Pagina 7 van 8

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2014, 22:15
door vuuren1
@Dennis,

Mee eens dat een OM636 veel te duur is maar toch zijn er mensen die dat kopen.
Je kan zelf bedenken dat die motoren eigenlijk niet meer goed te reviseren zijn omdat ze al 5x zijn gereviseerd.
Voor ca. 20-25% meer leveren we een nieuwe motor van een bekend merk. Helemaal compleet.

Een OM636 inruilen doet hooguit 500 euro en zonder een nieuwe motor te kopen kom je niet hoger dan 150 euro.
Als je een cilinderkop nodig hebt voor een 636 (gebruikt en niet gereviseerd) mag je bijna 1000 euro betalen, dat is pas handel...

Een dieselmotor uit een auto wordt lastiger naarmate ze nieuwer zijn.
De motor is onderdeel van de auto elektronica waaraan hij is gekoppeld.
Vandaar je ze bij scheepsmotoren bedrijven ook niet tegen komt.
De Diesel uit de MB 190 (W201) kan nog en is heel erg goed.
Ga die maar ombouwen, dan ben je ook nogal wat aan marinisatie delen kwijt.

De omgebouwde versnellingsbak was geen succes, die was al snel uit het assortiment.

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014, 00:52
door ErikH
Afbeelding

Dit is inderdaad precies wat ik bedoel, zo kan het ook. Daarmee hoef je tenminste niet op een forum te gaan klagen dat watersport te duur is.

Gr.

Erik

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014, 08:35
door quichot
Tot je de factuur krijgt van RWS omdat een van je autobandjes tussen de sluisdeuren kwam.

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014, 10:24
door elrenegado
vuuren1 schreef:
Mee eens dat een OM636 veel te duur is maar toch zijn er mensen die dat kopen.
Je kan zelf bedenken dat die motoren eigenlijk niet meer goed te reviseren zijn omdat ze al 5x zijn gereviseerd.
Voor ca. 20-25% meer leveren we een nieuwe motor van een bekend merk. Helemaal compleet.

Een OM636 inruilen doet hooguit 500 euro en zonder een nieuwe motor te kopen kom je niet hoger dan 150 euro.
Als je een cilinderkop nodig hebt voor een 636 (gebruikt en niet gereviseerd) mag je bijna 1000 euro betalen, dat is pas handel...


Dat snap ik dus ook niet,
ik heb er nu een OM636 inliggen,
perfect motortje, start altijd, rookt niet etc... maar inderdaad flink aan de leeftijd.

enige reden die ik kan bedenken waarom mensen een gereviseerde om636 kopen voor 6k is dat het makkelijk te wisselen is als er al een om636 in heeft gestaan.
je kan dan besparen op de inbouw/aanpassings kosten.

anderszijds blijf je dus met een oud blokje varen, waarvan de onderdelen net zo duur van zijn als van een nieuw motortje..

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014, 10:33
door Blacktoppie
Maar je kan zeggen wat je wilt maar de mensen die zon om laten reviseren voor 6k hebben het niet over " watersport mag niks kosten" :lol:

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014, 14:18
door ErikH
quichot schreef:Tot je de factuur krijgt van RWS omdat een van je autobandjes tussen de sluisdeuren kwam.


Ik zou er niet me door een sluis durven gaan (de boot bedoel ik) :mrgreen: Vraag me trouwens af welk nut ze hebben.

Gr.

Erik

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014, 11:32
door Popeye
ErikH schreef: Vraag me trouwens af welk nut ze hebben.


Plezier!!!! Dit is het prototype van een pleziervaartuig.
Niks geen toeters en bellen, of zie mij eens mooi of duur zijn.

Groet, Jack.

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014, 13:39
door quichot
Popeye schreef: Niks geen toeters en bellen, of zie mij eens mooi of duur zijn.

Ben ik wel met je eens. Het ziet er best gezellig uit eigenlijk. Het nieuwe varen.

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014, 15:58
door Popeye
Even verder komen we dit vaartuig tegen. Drie Duitse mannen (gezien de vlag) van middelbare leeftijd aan boord; weinig comfort (wel koelkastjes), maar veel plezier volgens mij.


Dit is ook de tekst die ik bij de foto heb staan uit het vaarverslag 2011. Het was in Frankrijk trouwens, Canal de la Marne au Rhin, dus daar geen RWS maar VNF.

Groet, Jack.

Re: Een boot mag niks kosten

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2014, 01:51
door R0N
Ok ik haak wat laat aan, was ff niet in de gelegenheid om mee te lezen :)

Ik ben zo dat ik mijn bootje voor de leuk heb, natuurlijk heeft alles een prijs en lever betaal ik wat minder maar ducttape en tie-rips helpen op de korte termijn maar goedkoop is duurkoop. Als ik geen geld meer heb om mijn motor te onderhouden moet ik roeien.

Toevallig afgelopen zomer lag ik een weekje aan een steiger in Haarlem, dicht bij huis maar gewoon leuk nog een paar dagen in de buurt.
Aan die steiger betaal je een paar euro per meter en heb je gratis walstroom en water. Aan deze steiger lagen ook 2 boten die elk evenveel gekost hebben als mijn tussenwoning in Haarlem en de mensen van die boten waren te beroerd om liggeld te betalen, lig geld wat je betaald om de nacht door te brengen een uurtje of wat overdag kan zonder kosten. Dat ging zo ver dat ze 's nachts aan de overkant gingen liggen op een gratis plaats zonder walstroom en water om die paar knaken niet te hoeven betalen, maar dan de dag erop wel weer 800liter water tappen en stroom tappen..

Voor mij is mijn boot 1 van mijn hobby's en hobby's kosten geld.