lust wel een slokje en doet het al 37 jaar op allerlei olie.

Dus voor mij is sterk bepalend wat het risico is als ik een goedkoper alternatief ga kiezen.
Goedkoper hoeft niet altijd slechter te zijn, MAAR dat geldt ook andersom hoor!!!!
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor vuuren1 » 03 Jul 2016, 22:26

Het verf proefje heb ik privé, uit interesse uitgeprobeerd en dat viel alles mee.
De lak van Action komt uit een fabriek van Akzo Nobel en het is geen Sikkens Rubbol SB kwaliteit, dat weet ik ook wel.
Wat ik wilde melden is dat het 10x minder kost maar geen rommel is.

Over een ander klimaat dan Zwolle (mbt de verfproef):
We hebben nog een boot in Maassluis liggen waar de houten buitendelen in 2012 met Action transparante beits zijn behandeld.
Daar hoeft anno nu helemaal niks aan te gebeuren..
Prima spul!

De motorolie in een (eerder beschreven) VW tdi was op zich niet slecht maar men deed er verkeerde olie in: 10W40 terwijl er 0W30 in die motor moest.
Een 12 jaar oude auto van een kennisje met minimum inkomen vulde ik (op verzoek) met Action motorolie (met wel de goeie spec's!).

In mijn auto's gaat zonder meer Mobil 1 olie, dat is de beste.
Mobil heeft zich altijd bewezen in meer draaiuren dan met andere merken (tot 3x meer in scheepsdiesels).

Een accu boormachine van Gamma heeft hier het zeker 10 jaar goed gedaan, nu worden de accu's minder.
2X Metabo haalde hier geen 3 jaar met de accu.

Een dure slijptol gaat in de cascobouw niet lang mee omdat het metaalstof in de motor komt.
Dan kan je voor een goedkopere kiezen van het zelfde vermogen die net zo kort mee gaat..

Een Chinese buitenboord motor zou ik niet proberen omdat de kwaliteit of tegenvalt of de (kleine) handelsonderneming die er geld in zag is omgevallen.
Hoe kom je dan aan onderdelen?

Met kleine dingen kan je het uitproberen en als het dan tegenvalt kost je dat de kop niet.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor Amersfow » 04 Jul 2016, 07:57

De echte Sikkens Rubbol SB (staat voor silicon based) (of nog iets beter de XD) kun je echt niet onder eoa huismerk kopen. Dat wordt goed beschermd. En de grondstoffen hierin zijn gewoon een stuk beter. In Kwantum witte verf zit kalk als wit pigment, in XD zit titanium. Als je veel uur in je werk stopt, SB of XD gebruiken maar dan wel slim inkopen. In NL is bijna geen prijsconcurentie, daar betaal je 60-80 euro voor een liter bij de schilder. Maar in belgie en duitsland is het fors goedkoper. Daar wordt door winkeltjes op ingespeeld door het weer te importeren naar Nederland. Dan kun je voor 45 euro/liter klaar zijn. Ook alle kleuren. Letwel, Rubbol word in 1 ltr verpakking verkocht, de bouwmarkt verven zijn meestal 750 cc.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Zo goedkoop mogelijk en de roze bril?

Berichtdoor vuuren1 » 04 Jul 2016, 21:29

De particuliere prijs voor Rubbol SB hier bij de Fabriekswinkel (Sikkens dealer) is 47,50-.

Een alternatief is SB van Croon uit Genemuiden, dat kost per liter bij dezelfde zaak tussen de 27,50 en 29,50 (afhankelijk van welke basislak er voor het mengen op kleur moet worden gebruikt).

Ik heb beiden onlangs vergeleken (thuis) en de witte lak 9010 van Sikkens smeert, dekt, glanst en vloeit iets beter.
Bij de donkere kleur (basis) van Croon heb ik geen verschillen gemerkt.

Bouwmarkt lakken voelen aan of je krijt aan het versmeren bent.
De Alcyd lakken van Action smeren en vloeien prima (het droogt trager).

In de nieuwbouw doen we niet aan 1 componenten lak.
Dan is De IJssel of Epifanes 2-C lak een prima product en niet echt duur.
Het is slijtvast en Rubbol SB is dat veel minder maar het glansbehoud is ongeveer hetzelfde.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten